Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Motorsport Foto’s › Raceklassiekers
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
13 november 2012 om 20:49
De Porsche 64. Ouder dan de 356 en dus de eerste Porsche. Het was een raceproject voor de wedstrijd Berlijn-Rome van 1939. De race ging echter nooit door wegens de Tweede Wereldoorlog en na amper 3 modellen werd de productie stilgelegd. Het was Ferdinand Porsches dagelijks vervoermiddel tijdens de oorlog.
-
MakerDiscussie
-
fotootje van de BFOV dat ik jullie niet wou onthouden:
[IMG]http://i44.tinypic.com/25i0m4o.jpg[/IMG]
de 2CV gebruiken ze wss om stukken te gaan halen 🙂
Attachments:Patrick Snijers – Dany Colebunders #7
26° Boucles de Spa 1983 ( 4 – 6 February )
Porsche 911 SC Gr.4 “Bastos Rally Team”Porsche 911 SC RS Replica
Toivonen-Piironen
Costa Smeralda 1984en voor wie de oude motor geluiden wil horen kan je het type wagen kiezen op DEZE site en de play toets klikken (rsr klinkt :music: )
John da’s idd een heel uitgebreide site met een enorm foto-archief van de (porsche) racegeschiedenis :up: .
ik had er al eens in een andere topic deze fotoreeks uitgehaald voor een andere forummer.voor die wat foto’s en info willen verzamelen van porsche race geschiedenis met mogelijkheid tot zoeken op chassisnummer enz… vindt je de totale(van 1ste tot heden) geschiedenis HIER :popcorn:
[video width=425 height=344 type=youtube]amp5LASr2QA[/video]
The Porsche 718 is an open-cockpit racing car built by Porsche between 1957 and 1962.
The 718 was a development of the successful Porsche 550A with improvements being made to the body work and suspension. The new front frame resembled the letter K if viewed from the front and this led to the car being referred to as the RSK. It had a mid-engined layout and used the 142 horsepower (106 kW) 1.5-litre Type 547/3 quad-cam engine introduced in the 550A. The car made its racing debut at the 1957 24 Hours of Le Mans driven by Umberto Maglioli and Edgar Barth. The car failed to finish the race due to an accident.
In 1958, the car finished first in class and third overall at Le Mans. Jean Behra also brought one of the cars home second at the Targa Florio. In 1959, the car, driven by Edgar Barth and Wolfgang Seidel, claimed overall victory at the Targa Florio. A 718 also won the European Hill Climb Championship in both 1958 and 1959.
In 1961 Masten Gregory and Bob Holbert piloted a 718/4 RS Spyder to a class win at Le Mans.A two-litre version, the W-RS was developed in 1961. Initially fitted with a 4-cylinder engine, the car was later fitted with an enlarged flat-8 air-cooled engine from the Porsche 804 Formula One car which was developed to produce240 horsepower (180 kW).[3] A W-RS finished 8th at Le Mans in 1963. The W-RS continued Porsche’s success in the European Hill Climb Championship with Edgar Barth claiming the title in 1963. Porsche would go on to win a European Hill Climb Championship every year until 1982, a total of 42 titles.
The W-RS continued racing until 1964 when it was replaced by the 904Wat een toeval. Vorige week nog een 936 gekocht (maquette uiteraard 😀 ) De winnaar van ’77 in de Martini kleuren. Historische Porsche. Waardig opvolger van de 917 (wel lang niet zo mooi vind ik :D)
deze 936 was winnaar in 1976, 1977 en 1981 van de 24 uur van Le Mans met oa Jacky Ickx aan het stuur:
Le Mans winning Porsche 936 returns to racing at Phillip Island (Australia)
[video width=425 height=344 type=youtube]j6HAYrxZVss[/video]ik weet dat het geen foto’s zijn maar de rubriek porsche muziek bestond (nog) niet, anders zou ik deze daar gepost hebben:
een 12 cylinder boxermotor :music:A 1969 Porsche 917 (chassis 025) racing at Monza Circuit during the ‘1000 km Challenge’ race revival, a 3 hours race in which race cars from 1960 to 1970 compete for the victory.
[video width=425 height=344 type=youtube]0__TNQzR5FY[/video]
In 1987 waagde Porsche zich aan de IndyCar Series met deze 2708.
De wagen was alles behalve een succes en in 1989 kwam Porsche terug met een March 89P chassis en enkel eigen motor.
Met deze wagen werd Teo Fabi mooi 4de in het kampioenschap en won één wedstrijd.
Voor 1990 kwam Porsche North America aan de start met een 2de wagen. Teamgenoot van Teo Fabi was John Andretti. Ondanks enkele goede resultaten waren een 10de en 14de plaats in de eindstand ronduit teleurstellend en Porsche stopte zijn kort Indycar-avontuur. In 1991 werd het motorleverancier in Formule 1.deze beauty staat HIER te koop. de 904 GTS met chassisnr 079 heeft een flinke gedocumenteerde stamboom en is door geronmeerde ateliers geprepareerd. dit alles zal zich ongetwijfeld laten voelen in de verkoopprijs. maar ach “you only live once” en je euronen brengen op een bankreking niks op en boven de 100K mss straks gewoon kwijt “à la greque”.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.