Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › radardetector in 911
- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 7 maanden geleden door Bernie.
-
MakerDiscussie
-
8 april 2005 om 17:20
hallo
iemand enige ervaring met een radardetector in een 911 ?
ik heb een Target 330 van Beltronics en die biept als ik reeds voorbij
onze vrienden ben.enige tips ? 🙄
voor alle duidelijkheid , ik ga hem niet gebruiken hoor ! 😉 enkel om te hebben , ‘k vind dat gewoon mooi 🙄
(ge weet nooit wie hier allemaal zit te lezen !) 👿 -
MakerDiscussie
-
Sinds ik met een Porsche rij (eerst 996 en nu 987) weet ik heel goed dat ik ongelooflijk moet opletten waar ik mij parkeer…. 1 cm “slecht” geparkeerd en ik sta erop…Heb ondertussen al enkele parkeerboetes gekregen en ik vermoed dat er een aantal ijverige agenten toch wel even hun frustraties kwijt moeten af en toe, als ze een blinkende Porsche zien 😉 ) Voor de rest niets dan goeds over de flikken 🙂 ) (maar den enen is al beter dan den anderen 😉 ) 😉 )
Ja, beleefd blijven is de boodschap, koken van binnen mag.
Ik vraag gewoon naar hun nummer, dan krijg ik reactie van hun é….
Maar ja, die mensen hebben misschien heimwee naar hun porsche avonturen in het verleden. Nu ze met ordinairdere wagens hetzelfde werk moeten verrichten…je zo voor minder sjacherijnig worden.Greetzzz…
[quote=”Generaal”:1bp9d4be]Tja, Walonie, ik dacht es slim te wezen, bij ‘n wegcontrole, hield me van de domme, dat ik geen frans verstond!
Wel ze hebben me zorgvuldig aan de kant gezet en na ‘n uurke kwam er ‘n nl sprekende agent opdagen om me te helpen….Voortaan bedank ik en rij gewoon door! Zo’n service is er nu ook weer niet nodig!![/quote]
Ik ben onder een bekeuring in Luik gekomen die me werd opgestuurd, nadat ik in zéér archaïsch Nederlands teruggeschreven had.
Heb er wel een 2u werk in gestoken en de meest waanzinnige zinconstructies gebouwd (denk aan “legalese”) met woorden die nog amper courant zijn. (Een vriend die het nalas -en Nederlandstalig is- snapte het ook maar half 😉 )Ik kreeg gewoon krak hetzelfde briefje teruggestuurd, waarop ik dan ook resoluut hetzelfde tekstje heb neergepend (had het bewaard 😈 ).
Nooit meer wat van gehoord.
Misschien is het dat niet wat het gedaan heeft (en zat ik gewoon bij de X cases die vertikaal geklasseerd worden), maar illegaal was wat ik deed zeer zeker niet.
Wel eens leuk, zo’n half middagje synoniemen-zoeken 😀Ondertussen ben ik wel braaf geworden; mijn rijstijl is ferm aangepast.
Het gebeurt zelden dat ik nog boven de 180 kom.Oh ja en van de “Porsche special treatment” kan ik ook meespreken.
‘k Heb vorig jaar 6 maand met TRANSITPLATEN gereden.
Ben in die 6 maand:
– 1x klemgereden zoals in de films. Combi die mij voorbijstuift en zich dwars zet, andere wagen achter mij. Veel lichteffecten. Na het “Ah u bent een Belg” ( ❗ ) wat staan praten, kwam die flik af “Ik heb ook zo nog ne Boxster gehad. Jaja, ‘k heb hem dan maar weggedaan. Schoon machine wel hé”. Euhm ja, gezellig, maar ik was mij ergens aan het begeven en zou mijn weg willen verderzetten meneer 😛
En de mensen rondom maar kijken 😯
– 1x uit een café in Brussel gehaald. “Van wie is die Porsche buiten” “A qui apartenir Porsche là ?”
