Project Porsche Carrera 3.2 G50 1988.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Project Porsche Carrera 3.2 G50 1988.

• Maker
    Discussie

• Walter
    Deelnemer

Ik ging jullie een beetje op de hoogte houden inzake het restauratie-project van mijn Porsche.
      Half februari heeft Johan de Porsche voorgereden bij de keuring, en er waren geen noemenswaardige gebreken. Een loszittende nippel aan de remklauw (zo goed als ter plaatse door Johan hersteld), de staat van de uitlaat (aanslag door leeftijd) en een lekje (dat na de keuring nergens meer te vinden was, dus mogelijk als gevolg van het lange stilstaan). De auto is inmiddels voordelig ingeschreven nog net voor 01.03.
      Eind februari werd de auto naar de carrossier gebracht waar hij volledig herspoten moet worden zoals we overeen kwamen. Bij het uiteenhalen voor het transport bleek dat de auto eigenlijk vrij goed de tand des tijds had doorstaan. Geen rotte plekken en slechts enkele plekjes die bijgewerkt moesten worden. De auto werd helemaal blank geschuurd. Intussen is de epoxylaag en eerste grondlaag aangebracht. Men heeft kunnen zien dat de auto het ‘slachtoffer’ geworden is van een hagelbui, en de putjes werden destijds opgevuld met tin. Dit is nu allemaal verwijderd en de herstelling werd gedaan zoals hoort.
      Wat rest er nog. Nog een grondlaag en één of twee afwerkingslaag/lagen. Vervolgens terug naar Johan waar de velgen moeten behandeld worden, het leder van het stuur moet terug dichtgenaaid worden, het terug monteren van alle onderdelen, een grondige reiniging van het interieur, een groot onderhoud en eens zien of er inderdaad geen lekje was/is.
      01 april is/was voor ons een streefdatum, maar ik vrees ervoor. 😕

422532_10150598131198922_52189408921_9455734_1470580665_n.jpg

16032012344.jpg

16032012350.jpg

16032012351.jpg

17022012272.jpg

Attachments:
      • 16032012352.jpg
      • 16032012353.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
      • [quote=”Gentleman” post=98771]
        Ik meen te mogen stellen dat ik momenteel één van de mooiste gerestaureerde 3.2 G50 in mijn bezit heb.
        :first: :[/quote]

Na de mijne waarschijnlijk wel. :relaxman: :relaxman:

Nee serieus, ge moet hem eens komen laten zien in Mol als je in de buurt bent. :drink:

ziet er inderdaad weer heel proper uit Walter :drink:

Weer ff tijd voor update.
            Vandaag de Porsche terug binnen gebracht bij Johan om één en ander nog in orde te laten brengen, of om kleine ongemakken te laten oplossen.
            Zo zal het origineel stuur terug gemonteerd worden net als de originele velgen (beiden gerestaureerd – foto velgen voor en na hieronder), probleempje met linkervenster dat blijft hangen bij openen en sluiten, schuifdak blijkt niet goed te werken, hier en daar een rubbertje terug goed steken, eens kijken of de 2 kleine druppeltjes olie die ie verloor op die dikke maand tijd meteen opgelost moeten worden, en sinds vrijdag heeft het alarm van de auto nukken en gaat het verwijderd worden. Als laatste nog een kortsluiting tussen achteruitverwarming en richtingsaanwijzer.

Intussen toch al 1000 km gebold, tot grote tevredenheid. Diegenen die de auto al te zien kregen, zijn laaiend over de kleur en de schitterende en onberispelijke staat waarin de auto na de restauratie verkeert. En natuurlijk het vakwerk dat Johan afleverde.

Ik meen te mogen stellen dat ik momenteel één van de mooiste gerestaureerde 3.2 G50 in mijn bezit heb.
            :first:

:respect2: Grtz

En inderdaad Johan, heel mooi gedaan! (had gevraagd om de randen niet te fel te laten polieren, hetgeen ze perfect gedaan hebben.)

velgen2.jpg

velgen7.jpg

En is het spuitwerk/carrosseriewerk zoals gehoopt/verwacht ?

Is al bij al goed meegevallen met vader erbij ,hij kon niet anders dan rustig zijn ,was met roadbook en als hij terplaatse wou geraken voor zijne diner en glas wijn moest hij wel inschikkelijk zijn tegen de “kleinen” .

@Bladerunner: ik had liever mijn Porsche opgehaald in schitterend zonnig weer, maar het was niet anders. Het was eigenlijk wel spijtig, want in die gietende regen ben je meer bezig met voorzichtig zijn dan met de beleving van het nieuwe speeltje. In elk geval heeft de rit deze voormiddag wel 100% plezier opgeleverd.

@Rocco
                  :
                  heb deze voormiddag een toerke gedaan voor ik moest gaan werken. ‘k Denk dat het stof er nu wel uit is.
                  🙂

@Maarten
                  : ik ben eerder toevallig bij Johan Dekens terecht gekomen, maar in mijn zoektocht naar een goeie Porsche heeft hij mij steeds geholpen. Ik heb hem meerdere mailtjes gestuurd met wagens waarvan ik dacht dat ze de moeite waren, maar zijn vakkennis, kennersoog en ervaring hebben me gegarandeerd een miskoop bespaard. Ik had het geluk om de eerste keuze te hebben bij de aankoop van deze Porsche bij hem, en heb dan ook geen seconde getwijfeld.
                  Maar ik heb intussen wel gemerkt dat dit type bijna niet meer te koop wordt aangeboden in België.

:applaus: :applaus: :applaus:

Anoniem

[quote=”Funny” post=95835]@Rocco er zijn meerdere seizoen in een jaar dus nooit wanhopen .Btw morgen is het stresstest tussen funny senior en junior in de gt3 :oops:[/quote]

Rit met pa of zoon ❓ 😀

amai en direct in de regen funny ? :respect2: :driver: denk dat ik nooit meer buiten kom als het regent :mrgreen:

Al een beetje kunnen rijden Walter ?

@Rocco er zijn meerdere seizoen in een jaar dus nooit wanhopen .Btw morgen is het stresstest tussen funny senior en junior in de gt3 😳

mooi, net op tijd klaar voor het seizoen :mrgreen: :driver: :respekt:

mooie wagen. Schitterende kleur!
                              Dat soort kastanjebruin vind ik op alle wagens mooi. Van 4×4 over luxe-slee tot sportwagen.

Bart,
                                ja dit is de kleur ‘expressobrown’. Op de foto’s mss wat moeilijker te zien, maar het ligt er juist aan hoe de lichtinval is dat ie wat lichter of wat donkerder lijkt.
                                Ik heb Johan zowat moeten lynchen om hem toch mee te krijgen ….

Dit gaat dan bij benadering ook de kleur van de jouwe worden?

Grtjs
                                Walter.

Dikke proficiat :applaus: , schitterende wagen :first: . Na wit is bruin mijn favoriete kleur voor een “echte” 911 😀 .

:lekker: :lekker: :lekker: en nu genieten van dat juweeltje . :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.