Raad voor behandeling grondplaten (hamerite – por15)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Raad voor behandeling grondplaten (hamerite – por15)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik zou mijn grondplaten van mijn interieur willen behandelen van mijn 911SC, de lak is volledig verdwenen en ik zou graag hebben dat de grondvloer dus een fris tintje krijgt. Ik heb reeds gezien dat er 2 producten goed zouden zijn por15 of hamerite, por15 zou beter zijn dan hamerite maar heeft iemand hiermee ervaring of zijn er andere producten die kunnen aangeraden worden. Wat is de beste werkwijze om de behandeling te doen, ik zie ook dat er op bepaalde plaatsen een soort van rubber is geplaatst, ik veronderstel dat deze als geluidsisolatie diende maar deze begint af te brokkelen, wat kan ik als vervanging hiervoor gebruiken, na de behandeling ?

    Peter

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • por 15 is anders ook wel een super produkt je kan het aanbrengen op plaat die je nog moet lassen en zo zal er dus verf tusse de gelaste plaat zitten

      dinitrol voor binnen ruimtes kruipt ook wel overal tussen en routex sluit alles af dus als er water tussen zit kan het er helaas 😥 ook niet meer uit

        Daar is het ook voor 😉

          bedankt allemaal, uitleg, foto’s toch fijn om zo’n forum te hebben

          Peter

          Wim

            Thanxs S2 had niet zo snel een afbeelding.

              edit, foutje

              S2

                Ik denk dat de “strijkkit” die Wim hier bedoeld zoiets is als momenteel in de koffer van mijn 914 (het grijze dus), beschermt dus inderdaad de lassen. Het “donkere” is Hamerite.

                  ok, tgaat dus over terminologie…
                  “kit” is namelijk iets dat tussen 2 elementen zit, als bind middel…

                  Wim

                    [quote=”svandamme”:3rsdwl7c]
                    tijdens productie process worde het unibody gepunt last en zovoorts
                    en daar kan dus geen kit meer tussen

                    de vloerpan , die is gewoon gelast, en dan met Bodyshutz en bitumen gecoat, das dus geen kit

                    daar vind je dempings matten, geen kit[/quote]

                    Hij wilde toch zijn bodem opfrissen, en heb toch ook niet geschreven dat het er tussen zit 🙄 bij het laswerk.
                    Het gaat er mij om waar de delen aan elkaar gelast zijn en daar is de bitume weg dat je daar strijkkit over kunt zetten om zo de lasnaad te beschermen tegen vocht.
                    En als de bitumen vergaan is en je haalt deze weg kun je ervoor in de plaats toch strijkkit opzetten.

                    Mar goed je kunt het terug spuiten in de coating, maar denk niet dat veel mensen zulk gereedschap in huis hebben.

                      Wim, das wel niet echt correct

                      tijdens productie process worde het unibody gepunt last en zovoorts
                      en daar kan dus geen kit meer tussen

                      behalve de neus panelen, aangezien die op het unibody worden schroeft, ipv gelast, en omdat die de wielkast omvatten, en dat het daar wel vochtig is

                      de vloerpan , die is gewoon gelast, en dan met Bodyshutz en bitumen gecoat, das dus geen kit

                      en de achterkant van de auto, daar zit de motor en versnellings bak, weerom, geen kit, wel coating…

                      en all die coating, das buitenkant, kun je niks van terugvinden in het interieur
                      daar vind je dempings matten, geen kit

                        Bedankt voor de uitleg, is duidlijk geworden 😆

                        Wim

                          Je hebt allemaal verschillende delen van de carosserie die aan elkaar gelast of gepuntlast zijn, wanneer deze kit bij oudere auto’s verduurt scheurt die.
                          Daardoor kan condensvocht dringen en zo de roestduivel zijn slag slaan.
                          Dus als je de bodem doet, kijk of er ergens gekit is en vervang deze zo nodig.

                            Hallo Wim,

                            Kan je, je nader verklaren met de strijkkit inspekteren en zonodig vervangen. Ben eventjes niet mee 😳

                            Peter

                            Wim

                              Ik zou de oude bitume matten eruit halen en de bodem schuren, daarna met epoxy de vloer behandelen. Hierna de strijkkit inspekteren en zo nodig vervangen en daar twee lagen chassislak op zetten in de kleur van je auto.
                              Daarna kun je de nieuwe bitumematten terug plaatsen.

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.