Racen voor kids

Home Forum Zeverhoekje Racen voor kids

• Maker
    Discussie
  • Hallo P-lovers,

Mijn zoontje van 5 is een echte autofreak; van wie zou hij dat hebben 🙄 🙄 🙄
    We trachten hem een sportief tijdsverdrijf aan te smeren maar niets intereseert hem; we zijn met hem al naar de voetbal geweest, judo, zwemmen, etc…
    Maar spijtig genoeg heeft hij hiervoor geen interesse 🙄

Het enige wat hem echt intereseerd is autorijden/motorijden.
    Ik rijd nu al vaak, met hem op de schoot, tussen ons huis en bureel (een afstand van 2-3 km). Hij rijdt helemaal alleen tot ginder (met uiteraard ik aan de pedalen, verder is het een automaat 😀 )

Mijn vraag: weten jullie, in de buurt van het Brusselse, Vlaams/Waals-Brabant of Henegouwen, waar men kids kan leren karten (met begeleiding/instructeur) want dat is blijkbaar het enige wat hem aanspreekt 😯 😯

Alle tips zijn welkom.

Groeten,

Plumber

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Porsche aast op de jeugd en komt op de markt met een nieuw instapmodel
      sinds kort beschikbaar: deze Go Kart uit de “Porsche Driver’s Selection” voor koters vanaf 5 jr

[size=2]Like all of its road-going cars, the Go Kart is designed around the automaker’s Porsche Intelligence Performance lightweight philosophy. Although the Go Kart’s frame is made out of steel, it tips the scales at just 55 pounds, which we assume is good for a pedal-powered vehicle.

Upholding the Porsche name, the Go Kart uses only the finest components, including composite wheels, low-profile inflatable tires and a sports bucket seat. Of course being a Porsche, we assume there will be a long list of optional extras, like a leather covered steering column and a Sport Chrono package.

Although cheap compared to a 911, the Go Kart isn’t exactly wallet friendly, carrying an MSRP of $900. However, the Go Kart can handle children weighing up to 110 pounds, so it should be useful for several years, assuming your kid doesn’t get tired of it after a few weeks.[/size]

Wim

Geef mij onze schakel kart maar, 125 cc, 36pk en 6 versnellingen (sequentieel) rij je de automaten het licht uit de ogen. :mrgreen: 😉

voor iemand die leert karten is een schakelkart niet ideaal. Als je eenmaal weg bent met de principes kan je er fun met hebben, hoewel ik liever zonder schakelen rijd.

mijn schiinbroer heeft anders nog een cart te koop, wel met vitessen, 65cc leopard motor (dus wankelmotor), gaat als een speer 💡

kart kopen? dan kan hij thuis wat oefenen en kan je op de buitencircuits ook gaan rijden.
              De binnenkart zijn niets in vergelijking met de kart die voor buiten gebruikt wordt.

Zelf heb ik ook al jaren een kart om me wat te amuseren. Ik rij er soms mee op de buitenparcours. En soms gewoon bij ons op het industrieterrein na de uren 😀

Wim

Hier heb je alle indoor en buitenbanen van België.

http://kartgrid.be/

Antwerpen heeft ook junior karts tot 60cc 💡

Mooie, verslavende en dure hobby, ook voor papa’s. :mrgreen: 😉

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.