Project is deze week afgerond

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Project is deze week afgerond

• Maker
    Discussie

• De Amicis
    Deelnemer

Zoals jullie reeds weten heb ik na al die jaren mijn jongensdroom kunnen verwezenlijken en ben ik de trotse eigenaar geworden van een 911 3.2. Na de aankoop in april 2012 ben ik op het gemak begonnen met de volledige restauratie van de wagen. De 5000 euro die in dit forum worden vooropgesteld als reserve na de aankoop komen overeen met de realiteit. Na de aankoop heb ik dan de pech gehad en het geluk te ontdekken dat er 3l teveel olie in de Porsche zat. Dit heeft Porsche Rescue 911 professioneel voor mij opgelost aangezien ik niet beschik over een put. Nooit geloven wat de vorige eigenaar zegt over het onderhoud. Hij beweerde dat het laatste onderhoud door een professional gedaan werd. Dit kon ik moeilijk geloven aangezien er toch 3l teveel in zat. Dus zelf nakijken is de boodschap!!! De vorige eigenaar had ook de originele fuchs 16″ velgen verkocht en ze vervangen voor 964 cupvelgen in 17″ omdat hij het moderner vond. Cupvelgen zijn nu mijn wintervelgen en heb het geluk gehad om in Nederland nog een setje originele fuchs velgen op de kop te kunnen tikken voor een schappelijke prijs. Die komen er deze zomer op. Nieuwe banden waren een bonus. De volgende stap was de carrosserie. De carrosserie is volledig uit mekaar gehaald. Er was veel meer roest te vinden dan op het eerste zicht te bespeuren was. De geplande werken hebben daarom ook meer tijd in beslag genomen dan oorspronkelijk voorzien maar het resultaat is verbluffend. De auto ziet er als nieuw uit. Opmerking van de carrossier was dat de auto er nog volledig origineel uitzag. Geen oplapwerken te bespeuren enkel ouderdomsverschijnselen. De auto is terug opgespoten geworden in de originele kleur Meteor grey. Tweede fase voor het technisch gedeelte bestond uit het terugplakken van de rooster in de carreraspoiler, het nakijken van de verlichting, vervanging van het lichtkapje linksachter en de rubberen strip op de bumper rechtsachter. Deze week is hij voor de laatste keer binnen voor een probleempje bij het koud starten (durft uitvallen bij het induwen van de koppeling bij het tot stilstand komen bij koude motor), passagiersraam hapert en de sierlijst van de voorruit die aan het loskomen is. Na 8 maanden is het einde van de tunnel in zicht. Geplande werken in de toekomst. Een revisie van de boite. Alhoewel hij nog goed schakelt, enkel in tweede durft hij wel eens stroef schakelen. Voor de rest is het een fantastische auto om mee te rijden. Ik heb ondertussen 6000 km gereden en nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Ik heb ondertussen ook al meegedaan met een ritje en al wat mensen van dit forum leren kennen. Bedankt voor de reacties op mijn soms vervelende vragen/posts 😆 en misschien tot binnenkort!!! Grtz

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • [quote=”balex” post=133344]Ik heb deze van Fabio een maandje terug mogen bewonderen bij Porsche Rescue, zag er inderdaad zeer netjes uit dan.

En op de vraag of Porsche Rescue goed werk/kwaliteit levert:
        Wagen staat momenteel nu ook bij hem, en ik moet zeggen dat hij toch bekwaam is. Altijd vriendelijk en een goede deftige uitleg. Het werk dat hij levert is van goede kwaliteit. Dat merk je ook aan de manier waarop hij je uitleg geeft. Voor hem; Porsche = passie. Prijs/kwaliteit zal ik over een goede week kunnen meedelen, dan is hij af![/quote]

Die van jou gaat ook beter schakelen!! 🙂
        Tot de volgende!!

Ik heb deze van Fabio een maandje terug mogen bewonderen bij Porsche Rescue, zag er inderdaad zeer netjes uit dan.

En op de vraag of Porsche Rescue goed werk/kwaliteit levert:
          Wagen staat momenteel nu ook bij hem, en ik moet zeggen dat hij toch bekwaam is. Altijd vriendelijk en een goede deftige uitleg. Het werk dat hij levert is van goede kwaliteit. Dat merk je ook aan de manier waarop hij je uitleg geeft. Voor hem; Porsche = passie. Prijs/kwaliteit zal ik over een goede week kunnen meedelen, dan is hij af!

