Radardetector Coyote

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Radardetector Coyote

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
    • [quote=”porsche”:27oyial3][quote=”Marjan De Coster”:27oyial3]Vanaf eind deze maand gaan we eveneens een technische verbetering doorvoeren. Wie vaak op de Antwerpse ring komt, zal daar zeker blij mee zijn. [/quote]
      Dat zou inderdaad een enorme verbetering zijn want nu blijft het toestelletje onophoudelijk piepen en flikkeren op de hele Antwerpse ring.
      Niet omdat er zoveel flitscamera’s staan op de Antwerpse Ring maar door alle vaste en roodlicht camera’s in de buurt van de Antwerpse Ring en omliggende en dat werkt uiteraard erg storend en op de zenuwen. Blijkbaar maakt het toestel momenteel geen onderscheid tussen een rijrichting maar geeft een signaal met alles wat in een bepaalde zone ligt in en rond Antwerpen stad, dus erg verwarrend.[/quote]
      De verbetering werd beloofd door Coyote in Augustus 2009, maar nu Januari 2010 blijft het toestelletje nog steeds onophoudelijk piepen en flikkeren op de hele Antwerpse ring.

Verder aan de gebruikers, hou er rekening mee dat op de Antwerpse ring de flitscamera’s dynamisch zijn, dwz. Als de digitale borden bv. 70 of 50 melden dit dan automatisch van invloed is op de flitscamera en daar houdt de Coyote natuurlijk geen rekening mee.
      Heb het eind December mogen ervaren en ben geflitst omdat ik 100 reed op de Antwerpse ring ipv de opgegeven 70 km p/uur. Kostenplaatje 165 euro.

rjf

Iemand ervaring met Navigon in Duitsland ?

[quote=”porsche”:1ctrd53c][Vorige week was ik in Duitsland maar daar werkt de Coyotte niet, alle vaste flitsplaatsen op de autobaan werden genegeerd en in de steden werkte het ook niet. Dus ik vermoed dat Duitsland niet werd opgenomen in de database.[/quote]

Idem met mijn Mio GPS
          Belgische en Nederlandse flitsen staan erop , de Duitse niet 💡
          Onlangs 2 flitsen gehad op één rit (één in Bochum en één in Kassel) .
          Gelukkig nooit hier aangekomen 😈

Als ge ziet dat er geen enkele coyote voor u rijdt, moet ge zelf een beetje opletten he, dat is nu net hoe het systeem werkt! Maar toch, jammer voor de foto 😉
            Ik hoop wel dat je toen je geflitst werd, je een melding doorgaf via de coyote zodat de volgende tenminste gewaarschuwd werd?

En donderdagnacht (vrijdagmorgen) waarschuwde de coyote mij niet en is de “poep van de 911” op de foto gekomen. Weeral één groot geluk, niet achterna gekomen om te laten stoppen 😆 Ik verwachtte ze deze morgen aan de winkel maar niemand gezien of geen briefke van de mannen in de bus ❓ Dus de coyote werkt alleen “naar behoren” als hij door velen wordt gebruikt en niet als ge alleen op de autosnelweg aan het vliegen zijt 💡

Het is duidelijk dat dit “Comunity systeem ” voorlopig enkel deftig werkt in Frankrijk en dat een heel groot deel van die 1500 Coyotes bij Carrefour en Auto 5 (niet toevallig ook franse bedrijven) liggen. 😈

Mijn broer heeft in zijn X6 een soortgelijk toestel nl. de Roadpilot Micro Go en dat werk wel (vrij) goed en bovendien kost het abonnement een stuk minder (59 euro voor 1 jaar Belgie geloof ik).

[quote=”Marjan De Coster”:47h6uwki]Vanaf eind deze maand gaan we eveneens een technische verbetering doorvoeren. Wie vaak op de Antwerpse ring komt, zal daar zeker blij mee zijn.
                  [/quote]

Dat zou inderdaad een enorme verbetering zijn want nu blijft het toestelletje onophoudelijk piepen en flikkeren op de hele Antwerpse ring.
                  Niet omdat er zoveel flitscamera’s staan op de Antwerpse Ring maar door alle vaste en roodlicht camera’s in de buurt van de Antwerpse Ring en omliggende en dat werkt uiteraard erg storend en op de zenuwen. Blijkbaar maakt het toestel momenteel geen onderscheid tussen een rijrichting maar geeft een signaal met alles wat in een bepaalde zone ligt in en rond Antwerpen stad, dus erg verwarrend.

Vorige week was ik in Duitsland maar daar werkt de Coyotte niet, alle vaste flitsplaatsen op de autobaan werden genegeerd en in de steden werkte het ook niet. Dus ik vermoed dat Duitsland niet werd opgenomen in de database.

