Radardetector Coyote

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Radardetector Coyote

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
    • @911-lover: ze zeggen dat graag (der polizei), maar ik meen me te herinneren, dat het toestel soweso aangeslagen is (als het een draagbaar toestel is, Coyote, Quintezz, Mio, TomTom) en dat ze pas de auto in beslag nemen bij ingebouwde toestellen.

Nu kan het wel zijn als het al de zoveelste keer is dat je met zo een toestelleke ‘gepakt’ wordt dat ze dan wel zeggen, auto ook.

Tenzij dat die wet is aangepast herinner ik het me zo 🙂 -) )

Het risico dat je loopt met zulks een toestel in je wagen (ingeschakeld of niet) in duitsland is dat ze het recht hebben je wagen aan te slaan .
        Bezint dus eer je begint 💡

Ter info:
          Op de website van Coyote wordt sinds enkele dagen de melding gemaakt dat het toestel verboden is in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
          Voor Duitsland staat extra vermeld dat het zelfs niet in de wagen mag liggen ondanks dat het uitgeschakeld is. Het werd al een tijdje terug in deze post door mij neergepend maar nu wordt het officiëel door Coyote bekendgemaakt.

En zoals wellicht bekend zal elke goede Belg in het bezit van dergelijk toestel zich hier zeker aan houden 😉
          Voor diegenen die er nog aan moesten twijfelen om een dergelijk toestel aan te schaffen, het kan ook zéér snel verdwijnen in je onderbroek 😀

in Duitsland zijn zo sowieso niet mals met verkeersovertredingen! Je mag inderdaad (steeds minder! 👿 ) hier en daar nog volle snelheid op de snelweg, maar als je gepakt wordt op een stuk waar een snelheidslimiet heerst, zal je het geweten hebben! Het lief van mijn nicht in Duitsland werd geflitst met zijn Lamborghini aan dik over de 200 waar 100/u mocht, meteen 2 jaar rijbewijs kwijt! Je zal dan ook doorgaans meteen de remlichtjes zien gaan bij de Duitsers als er een bord 120/u staat (en de Hollanders en Belgen maar doorrijden dan… :mrgreen: )

Porsche heeft het hier wel juist en ik kan je verzekeren dat ze daar niet mals zijn.

[quote=”Phonetrader”:15gdt0lm]Dat verbod op radar locators is niet van toepassing in Duitsland maar wel in Zwitserland ❗ [/quote]

Foute informatie !
                Let op: gebruik van radar melders is NIET toegestaan in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

De meeste online verkoopsites van radar melders zullen hiervoor ook waarschuwen, en verdere info hieromtrent op de sites van het land zelf.

De wettekst van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland hieromtrent is duidelijk:
                Ieder GPS-apparaat, radar melder, is verboden dat waarschuwings-POI’s (points of interest) bevat, waarin wordt gewaarschuwd voor meetpunten van mobiele of vaste snelheidsmeetapparatuur, roodlichtcamera’s e.d.
                Het verkopen, invoeren, meenemen en/of gebruiken van zo’n apparaat is strafbaar in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
                Bij controle of vaststelling volgt inbeslagneming van het apparaat en een strafproces.

Voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland mag zelfs een navigatiesysteem geen waarschuwings-POI’s voor flitspalen bevatten. Het uitzetten van deze functie is niet voldoende, u moet de software verwijderen.
                Notebooks en andere draagbare computers die POI’s weergeven met radar melders zijn ook verboden zodra deze combinatie van apparaten waarschuwings-POI’s bevat met meetpunten van mobiele of vaste snelheidsmeetapparatuur.

Zeker een Mini Coyote hoor! De weg tot aan Zeltingen Rachtig en terug met een ommetje via Monshau.
                  Zal volgend jaar extra opletten wat mijn minivriendje me verteld 🙂 )
                  Weldra staat Schotland en Spanje op programma, benieuwd wat het daar geeft, niet veel zeker?

Dat verbod op radar locators is niet van toepassing in Duitsland maar wel in Zwitserland ❗

[quote=”yabba944″:3fjzhpum]@Porsche: ben je zeker dat je abonnement niet verlopen is? na de eerste 3 of 4 maand moet je je abonneren om de laatste gegevens te krijgen he.[/quote]

@yabba944
                      : Jazeker, ik heb mijn betaal abonnement netjes voor een jaar verlengd. 😉

Tevens heb ik gisteren even telefonisch contact genomen met Coyote om één en ander bevestigd te zien omtrent Duitsland.

Hetgeen JoeBar_S2 schrijft klopt, Je mag wel een Coyote hebben maar hem niet gebruiken in Duitsland met het risico dat hij in beslag wordt genomen. Klinkt misschien een beetje bizar maar dit geld ook voor alle andere gelijkaardige toestellen. Zelfs Tom Tom is toegelaten maar niet als er een radar melding systeem op staat.

