Home › Forum › Porsche Talk › Punch vraagt faling aan voor BBS
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door
porschky.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
in het geval van de 3-delige Speedline velgen die Porsche voor de RS’en gebruikte, kan men inderdaad dezelfde velgen krijgen van dezelfde fabrikant, met dat verschil dat er bij de originele RS-velgen (zoals ik op mijn 993 4S had) in de rand ‘Speedline for Porsche’ stond. Het prijsverschil van de set bij Porsche, en bij een velgenhandelaar van Speedline zelf was om achterover te vallen… we spreken over het dubbele van de prijs 😕
Anoniem6 januari 2011 om 13:41Er zijn toch ook genoeg bekende fabrikanten die velgen maken aan gunstigere prijzen dan bvb BBS.
Het probleem zit volgens mij dat de autofabrikanten er teveel op moeten verdienen.
Vanaf het moment dat het zogezegd originele velgen zijn voor een Porsche of BMW of…
Dan kosten die velgen een een veelvoud van de prijs tegenover de andere merken.
De goede replica’s kosten dan ongeveer hetzelfde dan de niet automerk gebonden modellen.
Ik heb heel wat prijzen en types van velgen vergeleken voor mijn bmw (wintervelgen).
Ik heb nu 17′ x 8′ velgen.
Het zijn Italiaanse replica M velgen kosten mij 425 euro met de bmw schildjes.
Had ook prijs voor BORBET 400 euro voor de 4.
OZ 450, MSW 350, Originele 2de hands met lichte stoepschade 500 euro met 4 mm profiel winterbanden 😕
De originele BMW velgen 377 per stuk 🙄 .
Dan is de keuze toch snel gemaakt nietwaar, voor mij dan toch alvast.
Kan zelfs best zijn dat replica’s uit dezelfde fabriek komen dan de originele.1500 euro voor die velgen is inderdaad zeer raisonabel, maar de mensen zijn inderdaad misschien die spotprijzen van die replica’s gewoon geworden, en nemen ze als referentie? Anderzijds, de biedingen op sites zijn soms dermate belachelijk dat ze amper als referentie gebruikt kunnen worden. Ik heb momenteel een Honda Fireblade met amper 12.900 km (!) op Kapaza gezet, en heb al een bod van… 2000 euro… 😈
en er zijn inderdaad zeer grote kwaliteitsverschillen in die replicavelgen, alsook in de gewone goedkope merken van velgen die bvb bij Auto 5 en dergelijke verkocht worden. Ik heb er ook al gehad die inderdaad na 1 winter geheel afschilferen, zeker indien men ze ook met hogedrukreinigers kuist! (dat heb ik toch wat afgeleerd, eerlijk gezegd!!) Die replicavelgen die ik nu heb zijn van een Duitse fabrikant die enkel maar de zeer gekende Duitse velgen namaakt, en de kwaliteit is verbazend goed. Ze hebben nu al ettelijke tienduizenden kilometers achter hun kiezen, en vertonen nog niks van sporen van afschilferen en dergelijke, zelfs niet rond plaatsen waar krasjes zijn door stoepranden. Zeker hun geld waard, en dan kan ik mijn overgebleven geld spenderen aan andere dingen… zoals sparen voor een Porsche! 😉
Anoniem5 januari 2011 om 16:37Bij de ombouw heb ik ook voorstellen gekregen voor copy GT3 velgen. Nooit getwijfeld en orig gemonteerd,idd het prijskaartje 👿
Momenteel heb ik er al 2 moeten laten rechten. Niet dat ik alle oneffenheden opzoek, nee gewoon pech gehad! Toch vind ik dat die velgjes wel erg vlug krommen! Antwoord van Porsche, en bandenboer; ‘t ja ‘t zijn GT3 velgen hé man…Toegegeven, op de BMW1 van ‘t vrouwke liggen copy M velgen (zijn orig niet te krijgen voor dit model), wel met degelijk zomerrubber. ‘s Winters orig alu BMW.
Vitooke loopt al 12 jaar op stalen velgen en hebben al heel wat moeten incasseren, geloof me!Maar als BBS nu geen velgen meer ontwikkeld en bijgevolg geen nieuwe modellen meer op de markt gaat zetten, zullen er ook geen meer moeten nagemaakt worden…?
Het ruime aanbod van de namaak velgen zorgt er waarschijnlijk ook voor dat ik mijn orig sportdesign velgen (100% ok) maar niet verkocht krijg zeker? Wel al veel belachelijke biedingen gekregen, de gevraagde 1500 EUR lijkt mij toch niet overdreven?
Ik las op een ander forum “PUNCH INTERNATIONAL” en wist al genoeg 🙄
Anderzijds door de overvloed aan replica’s keldert hun verkoop. Persoonlijk zou ik nooit een replicavelg op een wagen plaasten. Ik hoor hier regelmatig van dergelijke velgen met scheuren in, afgebladerde vernis na een paar maanden, kromme velgen bij het minste putje … en telkens horen de bandencentrales het in Keulen donderen. Maar van een replicaset verkopen ze er massa’s en originele maar een paar sets. Het is dan weer de kassa die telt en door de voorwaarden op de facturen zijn ze mooi ingedekt. Die jonge tuners durven toch nooit stappen ondernemen. Is zoals de turbovelgen van een 997, ge ziet die overal onder alle merken wagens staan. Zelfs met een porsche embleem erin 😆
tja; de kritiek op de goedkope replica’s is enerzijds begrijpelijk, doch wie moge de spreekwoordelijke eerste steen gooien? Ook ik heb voor mijn 19′ M5 velgen op mijn huidige 5-reeks voor (Duitse) replica’s gekozen: gekocht bij een Nederlandse dealer net over de grens (zo kon ik ook zonder BTW-kopen via de intracommunautaire regelening!), en heb zo uiteindelijk 870 euro betaald voor 4 velgen met banden (235’s)!!! 😯 Had ik dezelfde origineel bij BMW gekocht, was ik liefst 4400 euro kwijt… 👿 Ik weet best wel dat de kwaliteit van de mijne niet te vergelijken zal zijn, zeker op de lange termijn, en dat er inderdaad meer loodjes nodig zijn om ze uitgebalanceerd te krijgen, en dat op de limiet gereden mijn banden niet aan bvb de rijeigenschappen van Continentals of dergelijke zullen kunnen tippen… MAAR so what?! Voor een daily driver die nooit op circuit zal gaan…en bijna dagelijks mee in de file gestaan wordt. En als je met je dure originele de stoeprand raakt, zijn ze evenzeer beschadigd! En mocht na een tweetal jaar de kwaliteit te ver verminderd zijn, kan ik bij dezelfde dealer een nieuwe set kopen, en ben ik nog steeds goedkoper af. (Meer zelfs, op die manier ben ik zelfs goedkoper af met een compleet nieuwe set te bestellen dan van hier met BTW-in gewoon 4 nieuwe banden van een topmerk te kopen!) Zelfs mocht ik meteen twee sets gekocht hebben, één met zomerbanden, en eentje met winterbanden, was ik nog goedkoper af… en dan zijn we uitgepraat denk ik, niet?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.