Pech voor onze agent dat ik wél tweetalig ben. Zelfde ritueel: papieren nazien, ‘ah vous être belg’ enz. Maar die heeft wel gezweet om wat van mijn Frans te maken want ‘k heb zo snel mogelijk gesproken 😛
“Vous parle un beteke euh euh snel?” “Snil? Que voulez-vous dire monsieur, snil?” 😛
– in Deinze 2x tegengehouden voor een puur staaltje machtsmisbruik.
“Goeiedag meneer. Papieren aub?” “Goeiedag meneer. Is er wat mis met de wagen?” “Geef gewoon uw papieren” Ik geef ze en zeg “Excuseer, maar met welke reden word ik tegengehouden?”
“Uw verzekering …” Ik onderbreek de man: “is zeker in orde, want op de transitplaat staat tot welke maand deze geldig is. En de plaat krijg ik pas na voorleggen van de documenten.”
Agent gromt. “Ja en die dame naast u, die mag haar identiteitskaart ook eens geven”.
“En in welk verband heeft zij dan wat met mijn wagen te maken?” (in die geest toch heb ik geantwoord. Ik was écht geïrriteerd en wou niet afgeven…)
Zééér kwaaie blik gekregen van mijn ex-vriendin, dus de spullen maar doorgegeven.
Agent beantwoordde: “Doet gij altijd zo lastig bij een controle?”
Ik heb op mijn tanden gebeten en gewoon “excuseer meneer. Ik wou gewoon even weten wat ik verkeerd gedaan heb, want ik ben me van geen kwaad bewust. Ik reed 30, de wagen is gekeurd en verzekerd. Dit is zichtbaar aan de hand van de plaat. Ik begreep de situatie gewoon niet”
(‘dom’ zijn is nog steeds niet strafbaar) 😉
Ze hebben me laten gaan, nadat het spelleke zo een 20min geduurd heeft.
EEN WEEK LATER kom ik terug door Deinze, word ik wéér aan de kant gezet.
“Dag meneer. Routinecontrole.” “U wéér???” zei ik verschrikt om verder te gaan met “De wagen is nog steeds dezelfde als vorige week”.
“Gaat ge nu weer beginnen lastig te doen? Geef mij al uw papieren eens.”
Dan heeft hij mij daar wel 15min laten wachten terwijl hij in zijn combi mijn papieren ‘natrok’ (ik verdenk hem ervan aan iets anders getrokken te hebben, de machtsgeilaard…)
– 1x tegengehouden bij de oprit van de snelweg. Controle op “inbrekers” 😯
“Mogen we eens in de koffer kijken?”
Alsof ik met een Porsche boxster “incognito” in een huis zou gaan inbreken 😕 ?
(of: zou gaan inbreken, tout court).Nu al een tijdje niks meer voorgehad 😉
Mijn IQ daalt op impressionante wijze als de men in blue mij vragen stellen.
@Generaal: ach als er dan iets zou zijn of ze willen de indexatie van je abonnementskosten ter plaatse innen dan heb je ze er wel voor laten werken 😉Tja, Walonie, ik dacht es slim te wezen, bij ‘n wegcontrole, hield me van de domme, dat ik geen frans verstond!
Wel ze hebben me zorgvuldig aan de kant gezet en na ‘n uurke kwam er ‘n nl sprekende agent opdagen om me te helpen….Voortaan bedank ik en rij gewoon door! Zo’n service is er nu ook weer niet nodig!!
ik woon in Waals-Brabant , en bij mij kommen de flits palen er ook als bloemen uit de grond , maar een voordeel heb er nog geen echt zien werken
de palen plaatsen is niet zo duur denk ik wat er in zit wel 😉Ja, dat kan ‘n optie zijn, of via Duitsland naar Brussel rijden….ahahahah…je zou voor minder!
Allez, ik ga hem maar es wassen….klojoe porsche weerke!