De database voor Duitsland is zéér beperkt, er is zelfs geen Duitstalig gedeelte voorzien in de Coyote website hetgeen duidelijk wil zeggen, te verwaarlozen Duitse gebruikers, als die er al zijn. Verkenners worden in Duitsland zowiezo niet weergegeven.
                      Men spreekt over bescherming in gans Europa maar er zijn uiteindelijk maar 6 landen vermeld, Frankrijk, Chech, UK, Italie, Nederland en Belgie.
                      Alleen gebruikers in Frankrijk (300.000) en Belgie (30.000) worden vermeld.

Ik vermoed daarom dat pieren over een ander toestel spreekt en niet over een Coyote.

Mijn ervaring is zoals eerder gezegd, weinig of geen leven in de Coyote als je in Duitsland rijdt.
                      Misschien begrijpelijk omdat Duitsland nog altijd een buitenbeentje blijft op gebied van autostrades, geen snelheidsbeperkingen tenzij anders vermeld of aangeduidt, waardoor het dan je eigen schuld is als je geflitst of gepakt wordt.

[quote=”JoeBar_S2″:3rf0dcpy]Ik weet niet wat er waar van is.
                        maar een collega verteld mij dat het in Duitsland zelf verboden is om met een toestel rond te rijden die je verwittigd als er onbemande flitsers staan…
                        Dus, InfoRad, Coyote en consoorten,
                        maar wat me verbaasde, blijkbaar ook TomToms Mios en andere GPS waar je de flitslocaties als POI kan zetten… mogen volgens hem niet.
                        hij zegt dat zijn ervaring met een Mio was en dat hij VEEL moeite heeft moeten doen om het toestel terug te krijgen.. ze gingen het in beslag nemen…

nu ja… kan ook toogpraat geweest zijn 🙁 ( heb niet de moeite gedaan om te checken.

Mijn ervaring in Duitsland is… als er een snelheidsbeperking staat staanze daar ook meestal al dan niet bemand te flitsen… voor de rest in D op de Autobahn, kan je rustig vlammen (als er weer eens geen wegenwerken zijn 🙂 ) )[/quote]

Correct! Destijds een mail van TomTom hierover gekregen. In principe kan zelfs je wagen aangeslagen worden als je een toestel hebt dat voor onbemande camera’s verwittigd. Het toestel zelf wordt inderdaad aangeslagen (theoretisch, ik weet niet in hoeverre ze dit ook werkelijk gaan doen).

@Porsche: ben je zeker dat je abonnement niet verlopen is? na de eerste 3 of 4 maand moet je je abonneren om de laatste gegevens te krijgen he.

Ik weet niet wat er waar van is.
                            maar een collega verteld mij dat het in Duitsland zelf verboden is om met een toestel rond te rijden die je verwittigd als er onbemande flitsers staan…
                            Dus, InfoRad, Coyote en consoorten,
                            maar wat me verbaasde, blijkbaar ook TomToms Mios en andere GPS waar je de flitslocaties als POI kan zetten… mogen volgens hem niet.
                            hij zegt dat zijn ervaring met een Mio was en dat hij VEEL moeite heeft moeten doen om het toestel terug te krijgen.. ze gingen het in beslag nemen…

nu ja… kan ook toogpraat geweest zijn 🙁 ( heb niet de moeite gedaan om te checken.

Mijn ervaring in Duitsland is… als er een snelheidsbeperking staat staanze daar ook meestal al dan niet bemand te flitsen… voor de rest in D op de Autobahn, kan je rustig vlammen (als er weer eens geen wegenwerken zijn 🙂 ) )

GISTEREN GEBRUIKT KORTRIJK RICHTING BRUGGE.STONDEN TE FLITSENIN RUDDERVOORDE……………………..VERWITTIGD 😆

[quote=”Pieren”:9v6ll54e]In november nog door Duitsland gereden met de coyote, en die deed perfect wat hij moest doen.
                                Bij het binnen rijden werd de database geupload en klaar.
                                Heeft me trouwens goed geholpen, in de buurt van Monchau is er een vrij grote baan maar omdat er een school is mag je daar maar 30, keurig verwittigt 🙂 ) [/quote]

Zeer vreemd want ik ben in December gaan skieën in Oostenrijk en heb dus meer dan 700 km in Duitsland gereden.
                                De Coyote toonde geen enkel teken van leven zelfs geen enkele verkenner op de ganse rit.

De route liep via Aachen, Koblenz, Karlsruhe, Kempten, Lindau enz. Richting Kempten veel Flitsers en de Coyote bleef zonder reactie. Een volgwagen van een vriend ook uitgerust met Coyote zelfde scenario. Ik kom geregeld in Duitsland, minstens 1 keer per maand en heb hem nog nooit zien werken daar.

Ben jij zeker dat je een Coyote hebt ? 😉

In november nog door Duitsland gereden met de coyote, en die deed perfect wat hij moest doen.
                                  Bij het binnen rijden werd de database geupload en klaar.
                                  Heeft me trouwens goed geholpen, in de buurt van Monchau is er een vrij grote baan maar omdat er een school is mag je daar maar 30, keurig verwittigt 🙂 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.