- Dit onderwerp bevat 78 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 maart 2012 om 12:19
Ik ging jullie een beetje op de hoogte houden inzake het restauratie-project van mijn Porsche.
Half februari heeft Johan de Porsche voorgereden bij de keuring, en er waren geen noemenswaardige gebreken. Een loszittende nippel aan de remklauw (zo goed als ter plaatse door Johan hersteld), de staat van de uitlaat (aanslag door leeftijd) en een lekje (dat na de keuring nergens meer te vinden was, dus mogelijk als gevolg van het lange stilstaan). De auto is inmiddels voordelig ingeschreven nog net voor 01.03.
Eind februari werd de auto naar de carrossier gebracht waar hij volledig herspoten moet worden zoals we overeen kwamen. Bij het uiteenhalen voor het transport bleek dat de auto eigenlijk vrij goed de tand des tijds had doorstaan. Geen rotte plekken en slechts enkele plekjes die bijgewerkt moesten worden. De auto werd helemaal blank geschuurd. Intussen is de epoxylaag en eerste grondlaag aangebracht. Men heeft kunnen zien dat de auto het ‘slachtoffer’ geworden is van een hagelbui, en de putjes werden destijds opgevuld met tin. Dit is nu allemaal verwijderd en de herstelling werd gedaan zoals hoort.
Wat rest er nog. Nog een grondlaag en één of twee afwerkingslaag/lagen. Vervolgens terug naar Johan waar de velgen moeten behandeld worden, het leder van het stuur moet terug dichtgenaaid worden, het terug monteren van alle onderdelen, een grondige reiniging van het interieur, een groot onderhoud en eens zien of er inderdaad geen lekje was/is.
01 april is/was voor ons een streefdatum, maar ik vrees ervoor. 😕
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.