Project-time

• Maker
    Discussie
  • Heb tijdje geleden een projectauto gekocht….
    Rechte en strakke kas, quasi geen roest, bodem nog origineel in originele lak.
    Sommigen hebben hem hier of daar misschien is zien opduiken …
    image_2015-03-03.jpg

image_2015-03-03-2.jpg

Op zich niks echt mis mee, van 1976, 3.0 RS bumpers, bodywork needs some attention

Bedoeling was om er een historic tracktoy van te maken… In mijn zoektocht naar de juiste onderdelen, turbo armen enz, vond ik alle stukken die ik wou, zij het nog op een ander elfje gemonteerd… Deze ziet er niet echt uit, 993 RSR LOOK, alles polyester enz maar wel 3.6 motor MFI, beenhard, volledige kooi enz …

image_2015-03-03-3.jpg

Later meer hierover 😉

Dus begon ik te denken, gezonde kas, goeie 2.7 motor en onderstel maar serieus wat werk exterieur en interieur…
    3.0 RS, IROC replica of toch maar backdaten naar 2.7 RS, of all the way naar singer of R-gruppe interpretatie

Na veel heen en weer, afwegen kleuren en versies… Vandaag aan begonnen !
    Wat het precies word weet ik nog niet, we’ll find out as we go !

Kas was en is groen, verkoper dacht viper of hellgroen, dus vipergrun of wit met groen stond lang bovenaan de lijst. Slate grey of zwart met groen heb ik ook lang overwogen…. Wil er toch ergens wel iets van origineel in behouden en ook bodemplaat wil ik nog is zien of ik op één of andere manier patina van originele lak kan bewaren

Aantallen de ideeën die de revue zijn gepasseerd (allemaal oplijsten onmogelijk)

image_2015-03-03-4.jpg

image_2015-03-03-6.jpg

image_2015-03-03-7.jpg

image_2015-03-03-8.jpg

Gisteren vraag ik aan de 4.5 jarige zoon (en al helemaal weg van *porsche ), welke kleur zou jij kiezen ?
    DONKERGROEN !
    Ikke neenee, felgroen, hij nee, donkergroen… Ik in mijzelf, alles behalve donkergroen toch voor een Porsche …
    Vandaag kleurcodering is fatsoenlijk gecheckt…. Kleurcode 213 Irish green unicolor !!!
    Blijkt dat er in 1973 welgeteld 12 2.7 RS’en in die kleur werden gemaakt ….

En dus even zitten kijken of ik er iets van kan maken en, minstens zo belangrijk, of de ket en ik het beiden mooi zullen vinden…

Attachments:
    • image_2015-03-03-5.jpg
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • Bedankt voor de reacties maar tot op heden alleen wat inspiratiefoto’s gepost 😳

Even bij TOTMBO langs geweest …

Donkergroen: lelijk !

Haar voorkeur (hoewel ze er nooit in meewil…of het zou ne nieuwe *porsche moeten zijn)
      Creamy white achtig
      image_2015-03-03-28.jpg

En reactie… Kies wat je zelf mooi vind, niet wat kind van 4 mooi vind… Nuchtere vrouw en schatje want wat mijn *porsche ‘s betreft, nooit een woord… Behalve misschien dat ik er soms wat teveel tijd insteek ten koste van… Topvrouwke !

Hier in dit topic wordt mijne kop nog zotter gemaakt! Ik heb mij dus geabonneerd!

Succes! :respekt:

Da ga een mooitje worden denk ik *luv *luv *luv , die beige kleuren vind ik de max :coolness: :coolness: :coolness:

PDS

ééntje om de volgen :popcorn:

Succes PVDW :up:

Moeilijke keuze idd. Misschien kan volgend filmpje je wat inspireren?

XXX

Lijkt me nog niet te gek de prijs…
                Heeft wel iets dat oudje :up:

Ik vind die laatste donkergroene wel extreem mooi. Ik heb die auto al regelmatig op het www gezien. Die auto is in zijn geheel natuurlijk subliem gedaan, met de juiste hoeveelheid chroom voor de juiste buitenkleur en die lekkere interieurkleur. Heel classic! Lijkt me geen gemakkelijke auto om te realiseren, je kan je hier geen halfbakken uitvoering veroorloven.

Ook die nog iets donkerder met nr 1972 RSR is subliem. Die ducktail! :lekker: Een mens zou er aan lekken… hee Sensa 😉

Weer eentje om te volgen se :happydance:
                      Succ6 man

Succes alvast. Veel keuzemogelijkheden maar mss beslissen zoals je zegt: “as u go along” Misschien stuurt de wagen je vanzelf wel in een bepaalde richting. Zie het als een compositie 🙂

+1
                          britisch racing green is vanouds een UK kleur voor racewagens, dus eerder een rariteit op een duitser; maar met een licht interieur: crême, beige of lichtgrijs :up:
                          de chromé velgen zijn naar mijn idee te klassiek onder zo’n sportwagen. traditioneel geëloxeerd alu staat zo’n oudje veel beter.

PS het is niet onbelangrijk om het nageslacht aan jouw kant te hebben. kwestie van wat extra gewicht tegen TOTMBO op momenten die er toe doen.

Leuk project hoor. Dat groen is een prachtige kleur en ga je niet veel zien. Wel een kleur die je goed moet bijhouden, want ga je alles op zien. Ik zou dat ook wel gaan voor een interieur dat afsteekt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

F

Van hier uit ook alvast veel plezier met je project. :up:
                              Moet wel zeggen dat ik ook John moet bijtreden: van alle kleuren die je in je lijst laat voorkomen is die donkergroene echt wel het minst. :popcorn:

Applaus wat voorbarig hé John, unlike you is er hier nog niet heel veel gebeurd.

Het groen…. I know… Zit zelf ook nog te twijfelen, zeker nu ik alle anderen hier nog is op een rij heb gezet….

Toch nog een poging, hier zou ik naartoe willen indien groen :

image_2015-03-03-26.jpg

image_2015-03-03-25.jpg

image_2015-03-03-27.jpg

XXX

Ziet ere een leuk projectje uit. Foto’s posten van de werken hé.
                                  Zie maar naar John, da’s ook een fantastische topic om te volgen of die van Igordiver met zijn Shark Nose.
                                  Kleur moet je nog overeenkomen maar een dikke kont staat precies al vast :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.