Radio – Ipod – MP3 speler

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Radio – Ipod – MP3 speler

• Maker
    Discussie
  • In mijn P zit de originele radio (Blaupunkt Bremen) en deze werkt nog perfekt en ik zou deze het liefst laten zitten, maar het nadeel is dat dit nog een cassetjes exemplaar is.
    Nu zou ik graag een Ipod of MP3 aanschaffen om ook eens iets anders te horen dan de radio. Is er een oplossing om deze aan te sluiten via de oude Blaupunkt Bremen?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • In mijn vroegere 996 had ik ook een casette speler (PCM 1)

Ik heb dit toen opgelost door een speciale cassette adaptor te kopen met kabeltje dat je aansluit op je Iphone of Ipod. Hierdoor speel je de muziek CD/MP3 gewoon af via je installatie. Goedkoop en eenvoudig.

Zag onlangs dat ze deze casettes nog steeds verkopen bij Saturn. Een betere audio zaak heeft ze ook

Ziet er uit zoals onderstaande foto.

Mijn vrouw had vandaag een geniaal toestelletje bij. :lekker:

Het werkt op 2 AAA batterijtjes of via de sigarettenaansteker. Je plugt de MP3 speler of I-pod er in, zet je autoradio op FM 107.3 (of één van de drie andere mogelijke frequenties) drukt op play en de muziek speelt over je radio via deze frequentie.
        Je bent dus je eigen radio-amateur voor je eigen radiotoestel, en misschien ook voor auto’s die naast je rijden met de frequentie op 107.3 :music: :music:

Ideaal voor oude radio’s die enkel een casettespeler als optie hebben.

Kostprijs, amper 17 euro :relaxman: :relaxman:

Wim

Audiotronics zal jou waarschijnlijk wel verder kunnen helpen. 💡

En zo niet, dan Olaf (NL-911) even een mail sturen, die kan je misschien ook verder helpen.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.