PSM en ABS

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal

Mijn 996 heeft veel stil gestaan deze winter.
    Ik rijd er nu af en toe mee en sinds een paar dagen blijven na de koude start de lampjes “PSM OFF” en “ABS” opgelicht.
    Telkens na herstart zijn die dan uit. Vandaag echter lichtten ze op al rijdend.
    Weet iemand wat dat betekent?

Attachments:
    • dashboard.jpg
5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Een verkeerd signaal dat gegeven wordt door 1 van de ABS sensoren, vermoedelijk door roestvorming op de remschijven voor en/of achteraan, probeer enkele keren stevig te remmen.

Een andere mogelijkheid is dat er een marter aan een kabeltje van een abs sensor geknabbeld heeft.

@Ghost
        Bedankt, ik ga eens kijken of ik daarbij kan en proberen reinigen.

@vandamme
          Bedankt voor je antwoord.
          Je hebt gelijk, PMS is iets dat voorkomt bij vrouwen en zo mogelijk nog vervelender dan PSM dat niet werkt 😀
          Ik zal naar de garage gaan en de fouten laten uitlezen.

Misschien roest of vuil op tandring abs sensoren.

123

PMS is iets voor vrouwen, het zal wel PSM zijn denk ik?

Vermoedelijk een snelheids sensor op 1 van de wielen die niet meer werkt of die slecht signaal geeft.
              Codes uitlezen zal meer duidelijkheid geven over welke sensor het gaat.

Er zit dus in elke wiel hub een sensor die snelheid doorgeeft aan het ABS en PSM systeem.
              Zo weet de computer of er 1 wiel slipt in acceleratie of in het remmen, om dan respectievelijk de tractie controle of ABS te activeren voor dat wiel.

Als er dus 1 of meerdere sensoren niet werkt, kan de computer geen PSM of ABS meer doen.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.