Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Raad gevraagd bij eerlijke verkoop Porsche 911
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 4 maanden geleden door
S2.
-
MakerDiscussie
-
17 juni 2007 om 15:01
In 08/2006 kocht ik alle vertrouwen een Porsche 911 2.7 coupé van 1975 die ingeschreven is op een 1991 motor van 1969.
Het koetswerk en het chassis zijn in perfekte staat. De uitlaat daarentegen is zeker te vervangen.
Ik heb inmiddels een onderhoud en een controle van de wagen laten uitvoeren en bljkt dat het effectief om een 2.7 coupé gaat hetgeen ook uit de documenten blijkt die ik bij het voertuig heb gekregen.
Ongeveer 2 maanden geleden kocht ik een 964 aan en bijgevolg wil ik de Porsche 911 te verkopen. Bij het plaatsen van de advertenties maak ik ook melding van hetgeen hierboven vermeld en stel vast dat ik toch wat geld zal verliezen op de verkoop. Ikzelf heb 15.000 € betaald voor het voertuig.
Wat kan ik het best doen om deze wagen te verkopen ?
Ronald -
MakerDiscussie
-
[quote=”svandamme”:3mh1z6nk]dan ga je geen 13 000 euro vangen, iedereen zal die auto mijden als de pest… kun je hem beter in stukken opbreken en verkopen en je geld een beetje recupereren op die manier[/quote]
Wie deze wagen koopt doet dit in elk geval “met kennis van zaken” en de verkoper is eerlijk genoeg om dit allemaal te melden.
Daarom is het nog geen slechte wagen en kan hij iemand gelukkig maken en het is beter kleur te bekennen bij de verkoop dan de opeengestapelde verassingen mee te maken dat Ronald bij zijn aankoop heeft doorstaan
Deze “Italiaanse” praktijk is ook bij ons niet onbekend en ik zou de eigenaars van rubberbumper MGB’s van 1980, verkocht met papieren van 1970 om ze 10 jaar jonger te maken en ze als Oldtimer in te schrijven, geen eten willen geven !!!!! Dit is ook veel gebeurd met Kevers !!
Vergeet niet dat er 3 jaar geleden GEEN technische keuring was voor oldtimers en dat men “papieren” kon ingeschrijven, een vignet 705 kon krijgen langs een douane agent, zonder de wagen te tonen, dit allemaal na 15 minuten wachten en voor amper 30 euro !!!
Dit gefoefel is nu wat moeilijker geworden,alhoewel !!!
Keurders op de technische controle hebben meestal geen kennis van oudere wagens en kennen de verschillen niet tussen een pre-1973 een G serie en een post 1989 Porsche.
Het bewijs is dat Ronald zijn wagen is goedgekeurd voor dagelijks gebruik en dus volledig legaal is
Deze wagen zal wel iemand zijn CUP OF TEA zijn.
Yvan
dan ga je geen 13 000 euro vangen, iedereen zal die auto mijden als de pest… kun je hem beter in stukken opbreken en verkopen en je geld een beetje recupereren op die manier
Sorry, maar enige correctie in vorig bericht.
Aangezien ik NIET hetzelfde principe wens toe te passen als de persoon die de wagen aan mij verkocht.
Beste Yvon,
Ik heb met jou inderdaad een gesprek gehad, maar wens toch even het verhaal te verduidelijken en duidelijk te stellen dat ik de wagen in augustus vorige in deze staat en in alle vetrouwen heb gekocht.
Een vriend vertelde miij dat hij een mooie gerestaureerd 911 wist staan in Mechelen bij een persoon die zijn Porsche 911 cabrio aan het restaureren is. Dus, ik ging kijken en, door mijn onwetendheid, kocht ik deze Porsche, die een Carrera 3.0 was volgens de verkoper.
De verkoper deed de technische controle oldtimer.
Hij vertelde mij dat het een Porsche was van 1975 10 jaar geleden ingevoerd uit Italie waar het chassisnummer was vervangen en waardoor het een voertuig was geworden van 1969 met een 1995 motor in, hetgeen als reden zou gehad hebben het verlagen van de belastingsdruk in de personenbelasting, aangezien het stelsen zoals in Nederland van toepassing is.
Na het laten uitvoeren van een onderhoud met het oog op het vervangen van de volledige uitlaat, vertelde de garagist mij dat het niet om een Carrera 3.0 gaat maar om een 2.7 SC.
Ondertussen schafte ik mij een 964 aan van 1991 met correct onderhoudsboekje, waardoor ik de 911 verkoop.
Vorige week liet ik de wagen door de technische controle gaan voor dagelijks gebruik, met succes. Dus, Yvan, zoals je eerlijk stelt is het gefoefel officieel.
Vandaar dat ik eerlijk ben in mijn advertenties, aangezien ik dit ook wil naar de andere mensen toe en hetzelfde principe wens toe te passen als de persoon die de wagen aan mij verkocht.
Voor de rest is de wagen zeker in orde. Eveneens de ophangingbouten van de motor.
