Ik ben ondertussen een Coyote gebruiker van het eerste uur (begin 2009 – er waren toen amper 1500 gebruikers in België) en zou hem niet meer willen missen.
Heb de 3 verschillende Coyote versies in verschillende wagens en ze voldoen alle drie waarvoor ze bedoelt zijn.
Vorig jaar is er een beetje gekrakeel geweest omdat ze verboden werden in Frankrijk (ondanks dat het een Frans toestel is). Vermits dat praktisch allemaal moeilijk te controleren was heeft men dat diplomatisch opgelost. Sindsdien wordt de database aangepast als je de grens overschrijdt met Frankrijk en krijg je geen gerichte meldingen meer en dat is wel spijtig want in Frankrijk zijn er veel snelheidscontroles.
Duitsland heeft altijd verboden geweest, daar mag je hem zelfs niet in de auto hebben. Verder is hij verboden in Oostenrijk, Zwitserland en Italië.
Zolang hij werkt in België ben ik tevreden en bespaard hij me veel geld.
De jaarlijkse abonnementskosten betaal ik er dan graag voor. Ik laat deze factureren en hierdoor betaal je maar amper 10 euro p/maand vermits de factuur van Frankrijk komt en de BTW daar een pak lager is dan bij ons.
Persoonlijk vind ik het nog altijd het beste toestel gewoon omwille van de vele gebruikers die er ondertussen zijn in België en de compactheid van het toestel. De Wikango heeft dan ook het nadeel van weinig gebruikers te hebben en dergelijke toestellen werken maar bij leven en welzijn van de gebruikers, of verkenners zoals Coyote ze noemt.
Ondertussen wordt de Coyote ook aangeboden in sommige GPS systemen, tablets en smartphones. Maar er gaat niets boven het kleine handige toestelletje dat je kan meenemen van wagen naar wagen.
Ik gebruik hem via een handig magneetje, de batterij van de V1 gaat gemakkelijk 8 uur mee, dus dat is meer dan voldoende, die nieuwere reeks heb ik onlangs bijna 12 uur kunnen gebruiken.
In noodgevallen heb je nog de lader via de sigaret aansteker, je kan hem ook definitief aansluiten maar dat vind ik persoonlijk niet nodig.