Dank je Datake,

ga dat forum ook eens volgen.

Grtz

[quote=”Fabio” post=114645]Zo’n Becker zie ik wel zitten alleen dat je die niet zo makkelijk vindt. Tenminste toch niet in de normale handel. Heb ook nog speakers achter nodig. Had ook gedacht aan een Alpine. Is ook wel ’80. Herinner ik mij nog uit mijn jeugd. Ik heb nu zo’n Bosch antenne geplakt aan mijn voorruit. Is er een beter alternatief?[/quote]

ze duiken geregeld nog wel eens op, op porscheforum.nl

Ik ga eens kijken voor zo’n Becker. Ik ga toch iets van versterker moeten zetten want inderdaad, je hoort niet zoveel met de motor aan. 😀

XXX

Ik heb in mijne 84er een redelijk oude Becker gestoken maar eigenlijk te nieuw voor de auto. Ik moet wel zeggen dat hij naadloos past.
                  Kijk een sop ebay.de daar verkopen ze er heel wat, zoals;
                  http://www.ebay.de/itm/Porsche-996-Boxster-Becker-Radio-CD-Grand-Prix-/271117295919?pt=CE_Auto_Hi_Fi_Autoradios&hash=item3f1fd9a12f

Ik moet wel toegeven dat de bluetooth verbinding in een Targa geen :censored: uithaalt, om te kunnen luisteren en praten moet de motor uit :engeltje:

😐 Oei nu wordt het mij duidelijk. Je hebt dus zelf moeten ondervinden waar niet te gaan en dan nog een forumlid. Fijn!!!!

PB

[quote=”Mushroom” post=114642]
                      Ik weet alleen waar je zeker niet moet zijn :censored:[/quote]

Dat is echt een triestig verhaal, kerel bolt dan zelf met dikke Porches, is hier een member
                      en licht hier een beetje andere forum members op. ruzie 🙁 :puke: 😯 :censored: 😡

Nu ja, al een geluk dat het hier geen sponsor is. :mrgreen: :happy:

Zo’n Becker zie ik wel zitten alleen dat je die niet zo makkelijk vindt. Tenminste toch niet in de normale handel. Heb ook nog speakers achter nodig. Had ook gedacht aan een Alpine. Is ook wel ’80. Herinner ik mij nog uit mijn jeugd. Ik heb nu zo’n Bosch antenne geplakt aan mijn voorruit. Is er een beter alternatief?

[quote=”Fabio” post=114638]Dus Mushroom aangezien je in mijn buurt woont heb je misschien een adresje voor me. :engeltje:[/quote]
                          Ik weet alleen waar je zeker niet moet zijn :censored:
                          Toen ik maandenlang op mijn Focals aan’t wachten was omdat Focal “zogezegd” niet meer leverde in België puilden de kasten uit bij die winkel rechttegenover BMO Music (die nu eigenlijk een fietsenwinkel geworden is), anders daar eens gaan kijken?
                          Of een periode-correcte Blaupunkt? Of een old skool style Becker? Ziet eruit als een oude doos, maar toch navi aan boord, etc…

bedankt fabio voor zo correkte uitleg , dat wordt met aandacht gelezen :first: zet er een tussenfaze foto op 😆

Hahahahahah de carrosserie is niet bij mij in de buurt gedaan en ik zat in het buitenland aangezien het mijn daily is en dus nodig heb. Ik heb spijt dat ik geen foto’s heb toen ie uit elkaar lag. Maar vriend is gaan kijken tijdens de werken en heeft mij toen gezegd dat ik beter nog even wegbleef. 😯 Ik ga foto’s van het resultaat tonen. Eerst de winter voorbij. Enkel een goede radio ontbreekt nog. Dus Mushroom aangezien je in mijn buurt woont heb je misschien een adresje voor me. :engeltje:

Ja, de Fabio is karig met foto’s… 8)
                                Restaureert een heuse Porsche met nul foto’s erbij :first:

Deze heb ik gevonden van voor de restauratie:

😆 Ik heb er al foto’s opgezet pré-restauratie.. Binnen 3 maanden staat ie volledig terug origineel en dan zet ik ze er op.

:mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.