Project Porsche Carrera 3.2 G50 1988.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Project Porsche Carrera 3.2 G50 1988.

• Maker
    Discussie

• Walter
    Deelnemer

Ik ging jullie een beetje op de hoogte houden inzake het restauratie-project van mijn Porsche.
      Half februari heeft Johan de Porsche voorgereden bij de keuring, en er waren geen noemenswaardige gebreken. Een loszittende nippel aan de remklauw (zo goed als ter plaatse door Johan hersteld), de staat van de uitlaat (aanslag door leeftijd) en een lekje (dat na de keuring nergens meer te vinden was, dus mogelijk als gevolg van het lange stilstaan). De auto is inmiddels voordelig ingeschreven nog net voor 01.03.
      Eind februari werd de auto naar de carrossier gebracht waar hij volledig herspoten moet worden zoals we overeen kwamen. Bij het uiteenhalen voor het transport bleek dat de auto eigenlijk vrij goed de tand des tijds had doorstaan. Geen rotte plekken en slechts enkele plekjes die bijgewerkt moesten worden. De auto werd helemaal blank geschuurd. Intussen is de epoxylaag en eerste grondlaag aangebracht. Men heeft kunnen zien dat de auto het ‘slachtoffer’ geworden is van een hagelbui, en de putjes werden destijds opgevuld met tin. Dit is nu allemaal verwijderd en de herstelling werd gedaan zoals hoort.
      Wat rest er nog. Nog een grondlaag en één of twee afwerkingslaag/lagen. Vervolgens terug naar Johan waar de velgen moeten behandeld worden, het leder van het stuur moet terug dichtgenaaid worden, het terug monteren van alle onderdelen, een grondige reiniging van het interieur, een groot onderhoud en eens zien of er inderdaad geen lekje was/is.
      01 april is/was voor ons een streefdatum, maar ik vrees ervoor. 😕

422532_10150598131198922_52189408921_9455734_1470580665_n.jpg

16032012344.jpg

16032012350.jpg

16032012351.jpg

17022012272.jpg

Attachments:
      • 16032012352.jpg
      • 16032012353.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 78)
      • Mooi geworden. Je moet meteen dat lood van je velgen verwijderen en laten balanceren met lood aan de achterzijde.

Dit is expressobrown ja. Dit is de kleurcode: F6F6 Expresso bruin metalic
          De deuren, koffer- en motordeksel zullen nog door de carrossier geplaatst worden, en al de rest doet Johan.
          Stuur moet nog genaaid worden, velgen gespoten, groot onderhoud, grondige reiniging ….. Dus nog wat werk aan de winkel!
          :respect2:

Ziet er mooi uit, da is Espresso bruin zeker ?
            Gaan ze hem in de carrosserie terug monteren of gaat Johan hem daar mee bezig houden 😉

Bruin blijft een brut kleurke, al zeg ik het zelf 😛

Geert.

Update,
              zaterdag zou mijn Porsche terug bij Johan staan.
              Dan is er nog wel wat werk aan, maar deze foto’s kan ik jullie niet besparen.
              Zeg nu zelf…..
              28032012386.jpg

28032012387.jpg

Van zoiets wordt een mens heel :applaus: 😀 :relaxman:

Henk,
                dat is nog eens een leuk idee. Moet te doen zijn he.

‘t Is toch een mooi iets, dat forum hier!
                😉

Hoi Walter,

We zien wel. Vooral van belang is dat beide wagens goed gerestaureerd worden. We zitten wel goed wat dat betreft, planning is voor mij gelijk als de wagens maar in orde zijn. Wat maakt het uit als we later eens broer en zus naast elkaar kunnen plaatsen, beide als gelukkige en tevreden eigenaars 😉

Zo is het .
                    Gisteren ook zo’n mooie bruine gezien in Essen .
                    Prachtige kleur

En geduld is een mooie deugd, naar het schijnt…

Je hebt er straks wel een hele mooie voor terug en dan lekker :driver:

[quote=”henk_74″ post=93279]ik vind dat het niet snel genoeg kan gaan, kunnen die mannen aan mijn wagen beginnen voltijds te werken :mrgreen:

@Henk
                        : ik heb gehoord dat de jouwe volgende week klaar zou zijn. Je gaat dus nog eerder dan mij kunnen rijden.

Gisteren van Johan vernomen dat inzake mijn Porsche, men ging proberen vandaag de laatste grondlaag aan te brengen, om hem dan volgende week nadat deze grondlaag geschuurd is, de definitieve laklaag te geven. Eind volgende week hoopt Johan hem terug bij hem te hebben staan. Dan moet ie natuurlijk nog terug ineen, velgen moeten gespoten en gepolierd worden, stuur hersteld, interieur opgesmukt,groot onderhoud….
                        01/04 en RLC zal dus niet voor mij zijn 😐 , en we duimen ervoor dat ie de week erop af gaat zijn, wat ook geen ramp zou zijn, want de week daarop heb ik een week verlof! En geduld is een mooie deugd, naar het schijnt…. :respect2:

Grtz

ik vind dat het niet snel genoeg kan gaan, kunnen die mannen aan mijn wagen beginnen voltijds te werken :mrgreen:

Ziet er goed uit Walter! ik heb ook alle vertrouwen in Johan en zijn team, en het zal nu ook niet op die paar extra dagen/weken komen, liever deftig werk dan in de rapte.
                          streefdatum bij mij is 15/04, vanaf die periode mag het dus beginnen mooi weer worden :relaxman:

komt hier wel in orde, de mijne staat der ook zo bij en mijne streef datum was begin februari, kwas blijkbaar vergeten te vermelden dat ik 2012 bedoelde ipv 2013 😳

wel mooi werk geleverd precies, komt hier dik in orde en ben benieuwd al hij klaar is

suc6 dermee
                            Geert

Was ik ook .
                              Het vakwerk en de correctheid .
                              ik heb in het verleden helaas andere dingen meegemaakt .
                              Vele mooie woorden , loze beloftes , prutswerk en veel hogere rekeningen dan eerst werd opgegeven .

Ik moet eerlijk zeggen dat ik enorm aangenaam verrast ben door het vakwerk dat ze afleveren. Johan heeft dit allemaal voor mij geregeld, en ik ben er zeker van dat het een pracht van een wagen gaat zijn wanneer ie de sleutels aan mij overhandigd. En wanneer dat dan iets later is dan voorzien was, stoort mij niet. Het eindresultaat telt.

Als het van de carrossier afhangt ben ik zeker dat de termijn haalbaar is .
                                  Als ik zie wat ze in de 14 dagen die ze nodig hadden met mijn wagen gedaan hebben .
                                  Die mannen zijn echt geweldig .

[quote=”Mushroom” post=93222]Afgaand op uw avatar is er wel nog een beetje werk aan den uwen :mrgreen:[/quote]

Koper bruin matallic L443 = originele lak van toen 😆

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 78)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.