Project Porsche Carrera 3.2 G50 1988.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Project Porsche Carrera 3.2 G50 1988.

• Maker
    Discussie

• Walter
    Deelnemer

Ik ging jullie een beetje op de hoogte houden inzake het restauratie-project van mijn Porsche.
      Half februari heeft Johan de Porsche voorgereden bij de keuring, en er waren geen noemenswaardige gebreken. Een loszittende nippel aan de remklauw (zo goed als ter plaatse door Johan hersteld), de staat van de uitlaat (aanslag door leeftijd) en een lekje (dat na de keuring nergens meer te vinden was, dus mogelijk als gevolg van het lange stilstaan). De auto is inmiddels voordelig ingeschreven nog net voor 01.03.
      Eind februari werd de auto naar de carrossier gebracht waar hij volledig herspoten moet worden zoals we overeen kwamen. Bij het uiteenhalen voor het transport bleek dat de auto eigenlijk vrij goed de tand des tijds had doorstaan. Geen rotte plekken en slechts enkele plekjes die bijgewerkt moesten worden. De auto werd helemaal blank geschuurd. Intussen is de epoxylaag en eerste grondlaag aangebracht. Men heeft kunnen zien dat de auto het ‘slachtoffer’ geworden is van een hagelbui, en de putjes werden destijds opgevuld met tin. Dit is nu allemaal verwijderd en de herstelling werd gedaan zoals hoort.
      Wat rest er nog. Nog een grondlaag en één of twee afwerkingslaag/lagen. Vervolgens terug naar Johan waar de velgen moeten behandeld worden, het leder van het stuur moet terug dichtgenaaid worden, het terug monteren van alle onderdelen, een grondige reiniging van het interieur, een groot onderhoud en eens zien of er inderdaad geen lekje was/is.
      01 april is/was voor ons een streefdatum, maar ik vrees ervoor. 😕

422532_10150598131198922_52189408921_9455734_1470580665_n.jpg

16032012344.jpg

16032012350.jpg

16032012351.jpg

17022012272.jpg

Attachments:
      • 16032012352.jpg
      • 16032012353.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
      • Zeer knap. :first: :first:

Moet een raar gevoel geven, zo direct door de regen met je nieuwe P. :applaus: :applaus:

Wim

Is mooi geworden, en nu genieten van het :driver:

Heel mooi geworden 😎

ach ja, wat maakt het uit; blauw – bruin of roze… :mrgreen:

Een welgemeende dikke proficiat Walter! ik wens je veel plezier met je mooie wagen en veel veilige km.
              Up to the next Johan! 😉

(en ik zou bovenstaande niet durven zeggen mocht ik niet weten dat hij alleen maar kwaliteit aflevert…)

Is dit nu dat “Espressobrown”?
                Naar verluid zijn bruine Porschkes weer helemaal in! :mrgreen:

Congrats, en nu lekker :driver:

XXX

Ferm :respekt:
                  En nu veel plezier beleven ! :relaxman: !

Mooi ! en nu vooral veel rijplezier :driver:

Mooi !
                      Dat kleur geeft met deze lichtinval precies hetzelfde op al het mijne. Maar toch is het in de zon een totaal andere tint.
                      Leve de bruine Porschekes en plezier er mee :respect2:

Geert.

:first: proficiat Walter, ziet er goed uit hé

Eindelijk heb ik vandaag met een bang en kloppend hartje mijne Porsche 911 bij Johan kunnen gaan ophalen. Er moeten nog enkele kleine zaakjes gebeuren, zoals stuur, wielen en zo, maar dat zijn details.
                          In de gietende regen daar vertrokken, dus best wel wat aarzelend, maar 50 km verder, bijna thuis, voelde het allemaal al veel beter aan (toen was het ook zo goed als gestopt met regenen). De radio heeft juist geteld 15 seconden muziek gespeeld :music:
                          Hier nog enkele fotokes:
                          Zo was ie:
                          Porsche911.1.jpg

en zo is ie geworden:

P4198158.JPG

P4198163.JPG

P4198162.JPG

P4198159.JPG

P4198160.JPG

amai Walter, dat ziet er niet slecht uit! :applaus:

Alvast een fijne verjaardag gewenst! :drink:

Johan heeft gisteren heeeeeel lang doorgewerkt en het resultaat gaat er mogen zijn!

02042012412.jpg

02042012413.jpg

02042012414.jpg

31032012407.jpg

Dat gaat dus meer dan waarschijnlijik een pracht van een verjaardagscadeau worden :happy:

Het belangrijkste is dat we nu weten hoe die kleur van het interieur noemt. Maar het is wel straf dat er zoveel verschillende benamingen zijn voor 1 kleur interieur, dat moet ik wel zeggen…..

😀

In’t Engels waarschijnlijk MAHOGANY, wat mij ook het meest logische lijkt maar volgens de Duitsers is het MAHAGONY. Rare jongens, die Duitsers. :engeltje: Alhoewel zij de Porschen ontwerpen en bouwen. :applaus: :applaus:

Iedereen de eerste prijs dus. :first: :drink: :respect2:

IMG_2276.JPG

Naamloos_2012-04-02.png

MAHONIE. Ook wel Mahagoni, Mahony, Mahogany, Mahagony, Mahogani genoemd.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.