project jap 3.2 naar RSR singer look replica

Home Forum Zeverhoekje project jap 3.2 naar RSR singer look replica

  • Maker
    Discussie
  • vandaag de uitbouw kit gekocht van de 2.8 RSR met dank van de tip van Cristophe :applaus:
    kit kunnen kopen voor 1250€.
    dus het gaat een RSR singer look worden zoals deze maar met een gewone ducktail.

    IMG_20110929_143903-1024x768.jpg

    IMG_20110929_143803-1024x768.jpg

    IMG_20110929_143750-1024x768.jpg

    De gekochte kit

    20131003_183230_1.jpg

    20131003_183418.jpg

    20131003_183434.jpg

    20131003_183544.jpg

    20131003_183506.jpg

    als iemand velgen te koop weet voor hier onder graag een tip :hail:

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 630)
  • Wim

      @John, ik heb die ook in huis liggen nu voor te omwikkelen, maar komt aan onderkant plaatwerk nog een hittewerend folie, en dat is een plaklaag met daarop een soort geperst steenwol met als afdekking een 1mm folie van aluminium.

      Deze heeft Timo op de kop getikt.
      http://www.akoestiekwinkel.nl/aluglass-hittewerende-absorptieplaat

        Knap werk :up: :up: :applaus:

          zou deze tape voldoende zijn?
          http://www.tuning-gids.nl/uitlaat_isolatie.htm

          Wim

            Mooi John :up:
            En ik heb zo’n gelijkaardig probleem met de uitlaat nu de koets erop staat.

              Nice :applaus:

                vandaag de motorblok terug erin gemonteerd.
                uitlaat ga ik nog aanpassen omdat het nog niet naar mijn goesting is.
                ik denk dat de uitlaat toch best ingewikkeld wordt met hitteschild daar deze kortbij de aandrijfashoes komt.
                de DTAspark in de motorruimte of binnen in de wagen tegen de achterwand :think:

                20141121_181549.jpg

                20141124_121332.jpg

                20141124_164631.jpg

                20141124_164810.jpg

                20141124_170209.jpg

                20141124_170741.jpg

                20141124_171006.jpg

                20141124_164557.jpg

                20141124_170458.jpg

                Wim

                  Als ik dus zo lees bij John, is daar weinig buiten proporties geweest en alles in goede staat. 💡

                  Ik had voor mijn eerste 3.2 indertijd al voor dik 3500 euro aan onderdelen voor de revisie, en heb dit dan zelf gedaan, dus alles aan inkoop en zonder uren. 😉
                  Dus daar komt dan normaal 30% op voor garage en dan de uren.
                  En zal altijd een discutabel punt blijven revisie, net als bij de bakken.
                  Maar zoals ik in een ander draadje schreef het hoeft altijd niet tegen te zitten. :relaxman:

                    En zeggen dat sommigen een revisie doen vanaf 15.000 euro, of hebben we het daar al eens over gehad. :mrgreen:

                      @Roosenr: alle dichtingen, lagerschalen, segmenten aanpassing krukas met sensor en bijhorende computer.
                      lakken van blok en motorbehuizing en afstelling pmo.
                      nieuwe bougie kabels en bouten.
                      motor had nog maar 115k km en was nog in heel goede staat op uitzondering uitgeharde dichtingen met als gevolg af en toe ik een rookpluim had.

                        aha carburator!

                        Wim

                          dit is PMO Rogier. 😉

                            Hoi John,

                            ben nog een groentje he, wat moet ik onder PMO verstaan? welke onderdelen in je motor zijn vervangen geweest bij de revisie/tuning?

                            alvast bedankt voor de info…ik vind de prijs trouwens heel goed meevallen….zeker voor revisie/tuning van motor en versnellingsbak

                              niet aantrekken Rogier maar het zijn de regels van het forum dat men zich eerst voorstelt.
                              je had ondertussen wel 2 pm naar mij gestuurd maar dat ziet niet iedereen.
                              en geen problemen om te zeggen wat dat kost.
                              met pmo , volledige revisie van motorblok en versnellingsbak = 3200€ voor pmo, motor revisie + versnellingsbak 5300€ dus totaal 8500€.

                                Ondertussen is de voorstelling gebeurd. Grtz. Rogier

                                  [quote=cabrio Wim]Iets met normen en fatsoen heet dat dan geloof ik. :roll:[/quote]

                                  Helemaal correct Wim in NL kunnen jullie dat heel mooi verwoorden : in Belgie zeggen wij dan ” wie zijde gij?” maar bedoelen net hetzelfde.

                                  En daarom dat “stel jezelf even voor topic”! 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 630)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.