- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 december 2012 om 15:38
Zoals jullie reeds weten heb ik na al die jaren mijn jongensdroom kunnen verwezenlijken en ben ik de trotse eigenaar geworden van een 911 3.2. Na de aankoop in april 2012 ben ik op het gemak begonnen met de volledige restauratie van de wagen. De 5000 euro die in dit forum worden vooropgesteld als reserve na de aankoop komen overeen met de realiteit. Na de aankoop heb ik dan de pech gehad en het geluk te ontdekken dat er 3l teveel olie in de Porsche zat. Dit heeft Porsche Rescue 911 professioneel voor mij opgelost aangezien ik niet beschik over een put. Nooit geloven wat de vorige eigenaar zegt over het onderhoud. Hij beweerde dat het laatste onderhoud door een professional gedaan werd. Dit kon ik moeilijk geloven aangezien er toch 3l teveel in zat. Dus zelf nakijken is de boodschap!!! De vorige eigenaar had ook de originele fuchs 16″ velgen verkocht en ze vervangen voor 964 cupvelgen in 17″ omdat hij het moderner vond. Cupvelgen zijn nu mijn wintervelgen en heb het geluk gehad om in Nederland nog een setje originele fuchs velgen op de kop te kunnen tikken voor een schappelijke prijs. Die komen er deze zomer op. Nieuwe banden waren een bonus. De volgende stap was de carrosserie. De carrosserie is volledig uit mekaar gehaald. Er was veel meer roest te vinden dan op het eerste zicht te bespeuren was. De geplande werken hebben daarom ook meer tijd in beslag genomen dan oorspronkelijk voorzien maar het resultaat is verbluffend. De auto ziet er als nieuw uit. Opmerking van de carrossier was dat de auto er nog volledig origineel uitzag. Geen oplapwerken te bespeuren enkel ouderdomsverschijnselen. De auto is terug opgespoten geworden in de originele kleur Meteor grey. Tweede fase voor het technisch gedeelte bestond uit het terugplakken van de rooster in de carreraspoiler, het nakijken van de verlichting, vervanging van het lichtkapje linksachter en de rubberen strip op de bumper rechtsachter. Deze week is hij voor de laatste keer binnen voor een probleempje bij het koud starten (durft uitvallen bij het induwen van de koppeling bij het tot stilstand komen bij koude motor), passagiersraam hapert en de sierlijst van de voorruit die aan het loskomen is. Na 8 maanden is het einde van de tunnel in zicht. Geplande werken in de toekomst. Een revisie van de boite. Alhoewel hij nog goed schakelt, enkel in tweede durft hij wel eens stroef schakelen. Voor de rest is het een fantastische auto om mee te rijden. Ik heb ondertussen 6000 km gereden en nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Ik heb ondertussen ook al meegedaan met een ritje en al wat mensen van dit forum leren kennen. Bedankt voor de reacties op mijn soms vervelende vragen/posts 😆 en misschien tot binnenkort!!! Grtz
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.