Project Sartre

Home Forum Zeverhoekje Project Sartre

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Anoniem

Ze zullen het allemaal moeten leren met botsen en slippen 😀
      Zo hebben velen van ons het ook moeten leren 😳

er schijnen ook opblaasbare versies van te bestaan. Vermoedelijk om ook als airbag te gebruiken???

er bestaat echter al veel langer een oplossing voor al die problemen! Het noemt Madam 2.0 Deluxe, dient op de passagierszetel gezet te worden, en geeft continu aan wanneer je te snel rijdt, wanneer je moet afremmen en opletten voor die ander, wanneer de muziek te luid staat, enz enz. Zeer handig, maar kost op de lange termijn echt wel veeeel meer dan de verkopers je wilden laten geloven! Wees gewaarschuwd… 😉

vawilliam2003 schrijft:
            [quote]Die Mercedes knalde vol achterin een andere Mercedes 😀
            Volvo daarentegen hebben een zeer goed werkend systeem.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg[/video]

Anoniem

Ik geloof toch in dat systeem/project (Sartre) hoor. Ik vrees dat het op lange termijn onhoudbaar wordt op onze wegen, dus dit is nog een redelijk alternatief tegenover het openbaar vervoer. Je zit tenminste comfortabel en je beslist zelf waar je “afstapt” en waarmee je rijdt.

Anoniem

Actieve cruise control bestaat ook al bij Porsche hoor .
                Bij het bestellen van mijn Cayenne stond dit op de optielijst van Porsche .
                Heb deze optie niet genomen ,ik denk in ons verkeer dat dat systeem constant moet afremmen .

porschky schrijft:

Top Gear fans zullen zich waarschijnlijk ook nog wel herinneren dat Clarckson zich zowat bevuilde toen hij in die BMW moest kruipen die ook vanzelf hun testcircuit rondraasde…

Beste stuk Top Gear … ever

Dat was geweldig om te zien, één toertje rijden (gezapig dan nog wel) zodat de software kan leren. Daarna voetjes intrekken en op de knop drukken en Los Gehts!

Prachtig beeld =)

Anoniem

Ik denk dat er zulk een project al eens is getest in de USA.
                    Toen afgevoerd omdat de chauffeurs niet wilde extra betalen voor een optie om niet zelf te mogen rijden.
                    Ik zie het nut er wel van in maar denk niet dat ik de krant zal gaan lezen achter het stuur 🙁 stress stress stress.
                    Ik moet dan direct denken aan die keer dat Mercedes een reclame spot wilde gaan opnemen omtrent het automatisch remmen.
                    Die Mercedes knalde vol achterin een andere Mercedes 😀
                    Volvo daarentegen hebben een zeer goed werkend systeem.
                    Ook in BMW kan je al een actieve cruise control kopen die afremt als er iemand voor u trager rijd.
                    Het is natuurlijk een zekerheid dat we niet zelf mogen blijven rijden op de openbare weg. Veel te gevaarlijk, er raken elk jaar immers nog veel te veel mensen gewond in het verkeer.
                    Telkens door menselijke fouten.

ik heb al interessante reportages op TV gezien over dergelijke projecten, maar allen zeggen hetzelfde: dat het zo spooky aanvoelt om de controle te moeten afgeven, en in een wagen te zitten waar je psychologisch geen controle meer over uitoefent. Ik kan mij best voorstellen dat dit inderdaad zeer vreemd moet aanvoelen… Top Gear fans zullen zich waarschijnlijk ook nog wel herinneren dat Clarckson zich zowat bevuilde toen hij in die BMW moest kruipen die ook vanzelf hun testcircuit rondraasde…

Anoniem

Prima! we zullendan eindelijk verlost zijn van de “middenvak lovers”
                        Zijn er idd al een tijdje mee bezig, oa ook Mercedes
                        😀 Toch opletten geblazen en niet in slaap te vallen, straks maken ze je wakker ergens in het oostblok

Vind dit eigenlijk een beetje gek, langs de ene kant proberen ze de mensen te overtuigen dat ze het openbaar vervoer moeten nemen, maar met projecten als deze ga je dit net weer tegenwerken volgens mij. Voor mensen die dagelijks naar Brussel pendelen klinkt dit volgens mij mooi in de oren. (ik zie alvast het voordeel) Lekker werken terwijl je door de file wordt geleid. Kans dat dergelijke treintjes nog een eigen baanvak krijgen ….

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.