Indien er iemand suggesties of raadgevingen kunnen geven, graag.Ronald
Ik heb de verkoper van deze wagen al eens eerder aangesproken en hij zou deze wagen zo gekocht hebben. Ik heb toch mijn bedenkingen over de originaliteit en ik zou dit ook niet “publiek” maken, zeker niet als verzekeringsmakelaar !!! Het “ruikt” inderdaad naar GEFOEFEL en deze wagen is dus zeer moeilijk kwijt te geraken en ook voor jou zal het niet makkelijk zijn om er van af te geraken als je hem moe bent.
Dit kan wel de prijs serieus drukken !!!!!
De uitlaat is te vervangen, maar wat is te vervangen ??? De banaan, de pre-silencer, de warmtewisselaar of alles ?? Dit kost al gauw meer dan € 1000 + het werk.
Als je naar de wagen ga kijken, vraag eerst naar de papieren en vraag de verkoper of deze wagen gekeurd zal worden voor de verkoop en liefst voor dagelijks gebruik en niet Oldtimers. Als de wagen al is ingeschreven is het gefoefel officieel !!!!!
Koop hem niet ZONDER KEURING, als de wagen achteraf geweigerd is heb je het aan uwe rekker
Yvan
en ja, qua prijs
op zich niet slecht geprijsd
als alles goed werkt en motor goed loopt
en als er bij nadere inspectie geen roest of zo blijkt te zitten dat niet vermeld wordt of geweten is…nu die foto’s zien er goed uit
als koper zou ik wel motor ruimte foto’s willen zien
achterbank foto
kofferruimteje tekstje niet
je verteld niet precies waarover het gaat
” Origineel van 1975 maar ingeschreven op chassis van 1969 1995 cc ”
dat klinkt alsof het chassis van 69 is en origineel van 1975
dat klinkt als gefoefel tot en met want je kan maar 1 Chassis hebben.moet klinken als ” dit is een Porsche 911, gebouwd in 1975(of 1969 ‘t is ‘t een of ‘t ander)
met chassis nummer xxxxxconditie van de lak is XXX
ophanging en remmerij zijn XX
versnellingsbak schakelt XXX
interieur is netjes, electrische stoelen ….XXX
klokken en electrac XXX
de motor in de auto is niet origineel, maar betrerft een 2 Liter motor met serienummer xxxxx, dit is dus een motor uit 1969
de motor heeft SN XXX
uitlaat is xxx
auto gekeurd op xx/xx/xxxx”
‘t is de bedoeling om die op de xxx’en de juiste info in te vullen over de conditie van alles, het is de bedoeling dat je accurraat en eerlijk zijt en qua verkoop ga jezelf niet in de voet schieten door te focussen op de negatieve dingen..je kan dingen vermelden, maar als je tekstje enkel vraagtekens oplevert ben je verkeerd bezig
Je moet er natuurlijk wel wat moeite voor willen doen he…
Ziehier een paar foto’s die eveneens bij de advertenties zijn bijgevoegd.
http://www.kapaza.be/detail/5584831/nog maals , zonder foto’s, waarover gaat het eigenlijk?
#1 rule bij auto’s verkopen op internet>
zorgen dat je foto’s hebt, en zorgen dat het goeie foto’s zijnje mag nog een concours staat 911 van 1964 hebben
als niemand kan zien welke auto en hoe die eruitziet, dan zul je moeilijk interesse wekkenalhoewel… een 64’er is nu al zo gezocht dat zelfs een bastaard nog interesse opwerkt om te restoreren.. slecht voorbeeld dus
Heb de wagen reeds op volgende sites geplaatst : Hbbes, autozone, autoscout, 2dehands en krijg relatief weinig reactie. Hebben jullie eventueel een optie ?
Voertuig is inmiddels door de technische controle sinds eind vorige week.Welke prijs denken jullie dat correct is om het voertuig te verkopen ?
[quote=”mcklusky”:36hvyokp]Een andere mogelijkheid is de huidige motor uitbouwen en verkopen en er een correcte motor inleggen, dit zal je wat kosten, maar dat rechtvaardigd dan ook weer een hogere prijs als carrosserie en techniek werkelijk in perfekte staat zijn.
Als je bovendien alles zelf kan doen (als je tijd en plaats hebt) zullen de kosten niet eens zo hoog uitvallen.
[/quote]en als je geluk hebt dat je een goeie kan scoren, en dat de inbouw vlot verloopt , en dat je dan achter af de oude weer kwijt kan voor deftige prijs..
dan kun je evengoed zo verkopen , en ben je er van af met de minste moeite of risico
Een andere mogelijkheid is de huidige motor uitbouwen en verkopen en er een correcte motor inleggen, dit zal je wat kosten, maar dat rechtvaardigd dan ook weer een hogere prijs als carrosserie en techniek werkelijk in perfekte staat zijn.
Als je bovendien alles zelf kan doen (als je tijd en plaats hebt) zullen de kosten niet eens zo hoog uitvallen.
Maar zoals cab’88 al zei, eerlijk zijn en zo verkopen is ook een mogelijkheid.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.