Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Radio vervangen
- Dit onderwerp bevat 111 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door
VAN DE VYVER FILIP.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
En de montagekit, hebben jullie deze ergens korter bij huis kunnen vinden? Speakers kan ik idd ook hier ergens aankopen.
De speakers (Alpine SPG10C2) kan je kopen aan +/- 50 euro.
Inclusief verzendingskosten ongeveer 134 euro.
Is dit de gangbare prijs volgens de kenners hier?Ja, Parrot had ik ook aan gedacht maar weet niet of dit zomaar aansluitbaar is op de std Porsche CR22 unit?
Zelf heb ik de Parrot MKi9200 kit, in samenwerking met de Brodit iPhone houder.
Kan je music streamen en handsfree bellen. Via iso stekker zeer makkelijk aan te sluiten als je orginele radio dit heeft.[quote=”PVB” post=114975]Ze hebben zelfs de gehele kit inclusief speakers[/quote]
Kwanta kosta? 😉
In Belgische Eurokes ❓Net mailtje verstuurd 😉
Ze hebben zelfs de gehele kit inclusief speakers, mooier kan het niet zijn (hoop ik althans) !Bedankt alvast en als er iemand tips heeft mbt mijn andere vraag ivm met de radio zelf en het gebruik van de iPhone, shoot me
Dat zou natuurlijk het allermooiste zijn, de standaard luidsprekers te kunnen vervangen door Alpine zonder knip en plakwerk… of zaagwerk 😀
Heb ook even de aangegeven site aangeklikt en… nieuwe site komt eraan lees ik.
Zijn er andere sites die deze kitjes verkopen en/of kant-en klare oplossingen voor de standaard luidsprekers?
Welke Alpine modellen passen er in de deuren van de Boxster? Iemand ervaring mee hier op het forum?
Je geheugen heeft je zeker niet in de steek gelaten,
er stond redelijk wat DIY info, onderdelennummers en prijzen in dat topicske. 😉Die luidsprekersets zijn idd te verkrijgen, alsook een speciale adaptor ring,
waarbij je niks hoeft te slopen van je oude boxen.[quote=”PatrickB” post=114966]
… je kan zien dat door het afzagen van een bout in je dashboard de maximale inbouwdiepte van je speaker, met bijna 1cm kan vergroten. [/quote]
Ziet er een tof werkje uit! Ik zie het afgezaagde deel al verdwijnen in het vooronder…
😉Heeft Alpine geen set speakers beschikbaar die passen in het dashboard zonder de originele te molesteren?
Bij http://www.9xx.co.uk/ dacht ik ook een aanpassingsset te hebben gezien, maar die site is momenteel off line.Momenteel alles standaard on-board 🙂
Ik overweeg een Alpine unit te steken met ingebouwde versterker en Parrot hanvrij bellen module geintegreerd. Op deze manier hoef ik maar één toestel aan te schaffen en kan ik ook draadloos streamen en bellen met de iPhone. Daarbovenop wil ik een degelijk setje Alpine speakers in het dashboard pompen alsook in de deuren, alleen weet ik niet welke in de deuren gaan en wat het geeft.
Mocht het zo zijn dat jullie andere tips hebben om mijn iPhone aan te sluiten MAAR ook te kunnen gebruiken om muziek te streamen, dan lees ik dat heel graag!
@patrickB: zo kan ik nog lang zoeken naar die eeuwig verdwenen topic. Dan had ik toch nog een goed geheugen, dit eens te hebben gezien op dit forum.@patrickvb, die info is samen met mijn topic voor eeuwig verdwenen.
Wel heb ik een foto van de plaatsing gemaakt,
waarop je kan zien dat door het afzagen van een bout in je dashboardde maximale inbouwdiepte van je speaker, met bijna 1cm kan vergroten.
Wat op zich weer meebrengt dat de keuze van speakers die je kan plaatsen toeneemt.[quote=”patrickvb” post=114964]En welke speakers heb je nu zitten?[/quote]
Mits wat handigheid is de enige goede upgrade voor je dashboardspeakers een setje Alpine SPG-10C2. Zou enorme verbetering zijn. Ik ga in de lente ook upgraden. Ga wel voor het snijwerk een setje gebruikte dashboardspeakers op de kop tikken. Zo kan ik de mijne ongeschonden bewaren.
Vervang je de radio puur om een beter geluid te hebben?
Dan zou ik beginnen met enkel een luidspreker upgrade te doen, dat is al een opmerkelijk verschil! :relaxman: (en geloof me, dat kost je geen 400€!!) :happy:
Ik heb zelf deze upgrade gedaan, waarbij ik idd de originele :censored:-boxen opgeofferd heb.
Verder deel ik RS zijn mening.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.