Raceklassiekers

  • Maker
    Discussie

  • John
    Deelnemer

      De Porsche 64. Ouder dan de 356 en dus de eerste Porsche. Het was een raceproject voor de wedstrijd Berlijn-Rome van 1939. De race ging echter nooit door wegens de Tweede Wereldoorlog en na amper 3 modellen werd de productie stilgelegd. Het was Ferdinand Porsches dagelijks vervoermiddel tijdens de oorlog.

    12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
      • die 44 is er toch ook maar met paint op geplakt…

          :applaus: :applaus:

          De 904Gts is mijn droomwagen 😉

            De Carrera GTS. Oorspronkelijk, en veel bekender onder de naam 904 GTS. Officieel echter werd de naam 904 vervangen omdat Peugeot moeilijk deed omdat het een x0x nummer was. Net als bij de 901 (->911) en 906 (Carrera 6). Ontworpen door de zoon van Ferdinand, Butzi, was deze wagen uitermate succesvol. Gebouwd begin jaren ’60 haalde het 257 km/u met 200pk uit een 4 cilinder. Nodeloos te zeggen dat successen werden geboekt, vooral op Le Mans en de Targa Florio. Wanneer deze wagen later met 6 en 8 cilinder motoren voorbij de 270 km/u geraakte was het het begin van het einde van de amateurracerij op hoog niveau. Dergelijke wagens besturen vereisten professionele piloten, zeker met oog op de opvolger: de 917 met 520 pk. Overigens een pracht van een wagen! :lekker:

              [quote=”Funny” post=113253][quote=”997″ post=113243]Een opgefokte tractor (!) :happy: :D[/quote]

              En toch vind ik het mooi . ;)[/quote]

              Ja ik vind het ook wel iets hebben. Ik wist alleen niet dat die tractors van de jaren ’60 vandaag de dag getuned worden 🙂

                [quote=”997″ post=113243]Een opgefokte tractor (!) :happy: :D[/quote]

                En toch vind ik het mooi . 😉

                  Een opgefokte tractor (!) :happy: 😀

                    Beetje tunen en dat komt wel goed :mrgreen:

                    Foto met dank aan Koen

                      Ik heb de indruk dat der Walter er niet in slaagt de achterkant te laten uitbreken, hij is die duidelijk nog niet gewoon 😛

                        [IMG]http://i48.tinypic.com/rhpf69.jpg[/IMG]

                          Wauw, de Porsche Jagdwagen, nog nooit van gehoord! Ik wist wel dat Porsche militaire Volkswagens had gemaakt in de jaren ’40 maar een eigen militaire Porsche (en dan nog wel 8 jaar na de oorlog :wtf: ) wist ik niet. Dank u wel voor de info 😉

                          Een volgende klassieker:

                          De 917K. De K staat voor Kürz en verwijst naar de verkorte carrosserie achteraan voor meer stabiliteit bij hoge snelheden na een dodelijk ongeval met de vorige versie. Ja, de standaard 917 was dus nóg langer 😀 De standaardwagen had 520pk maar de latere versies haalden 600pk uit hun 4.5 12 cilinder monster die iets meer dan 1 meter lang was. De verschillende versies van de 917 behaalden talloze titels in Europa en Noord-Amerika en lagen aan de basis van de gouden jaren 70 in de racegeschiedenis van Porsche waarbij het merk zijn reputatie groot maakte. Porsche maakte enorme winsten met de verkoop van de 917 aan klantenteams. Zo waren 24 van de 51 wagens Porsches tijdens de 24 uur van Le Mans in 1972. Op de foto zien we Attwood/Herrmann op weg naar de zege in Le Mans 1970. De wagen was ingeschreven als Porsche Salzburg Team en was eigendom van Louise Piëch, dochter van Ferdinand Porsche.

                            [quote=”Funny” post=112126]Een extra foto even op de foto’s rechts scrollen en je komt de 64 tegen ,tevens ook de Jagdwagen van Porsche .

                            Prachtig :applaus:
                            Hier nog wat extra info ,3 wagens zijn er gebouwd onder het number 114 ,114 K1 en 114 K2 .
                            De wagens beschikten over een middenmotor .
                            De 114 K1 was een 3-zitter de 114K2 een 2-zitter .
                            Ze beschikten over 40 pk en hadden een top van 140 km/ u .
                            In het Prototyp-museum in Hamburg heeft er een gestaan! Ik weet niet of dit nu nog het geval is .[/quote]

                            De Berlin-Rom-wagen, en er zijn er maar 3 van gemaakt op het kever chassis, het model van in het “prototyp museum” is de gerestaureerde versie van de nr 2 🙂

                              Een extra foto even op de foto’s rechts scrollen en je komt de 64 tegen ,tevens ook de Jagdwagen van Porsche .

                              Prachtig :applaus:
                              Hier nog wat extra info ,3 wagens zijn er gebouwd onder het number 114 ,114 K1 en 114 K2 .
                              De wagens beschikten over een middenmotor .
                              De 114 K1 was een 3-zitter de 114K2 een 2-zitter .
                              Ze beschikten over 40 pk en hadden een top van 140 km/ u .
                              In het Prototyp-museum in Hamburg heeft er een gestaan! Ik weet niet of dit nu nog het geval is .

                            12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.