project jap 3.2 naar RSR singer look replica

Home Forum Zeverhoekje project jap 3.2 naar RSR singer look replica

• Maker
    Discussie
  • vandaag de uitbouw kit gekocht van de 2.8 RSR met dank van de tip van Cristophe :applaus:
    kit kunnen kopen voor 1250€.
    dus het gaat een RSR singer look worden zoals deze maar met een gewone ducktail.

IMG_20110929_143903-1024x768.jpg

IMG_20110929_143803-1024x768.jpg

IMG_20110929_143750-1024x768.jpg

De gekochte kit

20131003_183230_1.jpg

20131003_183418.jpg

20131003_183434.jpg

20131003_183544.jpg

20131003_183506.jpg

als iemand velgen te koop weet voor hier onder graag een tip :hail:

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 630)
    • Zoals reeds vermeld werk ik in een auto onderdelen zaak. Wij leveren speciale vernis aan iemand die velgen poliert en hoogglans verdicht en deze houd erop. Dus het kan wel!

Polieren is het wegschuren van oppervlakte verschillen dus is er idd zo goed als niks meer om uw vernis te laten hechten.
        Er zullen wel exotische producten zijn die beweren dat wel te kunnen maar het resultaat is alles behalve.
        Zelfs een elektrolytische behandeling zoals eloxeren of anodiseren zal moeilijk gaan aangezien je dan nog steeds wat poriën nodig hebt als hechting.

Polieren = onderhouden ; anders komt er oxidatie en zal het bling bling rap weg zijn ❗

[quote=”WES-RS” post=167999]Is het niet zo dat gepolierde delen te “glad” zijn om te vernissen? :think:
          Autolak, je handen,… zijn alles behalve glad en bestaan uit poriën waar de vernis zich in kan hechten.
          Vandaar ook dat iets wat hoogglans verdicht is niet meer vernist KAN worden, gewoon door het gebrek aan poriën.

Moest het polieren en vernissen niet goed lukken, kun je nog steeds laten verchromen? 💡 ;)[/quote]

Klopt helemaal Wes…..toch blijken ze er in de fabriek in te slagen

Polieren en vernissen is inderdaad een vak appart.

Er bestaat venis hiervoor maar niemand heeft me tot nu toe kunnen verderhelpen.
            Ik zou dan ook even verder zoeken naar de juiste vernis…gewone vernis of zelfs spuitbus kan ik je nu al zeggen dat NIET zal lukken.

Ik wil je gewoon waarschuwen…zou zonde van het polierwerk zijn.

Niet bloodgesteld -> Als je de koppen die je zo mooi hebt gepolierd vastzet met de 3 schroeven zal de vernis zowiezo “cracken” op deze plaatsen. Vocht heeft hier dan vrije toegang en we zijn dan vertrokken

Is het niet zo dat gepolierde delen te “glad” zijn om te vernissen? :think:
              Autolak, je handen,… zijn alles behalve glad en bestaan uit poriën waar de vernis zich in kan hechten.
              Vandaar ook dat iets wat hoogglans verdicht is niet meer vernist KAN worden, gewoon door het gebrek aan poriën.

Moest het polieren en vernissen niet goed lukken, kun je nog steeds laten verchromen? 💡 😉

tja bij elke goede leverancier is er een 2k vernis te krijgen in spuitbus of pistool en hoe lang het gaat houden op onderdelen die niet blootgesteld worden aan weersinvloeden?
                als vernis zo rap zou afbladeren zouden er veel wagens zonder vel op hun kale huid zitten.
                kan mis zijn maar een beschermlaag blijft een beschermlaag maar hoe vetvrij is het voor je ze erop zet?
                en spuit eens vernis op je handen en hoe krijg je ze eraf? met thinner

Ik heb ooit eens een RH velg met gepolierde rand laten herstellen.
                  De man beweerde dat er geen blanke lak op zou kunnen hechten, maar op mijn aandringen toch gedaan…gevolg bij het plaatsen van de nieuwe banden was de laklaag al gelost.
                  In de RH fabriek zullen ze dat wel kunnen, maar bij een gewone spuiter….no way

Hoi Rodondo

Dat is dus ook waar ik op doel. 😀

Ik ben nog geen vernis (2K system lak) tegengekomen die blijft zitten op gepolierde metalen delen
                    Blijft een zeer moeilijke…. MAAR …. er bestaat wel degelijk vernis die hier voor toepasbaar is: kijk maar naar de randen van bv RH velgen deze hebben ook vernis op de randen en krijgen het meestal erg te verduren en houden het toch ettelijke jaren…

Voor wie de oplossing heeft, laat het me maar weten

Heb destijds op dezelfde wijze gewerkt aan een Harley Shovel (Electra). Heb het me nadien beklaagd omdat er onder de aangebrachte vernislaag e.a begon op te werken. (blaasjes, pokjes) Hopelijk heb jij meer geluk…. (ik bedoel de vernis op de gepolierde onderdelen hé)

Hoi John

Kan je me zeggen welke 2k vernis je hier gebruikt?
                        Heb je er enige ervaring mee? Meeste vernis lakken die ik al geprobeert heb lossen op gepolierde delen

Ik hoor het graag van je

Grts
                        turbo

:up:

Costa

Als het maar MAANDAG is hé John …
                            Het zou meer maandag moeten zijn.

Van mij krijg je een dik :applaus:

ik val zeker in de herhaling maar hoedje blijft af hoor :respekt:

Sounds race car chique. *luv

Goed bezig John. Ik kan niet wachten om hem in het echt te bewonderen. 🙂

Ik dacht het al ,kruipt een hoop werk in zo maar is echt knap …beter dan nieuw :hail:

Rauwe sound die uitlaat ,hoort wel bij het concept en ik vind de looks van die twee uitlaatpijpen in het midden top .
                                  Ook mooi dat ze schuin meelopen met vorm van de carrosserie :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 630)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.