Wil jullie gewoon even laten weten dat we bij Coyote ondertussen wekelijks meer dan 1000 toestellen leveren.
                    Vanaf eind deze maand gaan we eveneens een technische verbetering doorvoeren. Wie vaak op de Antwerpse ring komt, zal daar zeker blij mee zijn.
                    De ‘verkenners’ functie is deze week ook op actief gezet, waardoor je weet hoeveel Coyotes de baan voor jou verkennen.
                    Binnen enkele weken lanceren we in België de Coyote Rider. Hiermee verwelkomen we onze motorrijders in de Coyote gemeenschap.
                    Er is eveneens een akoord met Touring Mobilis, waardoor onze databank van mobile camera’s automatisch zal worden aangevuld met al hun gegevens.

Wij zijn ook begonen met de verkoop van de coyote. Maar buiten de 199 euro aankoopprijs kost het nog eens 144 euro/jaar aan abonnement.
                      Maar ondanks deze prijs zit er in de streek Tremelo-Keerbergen-Bonheiden wel voldoende potentieel om er een massa verkocht te krijgen (hoop ik 😆 ). En volgens de reactie op mijn vragen aan de distributeur : 100% legaal 😉 (nu dit nog officieel op papier krijgen om mezelf in te dekken)

[quote=”ken”:2bggfnyo]

@Porsche

op welke basis is dat toestel dan in beslag genomen?
                        [/quote]

Het probleem werd ondertussen opgelost.

Op diverse sites zoals: http://www.gpsshop.behttp://www.marktnet.nl en nog een tiental anderen wordt overal gesproken over radarverklikkers.

Dit week-end stond in krantje van Brico een gelijkaardig toestelletje, veel kleiner, 99 euro en gratis onbeperkt up-dates maar heb nu even mijn buik vol van die rommel. 😉

ken

lol 1500 stuks verkocht op 3 weken tijd, grappig… het slaagt hier niet echt aan in Belgie vind ik persoonlijk, wij krijgen er amper reactie op…

@Porsche

op welke basis is dat toestel dan in beslag genomen?

want dat kan gewoon niet! ze hebben daar het recht niet toe

prettig weekend iedereen!

[quote=”domibal”:po16tikm]

Staan die deze week toch wel in de folder van auto 5 zeker, eveneens aan 199€ en de mop is dat het toestel wordt aangekondigd als radarverklikker ❗ 🙂
                            [/quote]

Inderdaad, dat is heel slim van Auto 5 om te schrijven dat het een radarverklikker is, dat krijgt zeker nog een staartje 😀

[quote=”Oliver”:19m9luvt]Hier de info van Coyote over de hoeveelheid in Belgie:

Beste Meneer Hoberg,

Uiteraard kan u een toestel bestellen.
                              Mogen wij u vragen 199 euro BTW inclusief op ons rekeningnummer : ING : 363-0495692-62, + 11.98 euro BTW inclusief voor UPS, een totaal van 210.98 euro BTW inclusief. Ziehier onze adres : Avenue Franklin 5 bis 1300 Wavre. Niet uw naam en uw adres vergeten voor de UPS levering. Zodat wij u uw Mini Coyote kunnen opsturen zodra de betaling binnen is.
                              In drie week tijd wij hebben 1.500 Mini Coyote verkocht.

Met vriendelijke groeten,

Christiane ROELANDT[/quote]

Staan die deze week toch wel in de folder van auto 5 zeker, eveneens aan 199€ en de mop is dat het toestel wordt aangekondigd als radarverklikker ❗ 🙂
                              Zijn die 1500 stuks soms daar terecht gekomen? :mrgreen:

Volgens mij kunnen ze dit toch niet in beslag nemen.
                                Herinner me ook enkele maanden geleden is dit ter discussie gekomen in parlement en goedgekeurd.
                                Zou me toch nog eens goed informeren…

[quote=”Oliver”:3gje9kys]Hier de info van Coyote over de hoeveelheid in Belgie:

In drie week tijd wij hebben 1.500 Mini Coyote verkocht.

Met vriendelijke groeten,

Christiane ROELANDT

[/quote]

In Frankrijk, waar het toestel vorig jaar werd gelanceerd, maken er +- 150.000 chauffeurs gebruik van. Niet echt rendabel zegt de fabrikant en daarom zijn ze in onderhandeling met fabrikanten van GPS systemen om het eventueel te laten integreren.

Weinig interesse voor de Fransen blijkt want Pioneer en Garmin komen waarschijnlijk dit jaar nog met een gelijkaardig systeem dat wel in hun GPS zit.
                                  Volgens de invoerder van Coyote moeten er 30.000 tot 50.000 toestellen worden verkocht in België om doeltreffend te kunnen werken en het Belgische wegennet volledig te kunnen bestrijken.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.