Home › Forum › Zeverhoekje › project jap 3.2 naar RSR singer look replica
- Dit onderwerp bevat 630 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Van Aelst William.
-
MakerDiscussie
-
3 oktober 2013 om 21:29
vandaag de uitbouw kit gekocht van de 2.8 RSR met dank van de tip van Cristophe :applaus:
kit kunnen kopen voor 1250€.
dus het gaat een RSR singer look worden zoals deze maar met een gewone ducktail.De gekochte kit
als iemand velgen te koop weet voor hier onder graag een tip :hail:
-
MakerDiscussie
-
MMMMMMMMMMMMMMMMOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
weer maandag geweest John :respekt:Ge zegt het zelf
”enkel bij droog weer”Dan zien ze ook niet af hé
De truc is er de wielen enkel KOUD te wassen,zeker geen bijtende producten
Schoon spoelen,eerst droogspuiten met lucht en dan pas drogenannyway
John zal wel weten wat hij doet,als ik zie wat een mooi werk er geleverd word *luv *luv *luv *luv *luv[quote=”Ibiz@ke” post=168510]
Hoogglansverdichten is mooi,maar een PITA om te onderhouden,
….[/quote]I disagree, ik heb twee jaar met hoogglansverdichtte Fuchs rondgereden, zonder vernis.
Wel enkel bij droog weer en af en toe na een lange rit met een droge doek het remstof eraf geveegd…
Die zagen er na twee jaar nog even goed uit als de eerste dag!
Aluminium polijsten zou veel meer onderhoud vergen omdat dat een oppervlak is met microscopische krassen waar vuil en corrosie blijft inhangen.
Hoogglansverdichten geeft een gesloten oppervlak dat veel minder onderhoud nodig heeft.
Al wil ik niet zeggen dat een vernislaag niet goed zou zijn. (ik denk wel dat dat wat van de mega glans afdoet)Attachments:dat is idd. niet niks maar ik denk dat je dat vlug zal vergeten en wat je zelf doet doe je….gewoon beter. Hij zal je dankbaar zijn voor zijn tweede kans op een nieuw leven en jij mag glunderen met je kunnen! :first:
[quote=”john.beton.” post=168561]ja een kostenplaatje houden we bij want het is soms verschieten wat een hoop kleine dingen bij elkaar kosten.
ik heb het geluk dat ik de wagen goedkoop heb gekocht maar het totale kostenplaatje inclusief aankoop, revisie motor+ versnellingsbak, pmo’s en de vele nieuwe onderdelen enz zal ongeveer eindigen op 40k €.[/quote]Dat is niet niks maar al bij al best nog doenbaar als je bekijkt dat je dan ook alle belangrijke grote kosten gehad hebt en je voor jaren ‘gerust’ bent. Maar je hebt dan ook best wel veel zelf gedaan, hetgeen ook aardig scheelt!
ja een kostenplaatje houden we bij want het is soms verschieten wat een hoop kleine dingen bij elkaar kosten.
ik heb het geluk dat ik de wagen goedkoop heb gekocht maar het totale kostenplaatje inclusief aankoop, revisie motor+ versnellingsbak, pmo’s en de vele nieuwe onderdelen enz zal ongeveer eindigen op 40k €.Gaat de goeie kant uit John! :up:
Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat, al kan ik er mij al een behoorlijk correct beeld van vormen.Houd je voor jezelf een kostenplaatje bij of heb je bewust gekozen om dit niet te doen? :think:
@Ibiz@ke: merci voor de tips en wat een prachtige foto van de wagen *luv
vandaag de binnenkant en de bodem in kleur gezet alsook de raam lipjes om een goede afplak basis te hebben voor als hij de spuitcabine in moet.
verder nog heel veel onderdelen besteld en toegekomen en kunnen we erna in sneltempo alles monteren.
er kruipt enorm veel tijd in elk onderdeeltje en schroefjes te stralen en terug te behandelen.
maar de meeste zijn nieuw besteld en alles wat teveel is aangetast door roest wordt ook vervangen door nieuw.
bling bling foto’s 😆als je ze laat polijsten en je WIL ze goed onderhouden is er geen probleem zonder vernis
90% van al m’n setten waaren gepolierd zonder vernisHoogglansverdichten is mooi,maar een PITA om te onderhouden,hier zou ik ZEKER voor vernis gaan
Nadeel met beide opties is dat je glans verliestWat wel geslaagd zou zijn is ze ”brushed” af te werken en dan vernis er over
Onderhoudsvriendelijk & ziet goed uit
Ik heb zo m’n harten en randen gedaanPrachtig project hoor!
Kijk er naar uit om hem eens te zien!!!!@ gette deze persoon werkt ongeveer nu al zes jaar met ons samen en nog nooit geen opmerking over gekregen.
Ik zou dit willen meedelen maar hou liever mijn vaste dagelijkse klanten tevreden, in een wereld waar iedereen alles via internet besteld is dit al moeilijk genoeg, ik wou enkel melden dat er weldegelijk producten bestaan hiervoor.
Dan moet je dat dringend aan iedereen in binnen en buitenland gaan verdelen want ze zitten daar al jaren op te wachten.
En heb je het resultaat van die wielen al gezien na 6 maand ? :think:En heeft die speciale vernis ook een naam?
Want ik denk dat er meerdere onder ons die dan wel graag zouden weten. 🙄 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.