Professioneel of “amateur”?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Professioneel of “amateur”?

• Maker
    Discussie
  • Aangezien hier nogal redelijk wat zelfsleutelaars zitten, wil ik graag jullie mening weten over het volgende:
    Wat gebruiken jullie? Professioneel of “amateur” gereedschap?

Professioneel = Hazet, Snap-on, Facom,…
    “Amateur” = onbekende merken zoals HBM, Neilsen,…

Ik wil zelf ook graag sleutelen, droom ik al jaren van. 🙂
    Nu is de tijd eindelijk aangebroken om er stilaan aan te beginnen (ik mag wat gereedschap uitkiezen voor nieuwjaar. :up:)
    Maar als je de prijzen ziet van bijvoorbeeld Facom (wat er wel heel deftig materiaal uitziet!), €200 voor een set steek-ringsleutels. 😯
    En ja, het prijs/kwaliteit verhaal begrijp ik maar al te goed.
    Maar het is bedoeld als hobby, niet als materiaal wat dagdagelijks gebruikt gaat worden voor de zwaarste klussen.

Dus heren, met welk materiaal maken jullie je handen vuil? 8)

5 reacties aan het bekijken - 91 tot 95 (van in totaal 95)
    • Kijk ook eens naar BETA en Stahlwille ! (ook niet goedkoop maar heel goed)

http://www.beta-tools.com/beta/index_en.html

http://www.stahlwille.be/

Voor een steeksleutel of schroevendraaier ga ik zeker niet profesioneel, laten we zeggen semi-professioneel maar een momentsleutel bv heb ik wel van Hazet. Hier wil ik nu net meer zekerheid hebben. Op een ratelsleutel zou ik ook niet teveel bezuinigen, wordt toch bij mij regelmatig gebruikt.

Hangt af van hoe freaky je bent he ;), ik heb er gekend die alleen maar facom wilde gebruiken. Ik heb die zijn werkhuis gezien, bangelijk gewoon aan wat voor kapitaal aan getuig daar lag 😯

Goed gereedschap is duur maar onbetaalbaar :coolness:
          Al eens zitten klooien met sleutels die ronddraaien of afbreken ?
          Dan weet je wat ik bedoel.

Ik koop altijd goed gerief (om onder mijn afdakske te hangen 😀 )
            Dat gaat langer mee en heeft ook altijd een restwaarde als je beslist weer te verkopen. De garantie van een “merk” dat een naam te verdedigen heeft, is ook beter.
            Beetje rondneuzen kan je soms wel een pak geld besparen!

XXX

Wes, koop van een deftig merk.
              Elora, Facom, Bahco,… die geven levenslange garantie op bv de doppenset.
              Snap On, als je ‘t budget hebt (de Rolls Royce onder de gereedschappen).
              Duurkoop is hier wel degelijk beterkoop, je hebt er levenslang geniet van als je er zorg voor draagt.

Het is een investering maar eentje waar je lang van geniet.
              Let wel op voor kameraden die goedkopere merken gekocht hebben, die komen het jouwe altijd lenen… :what:

5 reacties aan het bekijken - 91 tot 95 (van in totaal 95)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.