Radardetector Coyote

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Radardetector Coyote

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
    • Hier de info van Coyote over de hoeveelheid in Belgie:

Beste Meneer Hoberg,

Uiteraard kan u een toestel bestellen.
      Mogen wij u vragen 199 euro BTW inclusief op ons rekeningnummer : ING : 363-0495692-62, + 11.98 euro BTW inclusief voor UPS, een totaal van 210.98 euro BTW inclusief. Ziehier onze adres : Avenue Franklin 5 bis 1300 Wavre. Niet uw naam en uw adres vergeten voor de UPS levering. Zodat wij u uw Mini Coyote kunnen opsturen zodra de betaling binnen is.
      In drie week tijd wij hebben 1.500 Mini Coyote verkocht.

Met vriendelijke groeten,

Christiane ROELANDT

ken

[quote=”eric63″:1hlb4rju]Coyote staat momenteel te koop in de Carrefour 😯 (zie reclamblad carrefour) 😯

Spreken we over hetzelfde ❓

Gr. Eric[/quote]

idd Eric dat is hetzelfde ja

overal waar je zo’n toestel aankoopt heb je 4 maanden gratis abonnement…

ken

het is volledig legaal hoor, daar moet je zeker geen schrik van hebben, het is een meldingssysteem, zoals al eerder gezegd werd…

hoeveel gebruikers er zijn in belgie, staat idd niet op de site, ik weet niet of het goed verkoop of niet, bij ons staan ze aan 189 €

Coyote staat momenteel te koop in de Carrefour 😯 (zie reclamblad carrefour) 😯

Spreken we over hetzelfde ❓

Gr. Eric

Ik zou me er ook graag één aanschaffen maar ik vraag me af hoeveel gebruikers er al zijn in België.
              Want als we met 3 zijn in België heeft het ganse systeem niet veel zin 😯 😯

Spijtig dat Coyote op hun website niet zegt hoeveel gebruikers er (bvb op het moment van bezoek aan hun website) in een land zitten met een Coyote in de wagen.
              Aangezien de Coyote in de wagen continu informatie doorstuurt naar de server van Coyote is dat toch een fluitje van een cent… En anders wil ik het wel ontwikkelen voor hen 😀 D
              Het zou veel mensen motiveren er eentje te kopen 😀

Nu twijfel ik omdat ik niet weet met hoevelen we zijn; en het werkt enkel indien er genoeg zijn die het systeem gebruiken …

Plumber

Op het Nederlandse Porscheforum zijn een aantal mensen in bezit van de Coyote en ik hoor alleen nog maar hele positieve reacties.
                Onlangs hebben er twee de Coyote meegenomen met ons tripje van Rufie naar het Porschemuseum en de Coyote heeft geen enkele flitser gemist terwijl een van de rijders naast de Coyote ook een TomTom met flitspalen had die er toch een aantal niet doorgaf.

Ga er binnenkort ook maar een aanschaffen, legaal of niet, het risico is toch minimaal dat je “gepakt” wordt daar dit systeem niet te ondekken is via de in Nederland inmiddels fameuze radardetector detector.
                Dus alleen als je staande gehouden wordt (ben zelf de laatste 25 jaar misschien maar 5x staande gehouden dus kans is minimaal) en een oplettende diender ziet hem kan je vragen / moeilijkheden krijgen.
                Tevens vraag ik mij af of ze in Nederland er moeilijk over gaan doen.
                Het is absoluut niets anders dan de TomTom of informatie die je via RDS krijgt op je radio.

In de laatst Flat6 staat eebn lezersreactie. De man werd 2-maal geflitst door de fameuse laserbrigade (met dito impreza-onderschepping)) ondanks het feit dat er 30km voor hem een coyotte-collega het sein op veilig had gezet. Blijkt dat de franse gendarmerie er een erezaak van maakt om coyotte-gebruikers het leven moeilijk te maken door maximum een kwartier op dezelde locatie te flitsen. Zo wordt het een echt spelletje van kat en muis.
                  Tegen dat coyotte gebruikers mekaar verwittigd hebben staan de heren der wet al op een andere locatie.

ken

eventjes hierop reageren

sinds de lancering van dit product, staat het op onze site,maar de verkoop is er echt niet naar, in Frankrijk heeft het zeker succes, maar het is tamelijk veel geld als je het vergelijkt met een tom tom of een mio en zoals reeds eerder aangehaald.
                    Een mobile flitslocatie kan “geregistreerd” worden door een gebruiker en deze info wordt direct door gestuurd naar de andere gebruikers (geduurde 3 uur).

zelf heb ik het nog niet kunnen uittesten.

