Project Targadak

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Project Targadak

• Maker
    Discussie
  • Vermits het glazen Targadak van GTN veel te duur is, maar wel wondermooi, ben ik beginnen denken om dit zelf te maken. Ik heb een extra dak, waarvan de bekleding toch versleten is, dus waarom niet.
    Zo iets moet het ongeveer worden.

123.jpg

Na veel opzoekingswerk ben ik eraan begonnen. Het glas is Lexan, een verbeterde versie van plexiglas, veel sterker en koud buigbaar. Ik bestel een plaat van 130 cm op 90 cm en 3mm dik en ga aan het werk.

Op het net had ik maten en tekeningen gevonden van het dak in platte versie maar die voldeden niet aan een mooie pasvorm, dus dan maar zelf aan de slag.

20150904_121812.jpg

20150922_163914.jpg

20150922_164319.jpg

Na veel meet- en rekenwerk begin ik aan de mal. Als deze klaar is snijd ik de vorm uit in karton en in dunne MDF om te passen. Het past zo goed als gegoten, enkele kleinigheden die ik kan bijwerken.

20150922_174054.jpg

Dan begonnen met de afbraak van het dak, dit is geen sinecure en houd me bijna de hele namiddag bezig. Dan volgt nog wat paswerk en afstelling en dan is het grof werk gedaan, de rest volgt de komende dagen.

20150923_141227.jpg

20150923_154608.jpg

20150923_155354.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 74)
    • Spijtig dat Belgische P-shops soms onzorgvuldig met hun mails omgaan.
      Heeft mij tijd en geld ( 60 % ) gekost !!!

0

[quote=”Rocco” post=220023]Het is wel zonder btw[/quote]

in drogenbos ook, maar onderaan hun site staat dat enkel indien vermeld, de wisselstukken porsche approved zijn en anders enkel geschikt voor circuit niet voor openbare weg dus zal er wel een verschil zijn tussen origineel porsche en deze stukken :think:

0

Besteld 😀

0

Het is wel zonder btw

0

Wim,
              heb even naar die site gekeken en zie dat de onderdelen zoals remschijven van 911 3.2 daar bijna allemaal maar de helft kosten dan de prijs die ze bij Porsche Drogenbos rekenen. Zijn dat dan wel kwalitatief dezelfde onderdelen?

0
              Wim

Heb even de link voor je geplaatst, want deze staan onder restoration teile.

http://www.fvd.net/de/en/Porsche-0/356A-10-19/targa/-/group/show/VID_19828833-VCD_61446662-gid_298-sort_4-display_50/Soft_Top_Convertable.html

Dus kun je nu vooruit denk ik. 😉

0
                Wim

Even aan het googelen geweest voor je, en een van onze leveranciers heeft ze in voorraad.

Dus even contact opnemen met FVD Duitsland.

0
                  Wim

Kun je gewoon via de Porsche dealer bestellen, maar moeten wel uit Duitsland komen.
                    Dus misschien daar eens informeren bij de gekende Porsche onderdelen handelaren.

0

Misschien zelfs bij een Porschedealer in je buurt? Porsche heeft vrij veel oldie delen.

0

Inderdaad.
                        Zijn deze nergens in EU te verkrijgen?

0

Project ligt even stil, te druk met andere bezigheden maar ik weet nu hoe het wel moet en ben op zoek naar de juiste componenten dan begin ik opnieuw.

Is het deze KLIP en deze SCHROEF wat je bedoeld?

s-l1600.jpg

0
                          XXX

Toch ferme prestatie Luc.
                            Inderdaad van binnen ziet het er super uit, nu nog die kleine struikelblokjes overwinnen en er zit een Targa workshop aan te komen :engeltje:

0

Is er nog nieuws ivm het glazen targadak? Aangenaam, water en luchtdicht?

Vraag in verband met een vouwtargadak.
                              Waar kan ik een ontbrekend haakje vinden waarmee het vouwdak op de kader gespannen word bij het openen alsook de bijhorende schroefjes?
                              Bij JomaParts en RosePassion vind ik deze niet in de catalogus.

0

de alu bouten storen mij ook niet.

0

Ik moet zeggen dat het eindresultaat heel mooi oogt volgens mij, het rookglaseffect past perfect met de kleur van de auto en de verchroomde nagels geven de wagen een eigenzinnig en stoer karakter. Een unieke verschijning !

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 74)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.