Ben je zelf technisch aangelegd, maar weet je niet zelf de volgorde van werken, of wat moet ik mij bij je vraag voorstellen.
Advies geef ik graag, geen probleem om forumleden te helpen.
Maar moeten wij soms wat meer weten van de wensen en budget, want is o zo belangrijk, want voor je het weet zit je met Porsche zo voorbij het streefbedrag, en praat uit ervaring. :engeltje:
Dus je wilt carrosserie helemaal leeg trekken of niet, omdat je spreekt van een complete restauratie.
Moet hij helemaal blank chemisch of handmatig van laklagen ontdaan worden
Daarna ontroest worden door middel van chemisch bad of stralen (parel of soda)
Dan laswerken op slechte plekken aanpakken, en daarna een KTL behandeling geven of nastralen en zinkprimer op blank metaal.
Want als je voor chemisch ontlakken gaat, daarna chemisch laat ontroesten en dan een KTL badje geeft, zit je al vlug op € 4500,00 voor deze beschreven behandelingen.
Daarbij kun je bij handmatig ontlakken veel zelf, dus kosten besparen.
Zo ook met demonteren en opbouwen van carrosserie.
Zijn zo maar een paar punten die in het begin al heel belangrijk zijn voor wat je wilt of wilt bereiken. 💡
Maar voor sommige is complete restauratie techniek aanpakken, laswerk doen (indien nodig) carrosserie schuren en spuiten.
En dat noemen wij een cosmetische aanpak. 😉
En in deze aanpak van verschillende methodes zit erg veel financiële speling.
Als je nu even op onze site kijkt zie je al heel goed hoe te beginnen met een restauratie en de stappen die je moet doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.