Greetzzz….
Doe zoals ik, ga in de Walen wonen. Daar hebben ze nog niet veel gehoord van flitscamera’s etc…
Kan je (soms) nog lekker vlammen 😀
Tja, controle is er altijd nodig, vooral na het lustig stappen tot in de late uurtjes, dat ze dan de johnny’s maar van de baan plukken! En je bent wel wijs genoeg om je manieren te houden in bebouwde kommen, gevaarlijke punten en scholen, maar het prob is dat die er ook nog liggen om 22h, waar de muizen dan op tafel dansen….dus die tergende 30km, lijkt me dan ook niet van toepassing te moeten zijn, nu zie ik wel al op verschillende plaatsen dat ze van die ledborden hebben geplaatst met ‘n aangepaste snelheidsaanduiding…ze begrijpen het al ‘n beetje….maar ja, elke gemeente zal het zich niet kunnen veroorloven, met gevolg dat ze hun borden nog met de hand schilderen….
En naar mijn inziens, mogen ze de (K)(Z)WAKKE ook wel es bijschaven…fietsen zonder licht, losse handen, rijen dik, verkeerde richting, voor je in afdraaien, zonder meer…voetgangers die bewust de andere kant opkijken en je remmen willen testen…
Ik zie het toekomst gericht al helemaal zitten…dat we in ‘n soort vangsysteem zullen terecht komen, waar er sensoren langs of in de weg zijn ingebouwd, waardoor je zelf niet meer hoeft te sturen of te gassen…en dan nog voldoende verkeersdrempelwippers….en je kan meteen je hoofdruimte testen!!
Greetzzz.
Vandaag onverwacht opnieuw een flitsboete in de bus gekregen….100 euro…pffff….70 gereden waar het blijkbaar 50 was……
En als ik de kranten mag geloven zal het nog leuker worden straks met de digitale cameras….van 400.000 boetes naar de 4.000.000 !!! Verkeersveiligheid is een echte industrietak geworden met een jaarlijks stijgende omzet…..voor zover men nog over “veiligheid” kan spreken, want dat is meer en meer bijzaak geworden. Het snelle geldgewin, dat telt….Kassa, kassa…en omzetstijging….alcohol en drugscontroles, gordeldracht en “GSM achter het stuur controles” zijn veel minder rendabel; er wordt resoluut gekozen voor het makkelijke poenpakken… rijdt U 1 km per uur te snel dan spreken we onmiddellijk over 50.- euro !Tot zover mijn bedenkingen !
Begrijpe me niet verkeerd…controle moet er zijn en zeker op risico plaatsen zoals scholen ed….. maar zoals gezegd…het is big business geworden !
Veel rijplezier 🙂 )
Het zal http://www.stinger.nl moeten zijn.
http://www.stinger.com is een IT bedrijf 😯
Grten,
Plumber
Even terug bij de les! Ik heb wat vrije uurtjes besteed aan het uitzoeken naar dat stukje elektronica en ben tot het besluit gekomen dat er maar 1 exemplaar je geheel heeft kunnen bekoren, nl de DSI van onze NL vrienden: de stinger, http://www.stinger.com . Heb met hun es gebeld, meteen alles duidelijk en correcte informatie! Volgende week trek ik een dagje uit om het te laten inbouwen. Bij car audio point in Geleen hebben ze alles op voorraad. En het mooie van deze ritregistratie toestel is dat het legaal is en geheel ontworpen is voor toekomstige futures! Wat wil ‘n mens nog meer!
Greetzzz…
[quote=”gert 944″:3rjdr53i]@Koen en Edwin,
Dat was inderdaad absoluut plezant.
Als het aan mij lag gingen we een van dezer weer koffieklashen…Greetz
Gert
😈 [/quote]Geen probleem, ik heb dit weekend niks te doen! Zullen we effe een topicje starten met de vraag wie mee gaat? 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.