Project Porsche Carrera 3.2 G50 1988.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Project Porsche Carrera 3.2 G50 1988.

• Maker
    Discussie

• Walter
    Deelnemer

Ik ging jullie een beetje op de hoogte houden inzake het restauratie-project van mijn Porsche.
      Half februari heeft Johan de Porsche voorgereden bij de keuring, en er waren geen noemenswaardige gebreken. Een loszittende nippel aan de remklauw (zo goed als ter plaatse door Johan hersteld), de staat van de uitlaat (aanslag door leeftijd) en een lekje (dat na de keuring nergens meer te vinden was, dus mogelijk als gevolg van het lange stilstaan). De auto is inmiddels voordelig ingeschreven nog net voor 01.03.
      Eind februari werd de auto naar de carrossier gebracht waar hij volledig herspoten moet worden zoals we overeen kwamen. Bij het uiteenhalen voor het transport bleek dat de auto eigenlijk vrij goed de tand des tijds had doorstaan. Geen rotte plekken en slechts enkele plekjes die bijgewerkt moesten worden. De auto werd helemaal blank geschuurd. Intussen is de epoxylaag en eerste grondlaag aangebracht. Men heeft kunnen zien dat de auto het ‘slachtoffer’ geworden is van een hagelbui, en de putjes werden destijds opgevuld met tin. Dit is nu allemaal verwijderd en de herstelling werd gedaan zoals hoort.
      Wat rest er nog. Nog een grondlaag en één of twee afwerkingslaag/lagen. Vervolgens terug naar Johan waar de velgen moeten behandeld worden, het leder van het stuur moet terug dichtgenaaid worden, het terug monteren van alle onderdelen, een grondige reiniging van het interieur, een groot onderhoud en eens zien of er inderdaad geen lekje was/is.
      01 april is/was voor ons een streefdatum, maar ik vrees ervoor. 😕

422532_10150598131198922_52189408921_9455734_1470580665_n.jpg

16032012344.jpg

16032012350.jpg

16032012351.jpg

17022012272.jpg

Attachments:
      • 16032012352.jpg
      • 16032012353.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
      • Geert,
        tuurlijk ben je (net als ieder ander) ook welkom.
        Johan heeft mij indertijd ook duidelijk gemaakt dat een G50 en een goed afgestelde 915 versnellingsbak even goed zijn.

Het samenkomen heeft dus niks met versnellingsbak te maken, maar gewoon streekgenoten die onlangs een oudje aankochten of restaureerden en benieuwd zijn om elkaars Porsche eens irl te zien.

Stef, ik kan de koppeling niet vergelijken, aangezien mijn vorige 996 een tiptronic had.

Grtz

[quote=”Gette” post=98947]Mag ik dan ook eens langskomen, ik zal met mijn oude, antieke, voorbij gestreefde, lawaaimakende, maar o zo fantastisch schakelende 915 bak wel langs de zijkant blijven staan voor de fotokes 😛

Der zijn al zo weinig meetings voor oudere ( echte 😉 ) Porschekes !

Geert.[/quote]

een goede 915 bak moet niet onderdoen voor de G50 hoor!
          De koppeling van de 915 van mijn vroegere S was een pak soepeler dan die van de G64 van mijn 964…

Mag ik dan ook eens langskomen, ik zal met mijn oude, antieke, voorbij gestreefde, lawaaimakende, maar o zo fantastisch schakelende 915 bak wel langs de zijkant blijven staan voor de fotokes 😛

Der zijn al zo weinig meetings voor oudere ( echte 😉 ) Porschekes !

Geert.

[quote=”Gentleman” post=98857]dat zou je aan Johan moeten vragen. Toen ik de Porsche ging halen een dikke maand geleden heeft hij er tijdelijk zijn Fuchs’en onder gezet, en de mijne kregen een restauratie. Ik heb echter geen idee waar hij ze opnieuw heeft laten spuiten en polieren, maar het is wel heel proper gedaan (op foto). Ik zag de wielen nog niet irl want hij moest ze gisteren nog gaan ophalen.
              [/quote]

Ik heb de velgen volledig zelf gerestaureerd. Maar toen je de wagen woensdag kwam brengen had ik de velgen binnen gedaan om opnieuw uit te balanceren, met de loodjes aan de binnenzijde.

[quote=”joebarreke” post=98902]we gaan eens een carrera 3.2 G50 mini-meeting houden :lol:[/quote]

count me in :relaxman:

schitterend idee Bruno! ‘k zie zo al een mooie line-up voor mijn ogen..
                  @Gentlemen : de fuchsen waren nog in een vrij goede staat! dus wat opkuisen en bling-bling… 😀

coupé, targa, cabrio 😉

Anoniem

Cabrio’s included? :relaxman:

we gaan eens een carrera 3.2 G50 mini-meeting houden 😆

Henk,
                          zijn jouw velgen ook onder handen genomen of gewoon eens goed opgepoetst?

Voor 01 juli vrees ik, omdat ik dan een vroege heb en de dag nadien zeer vroeg naar Frankrijk vertrek met de moto.

Maar natuurlijk ben je ook welkom wanneer we eens een babbeltje, ritje en etentje plannen hoor!

Grtz

Hoi Gentlemen!
                            Tof om te horen dat je veel plezier met de wagen hebt. De velgen zien er echt super uit! :first: Ik heb ondertussen ook al een 1500km gebold met de wagen, een waar plezier. maandag met het dak open naar de zee gebold… :relaxman:
                            En ook mijn lieveling gaat maandag nog efkes binnen bij Johan om wat klodden op te lossen.
                            Kom jij op 1 juli naar de zomersproetjesrit hier in de vlaamse ardennen ?
                            Kunnen we eens alles in detail bekijken 😎

Maarten,
                              dat zou je aan Johan moeten vragen. Toen ik de Porsche ging halen een dikke maand geleden heeft hij er tijdelijk zijn Fuchs’en onder gezet, en de mijne kregen een restauratie. Ik heb echter geen idee waar hij ze opnieuw heeft laten spuiten en polieren, maar het is wel heel proper gedaan (op foto). Ik zag de wielen nog niet irl want hij moest ze gisteren nog gaan ophalen.
                              En je mag natuurlijk altijd mee he Maarten 😉

@Bladerunner
                              : ik hoorde van Bruno dat zijn velgen er nog niet zijn. Dan kan Johan inderdaad de velgen die onder de mijne stonden, onder die van Bruno zetten, en kunnen we eindelijk eens samen komen.

Grtz

chique!

waar werden die velgen “gedaan”

eind volgende week kan ik normaal ook :driver:

Allright, that’s the spirit, moeten we zeker eens doen. :applaus: :drink:

Misschien dat Bruno de bruikleen wielen van Johan nu tijdelijk kan gebruiken zodat hij eindelijk eens van zijn P kan genieten. :driver: :driver:

Ik wil uw wielen wel eens in’t echt zien, de mijne zouden na 25 jaar misschien ook wel eens een opfrissing kunnen gebruiken.

Luc,
                                    ok, toegegeven, op die van jou na dan 😉
                                    als ik hem terug heb gaan we eens afspreken met Bruno, ok?

Ritje en nadien een etentje.

Grtz

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.