- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
3 maart 2015 om 03:38
Heb tijdje geleden een projectauto gekocht….
Rechte en strakke kas, quasi geen roest, bodem nog origineel in originele lak.
Sommigen hebben hem hier of daar misschien is zien opduiken …
Op zich niks echt mis mee, van 1976, 3.0 RS bumpers, bodywork needs some attention
Bedoeling was om er een historic tracktoy van te maken… In mijn zoektocht naar de juiste onderdelen, turbo armen enz, vond ik alle stukken die ik wou, zij het nog op een ander elfje gemonteerd… Deze ziet er niet echt uit, 993 RSR LOOK, alles polyester enz maar wel 3.6 motor MFI, beenhard, volledige kooi enz …
Later meer hierover 😉
Dus begon ik te denken, gezonde kas, goeie 2.7 motor en onderstel maar serieus wat werk exterieur en interieur…
3.0 RS, IROC replica of toch maar backdaten naar 2.7 RS, of all the way naar singer of R-gruppe interpretatieNa veel heen en weer, afwegen kleuren en versies… Vandaag aan begonnen !
Wat het precies word weet ik nog niet, we’ll find out as we go !Kas was en is groen, verkoper dacht viper of hellgroen, dus vipergrun of wit met groen stond lang bovenaan de lijst. Slate grey of zwart met groen heb ik ook lang overwogen…. Wil er toch ergens wel iets van origineel in behouden en ook bodemplaat wil ik nog is zien of ik op één of andere manier patina van originele lak kan bewaren
Aantallen de ideeën die de revue zijn gepasseerd (allemaal oplijsten onmogelijk)
Gisteren vraag ik aan de 4.5 jarige zoon (en al helemaal weg van *porsche ), welke kleur zou jij kiezen ?
DONKERGROEN !
Ikke neenee, felgroen, hij nee, donkergroen… Ik in mijzelf, alles behalve donkergroen toch voor een Porsche …
Vandaag kleurcodering is fatsoenlijk gecheckt…. Kleurcode 213 Irish green unicolor !!!
Blijkt dat er in 1973 welgeteld 12 2.7 RS’en in die kleur werden gemaakt ….En dus even zitten kijken of ik er iets van kan maken en, minstens zo belangrijk, of de ket en ik het beiden mooi zullen vinden…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.