Professioneel of “amateur”?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Professioneel of “amateur”?

• Maker
    Discussie
  • Aangezien hier nogal redelijk wat zelfsleutelaars zitten, wil ik graag jullie mening weten over het volgende:
    Wat gebruiken jullie? Professioneel of “amateur” gereedschap?

Professioneel = Hazet, Snap-on, Facom,…
    “Amateur” = onbekende merken zoals HBM, Neilsen,…

Ik wil zelf ook graag sleutelen, droom ik al jaren van. 🙂
    Nu is de tijd eindelijk aangebroken om er stilaan aan te beginnen (ik mag wat gereedschap uitkiezen voor nieuwjaar. :up:)
    Maar als je de prijzen ziet van bijvoorbeeld Facom (wat er wel heel deftig materiaal uitziet!), €200 voor een set steek-ringsleutels. 😯
    En ja, het prijs/kwaliteit verhaal begrijp ik maar al te goed.
    Maar het is bedoeld als hobby, niet als materiaal wat dagdagelijks gebruikt gaat worden voor de zwaarste klussen.

Dus heren, met welk materiaal maken jullie je handen vuil? 8)

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 95)
    • voorwa gade die momentsleutel gebruiken ? Model hangt sterk af van het gebruik, eigl moet ge er dan al 3 kopen:
      ene van 0-30Nm
      20-80Nm
      en 50-300Nm

ik gebruik da zelf enkel voor culasse-bouten
      of voor wielbouten bij iets delicaats.

Al de rest, vast is vast en op gevoel.

roy

Voor momentsleutel zouek toch kwaliteit nemen.
        Mijne is van usag.zeer goed.
        Maar prijs is er ook naar.
        Is trouwens precies hetzelfde als facom zelfs uit zelfde fabriek.

942-delig? Die trekbandjes zijn ook allemaal apart geteld vermoed ik. 😆

Ik ben niet bekend met het merk Benson, maar wel met dezelfde karren, materialen.
          Deze worden allemaal gebruikt onder een ander merk.
          Een ander kleurtje op de kar en hup, het is een nieuw merk.
          Something smells fishy… :sarcastisch

koopt u gewoon zo een compleet karreke van rond de 4-500euro op de 2dehands, kapaza,…

meeste basis gerief dat ge nodig hebt als beginner zit daar in, en als ge het gebruikt voor wat het dient gaat da goe genoeg.

zoiets dus

edit: zoals john.beton al poste dus… (kreeg ff tel tijdens typen vd post)

merk is mij onbekend maar prijs lijkt mij niet verkeerd voor zo een volle kar
              http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap-machines/garageuitrusting/benson-942-delig-gereedschapwagen-157371672.html

Nee, da’s brol 😉
                  Alles van Perel is brol!
                  Nee, ‘t is een merk dat ik nog niet kende en blijkt serieus goed gereedschap te zijn.

Heb hier 2 Knipex waterpomptangen liggen en hier ben ik zeer tevreden over. :up:
                    Ik gebruik namelijk dezelfde ook dagelijks in mijn beroep als loodgieter.
                    Pas als de tangen gebruikt worden met téveel kracht, gaan de handvaten doorbuigen.
                    Maar dit ligt meer aan het foutief gebruik dan aan de tang zelf. 🙄

Makro merk = Perel?

Schroevendraaiers : Facom
                      Tangen : Knipex
                      Dopsleutel (rakkanjak) : Merk ontsnapt me even maar in de Makro zouden ze een bepaald merk hebben wat betaalbaar is en door velen als heel goed wordt omschreven
                      Momentsleutel: daar ben ik ook op zoek naar, moesten er tips zijn…

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van Tengtools of Force gehoord. Wat niets wil zeggen over de kwaliteit natuurlijk. 😉

Igor: Om in dezelfde lijn te blijven; professioneel of amateur. Hoort daar dan Stella of Schultenbrau bij? :mrgreen:

Voornamelijk Facom en sommige stukken Stahlwille. Je haalt het er echt wel uit. Zonder deftig materiaal zijn bijna alle klussen onbegonnen werk.

roy

force vinnek persoonlijk goed voor zen geld.

tengtools
                              http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?teng-tools,26
                              of laat u 50% sponsoren
                              http://www.tengtoolsmasters.com/nl/sponsorpacks.html
                              jij doet de service op bijeenkomsten 😳 toch maar niet dan als je pas begint met sleutelen :mrgreen:
                              :drink:

[quote=”steri2311″ post=153307] … een momentsleutel bv heb ik wel van Hazet. Hier wil ik nu net meer zekerheid hebben. Op een ratelsleutel zou ik ook niet teveel bezuinigen, wordt toch bij mij regelmatig gebruikt.[/quote]

Dit idee heb ik dus ook. Zulk materiaal MOET gewoon goed zijn!
                                Als ik de ratelsleutel van op het werk bekijk, al genoeg open knokels gehad door dat kreng. 👿

Het liefst zou ik ook deftig materiaal willen, en liefst alles dan van één merk ( ja ik ben een beetje autistisch op zulke vlakken 😀 ).
                                Maar de prijs houdt me wat tegen. 12 sleutels kopen voor €200 waarvan ik er maar 2 regelmatig nodig heb…
                                Het moet betaalbaar blijven ook natuurlijk, of ik haal nog geen winst uit het zelf sleutelen. :sarcastisch
                                Niet dat dit echt de bedoeling is, wil het meer als hobby dan voor het al dan niet profijt ervan. 😉

Gunn: Die merken ga ik ook eens nader bekijken, bedankt. :up:

[quote=”Peter_Targa_84″ post=153304]Let wel op voor kameraden die goedkopere merken gekocht hebben, die komen het jouwe altijd lenen… :what: [/quote]
                                LOL 😆

Ik gebruik Beta gereedschap :up: prijs-kwaliteitverhouding niet slecht

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 95)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.