In de nieuwe P-magazine (die ik voor de artikels koop 😆 ) staat ongeveer zelfde systeem in. Volgens mij is het toch legaal en kunnen ze er niets aan doen? Maar zoals met alles in België : twee maten en gewichten 🙄

groot nadeel van deze : meldingen komen er maar op nadat andere gebruikers ze doorsturen

je moet dus met een heel aantal mensen zijn die deze gebruiken voor hij echt effectief is

in Fr blijkbaar een succes, in B … afwachten zeker?

Ik heb er voor alle zekerheid de betreffende wettekst eens op nagelezen, en ook de recente amendementen/aanpassingen hierop. Een hele kluif, en na het lezen van deze wettekst moet ik wijselijk besluiten van meteen de radio uit mijn auto te bouwen ook!
                          In de tekst gaat het namelijk om alle toestellen die zich in het voertuig bevinden,die de controle op de verkeerswetgeving kunnen belemmeren of bemoeilijken. En daar valt dan ook een autoradio onder, als er een bericht over flitsers doorkomt…
                          Dus als je een sjagrijnige pakkeman hebt, kan die je auto in beslag laten nemen,het desbetreffende toestel verbeurd verklaren en, nu komt het :laten vernietigen, zelfs alvorens er een uitspraak van de rechtbank is…

Typisch Belgisch. Ik vraag me alleen af hoe ze gaan bewijzen dat je dergelijk toestel aan boord had als ze het bewijsmateriaal vernietigen. Dat lijkt me een grove schending van het recht van de verdediging, je kan dan namelijk niet meer bewijzen dat het geen kastje voor de poortbediening of wat dan ook is.
                          Als een particulier dit zou doen, zou hij meteen veroordeeld worden voor het vernietigen van bewijsmateriaal…

[quote=”SidewindR”:365gilnm]Idd zeer vreemd want het is niet veel anders dan wat de TomTom doet?

Er is geen enkele vorm van detectie!
                            Anders mogen ze op de radio ook niet meer melden waar ze staan te flitsen, dit doet net hetzelfde!

U niet laten doen hè Porsche!!!

EDIT: HIER nog wat meer info! (Uit De Standaard.)[/quote]

Probleem werd opgelost.

Idd zeer vreemd want het is niet veel anders dan wat de TomTom doet?

Er is geen enkele vorm van detectie!
                              Anders mogen ze op de radio ook niet meer melden waar ze staan te flitsen, dit doet net hetzelfde!

U niet laten doen hè Porsche!!!

EDIT: HIER nog wat meer info! (Uit De Standaard.)

Ik ken die Coyote van in Flat6 magazine en uiteindelijk doet dat systeem toch niet meer dan radars melden? Hij detekteert toch geen radars? Dus is het toch een melder en geen detektor??
                                Volgens mij is de Coyote dan ook niet illegaal…. maar ik ben uiteraard geen rechter of advocaat….

Plumber

[quote=”Oliver”:1ugbnu8e]Heeft iemand met dat toestel ervaring? Is legal zie : http://www.coyotesystems.be/nl/ [/quote]
                                  Heb in het verleden diverse degelijke toestelletjes gehad, het ene met al meer succes dan het andere maar, toch met de schrik in het achterhoofd van controles heb ik dit toestel een tijd geleden aangeschaft voor in mijn Porsche.

De uitleg op hun website was veelbelovend en veilig …. 😀
                                  De prijs dat ging nog, 199 euro …. 🙂
                                  De abonnementen liggen vrij hoog, 12 euro p/m …. 😕

Op de website staat duidelijk vermeld:

Is Coyote legaal ?
                                  Ja.

De technologieën die Coyote gebruikt zijn geenszins bedoeld om de radargolven of –bundels van politiediensten te detecteren.
                                  Coyote is echter een combinatie van een gps-systeem (positiebepaling via satelliet) en de gsm-technologie (mobiele telefonie), die dient om realtime verkeersinformatie te verstrekken. Het gebruik op de weg is dus toegelaten en volstrekt legaal. Coyote is een hulpmiddel om veilig te rijden.

Kunnen politiediensten mijn Coyote-systeem in beslag nemen tijdens een controle ?
                                  Neen.

Aangezien Coyote niet onder de toepassing van het verkeersreglement valt dat het bezit van radardetectors verbiedt (dit apparaat is slechts een radarmelder), kan het Coyote-systeem niet in beslag genomen worden tijdens een controle door politiediensten.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.