PSM

• Maker
    Discussie
  • Vraagje, zet er hier iemand soms PSM van de wagen uit? Zo ja, bij welke gelegenheden? Is het op circuit aan te raden deze knop af te zetten?
    Laatst zette ik’em ff af, en maakte bij de eerste snelle bocht een lekkere “onverwachte” drift mee.
    Ik rij trouwens met cayman S

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • [quote=”kuyperswesley@hotmail.com”:emc0jt9y]Vraagje, zet er hier iemand soms PSM van de wagen uit? Zo ja, bij welke gelegenheden? Is het op circuit aan te raden deze knop af te zetten?
      Laatst zette ik’em ff af, en maakte bij de eerste snelle bocht een lekkere “onverwachte” drift mee.
      Ik rij trouwens met cayman S[/quote]
      Een sportieve rijder, en die mag je bij Porsche wel veronderstellen, wil geen duidelijke corrigerende remingreep voelen.
      Een lichte koerscorrectie wellicht, maar ook niet meer. En dat is precies wat PSM doet.
      Heel subtiel en heel laat (net voor het te laat is) grijpt PSM nauwelijks voelbaar maar toch zeer effectief in bij de recente generaties Porsche.

De enige reden waarom je hem dus zou uitzetten is zoals je reeds aangaf bij circuit rijden. In andere omstandigheden kan ik echt geen reden bedenken.

Vorig jaar heb ik nog eens een slipcursus gevolgd en de PSM uitwijkproef is gewoonweg subliem te noemen tijdens de testen. Uitzetten voor dagdagelijks gebruik is voor mij dus zeker geen optie, Safety First op de weg zou ik zo zeggen.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.