Home › Forum › Zeverhoekje › project jap 3.2 naar RSR singer look replica
- Dit onderwerp bevat 630 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Van Aelst William.
-
MakerDiscussie
-
3 oktober 2013 om 21:29
vandaag de uitbouw kit gekocht van de 2.8 RSR met dank van de tip van Cristophe :applaus:
kit kunnen kopen voor 1250€.
dus het gaat een RSR singer look worden zoals deze maar met een gewone ducktail.De gekochte kit
als iemand velgen te koop weet voor hier onder graag een tip :hail:
-
MakerDiscussie
-
[quote=”911_NL” post=144835] Wat voor type ventilator heb je overigens RV zitten? Da’s toch geen 3.2 fan :wtf: [/quote]
Lijkt verdacht veel op een 993. 💡
… je hebt er aardig zin in, John Beton :up: Wat voor type ventilator heb je overigens RV zitten? Da’s toch geen 3.2 fan :wtf:
[quote=”Mushroom” post=144830] Iedereen vindt Singer :up: [/quote]
Ik niet .. net als dat ik polyester delen eigenlijk niks vind. Heb me zelf beperkt tot een (originele) voorbumper, een polyester repro achterbumper (die toch ook niet 100% qua pasvorm is) en een polyester Ducktail, met metalen onder-frame.
Wist overigens niet dat Singer polyester schermen gebruikte, maar die zullen ze ongetwijfeld “in house” produceren.
Mss dat een singer daarom ook zo veel kost! .. alle tijd en energie die er verbruikt wordt om het polyester pas te krijgen :coolness:
John als je je aan meld op het ned-forum kan je hier kijken bij Sjors. klikhierop en klikhierop en klikhierop
Zonder een lans te willen breken voor polyester noch staal is het volgende misschien een mooi onderwerp ter discussie: Waarom komt Singer met alles weg?
Singer maakt Kelly’s en Singer gebruikt polyester. Iedereen vindt Singer :up: , maar o wee als je zelf denkt polyester te gebruiken. Nochtans de voordelen zijn vrij duidelijk: lichter en ‘t zal nooit roesten. Nadeel zou dan de pasvorm moeten zijn. Is er dan geen enkele polyester kit die wel past?Wat doet Singer dat de polyester er dan na een paar 1000 km niet afvliegt?
@ wim: is geen probleem want iedereen leert bij van jouw kennis :respect2:
al een beetje geslacht deze voormiddag
onder de dorpel strip een verassing gevonden :bounce:
de uitlaat is blijkbaar voorzien om een ²de pijp bij te zetten?[quote=”RS” post=144789]
Ooit een 131 Racing (Fiat), nieuw uit Italië trouwens, laten ombouwen naar een 131 groep 2 ABARTH Monte Carlo versie[/quote]Dat was ook een vette bak hè :up:
Sorry John voor kleine vervuiling van je topic.
het filmpje is niet echt het juiste voorbeeld maar ter illustratie dat het mogelijk is om naden af te werken.
de kit is er een van de duurdere en met zoveel mogelijke aansluitingen op de originele naden.
de mannen van singer gebruiken het ook nog steeds.
net zoals wim zegt goed laten informeren en er komt iemand helpen die er al jaren mee werkt.
😆Wim heeft weeral 10/10 gelijk!!!
En als het dan ook maar goed gedaan blijk te zijn heb je nog het verschil in reageren op schokken, temp enz van twee verschillende materialen!
Ooit een 131 Racing (Fiat), nieuw uit Italië trouwens, laten ombouwen naar een 131 groep 2 ABARTH Monte Carlo versie, geeft mij handen vol geld gekost en ongeveer een 5 tal maand (heb moeten overschakelen naar ‘wanneer tijd’ om de kosten te drukken!!!) tot dat die ok leek te zijn…een jaar laten begon alles te barsten en kwamen de kopjes vd revetten er stillekes door te zitten…Mijn advies: niet doen!
Sorry man, maar het is geld weggooien vrees ik!
Hele simpele uitleg, het product wat ze gebruiken voor te verlijmen is hier al lang achterhaalt.
Dan moet je eens als de auto gepresenteerd word op het laatst, eens naar de aansluitingen kijken van de bumpers op de schermen, de benzineklep, en hoe de kofferklep erop ligt. 😥Dan hoop ik dat John een betere kit gekocht heeft, en hij zich goed laat informeren over de producten voor te verlijmen.
En denk niet dat polyester makkelijk te plaatsen of te verwerken is, want dat is een ramp, ook om mooi strak te krijgen, en negen van de 10 X gaat het met de jaren op de aanzet plaatsen scheuren.
Waarom denk je dat wij het op de Karmann volledig uit staal maken, want daar zijn ook van die polyester stukken voor te verkrijgen voor schermverbreding. 💡
Net als ik benieuwd ben naar de reacties als het op gene zak trekt, maar kom niks slecht over de dode.
Ik zou er eerlijk gezegd schrik van hebben, als je de aansluiting van de bumper op spatborden ziet … Ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat op jouw wagen.
Ik ben inderdaad ook niet over deze methode te spreken, er zijn tegenwoordig betere manieren. 💡
Benieuwd naar het resultaat John, succes met je project, ik blijf volgen :first:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.