Radiatoren schoonmaken….’t was nodig.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Radiatoren schoonmaken….’t was nodig.

• Maker
    Discussie
  • Gisteren er eens aan begonnen. Vriend van me is komen helpen…hij is wat techischer aangelegd, en heeft vooral meer geduld dan mij 😳

Volgens de methode beschreven in deze youtube video zijn we eraan begonnen. Ging best vlot, en na 10 minuutjes lag de bumper eraf, en kwam dit tevoorschijn :

IMG_20150117_150800.jpg

IMG_20150117_151059.jpg

Uiteindelijk zat dit hoopje achter en tussen de radiatoren vestopt.

IMG_20150117_1528051.jpg

Ik heb vervolgend roostertjes aangebrach, om verdere indringing van bladeren te voorkomen. Deze youtube video toont hoe je dit kunt doen. Ik heb de mijne niet zwart gesporten, maar gewoon zilver gelaten. Dadelijk even foto’s maken….

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • :drink:

Ahaaa, dit was ik aan het zoeken 😀
        Hier begin ik ook asap aan, handig filmpje trouwens..bedankt voor de link.

Met dat gaas moet dat toch lukken….enkel zand niet, uiteraard. 😉

Wekelijks kijk ik dat na en stofzuig ik de hoeken :up:
            Sigarettenpeuken, zand, blaadjes, takjes, houden die grillekes niet allemaal tegen denk ik?

Hadden ze die bumper niet click-on/click-off kunnen maken ?! :bounce:

Ik moet toegeven dat ik na alles weer te monteren, en toch echt ieder gaatje met een schroef gevuld had, ik toch nog 2 schoreven over had :happy:

Nu goed, als’t weer wat warmer is haal ik ‘m er nog eens vanaf, dan met de hogedrukreiniger erover en dat gaas dan spuiten of weglaten ( als het dan toch moet ).

Proper werk! Werkje dat je idd regelmatig moet uitvoeren wil je roest daar vermijden :up:

[quote=”OscarTango” post=194119]Inderdaad…losgemaakt, en met een borstel goed schoongemaakt.[/quote]

als je de auto even uit de garage duwt en de tuinslang (of perslucht) er nog eens door haalt, dan schrik je wat er nog bijkomend uitkomt na deze droge reiniging. 💡

voor de lange levensduur is dit een klus die je regelmatig moet herhalen om te beletten dat het alu van de condensoren/radiatoren in een verbazend snel tempo aangetast geraakt en op den duur gaat lekken. zelfs met de extra roosters is het nog altijd zand dat zich vochtig in de hoekjes blijft ophopen.

En twee foto’s van hoe het er met de mesh uitziet…. ik vind het zilver niet storen, maar wellicht dat ik het toch ooit eens zwart spuit, kwestie van het contrast te bhouden tussen grille(s) en bumper…..

IMG_20150118_113821.jpg

IMG_20150118_113807.jpg

Dat is pas een knappe tip! :respekt: Ik weet wat te doen de komende weken!

Inderdaad…losgemaakt, en met een borstel goed schoongemaakt.

Heb je uw airco radiator los gemaakt van de motor koeling radiator?
                          Tussen de 2 zat bij mij ook nog zeer veel vuil.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.