Radio vervangen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Radio vervangen

• Maker
    Discussie
  • Kan mij hier iemand bevestigen dat men bij het vervangen van de originele radio door een Alpine unit, een extra module moet steken omdat de radio anders niet zou werken met de standaard versterker van de “P”?

6 reacties aan het bekijken - 106 tot 111 (van in totaal 111)
    • Alles eruit gooien en volgens de spec’s van de nieuwe toestellen opnieuw beginnen!

Anoniem

Ik denk ook (kan me vergissen, baseer me op mijn ervaring in 996 – maar komt meestal goed overeen met Boxster) dat je de luidspreker kabels niet zomaar zal terugvinden achter je originele radio, want de originele versterker zit elders (ergens vooraan in de kofferruimte, kant passagier dacht ik). De luidspreker kabels komen daar toe, dus waarschijnlijk wat gepruts om de kabels te verleggen/verlengen naar de plaats waar je Alpine versterker zal komen.

Dat je versterkte geluid nog eens versterkt wordt door de Porsche-versterker alzo je speakers opblazend?
          Dat de Alpine versterker voorzien is voor speakers met een andere impedantie?
          Dat uw Alpine misschien geen rekening houdt met de splitsing naar hoog en middenspeakers, etc…
          Zo’n dingen best doen volgens ‘t boekje 😉
          En opletten met rood en zwart 😉

Thanks guys!

Wat ik mij afvraag is, waarom moet er een aparte module of bedrading worden gebruikt? Als er een Alpine unit word gestoken met eigen ingebouwde versterker en DIN aansluiting, wat mis ik dan?

En de luidsprekers kan je ook vervangen door een bepaald Alpine type. Daar bestaat een kitje voor. (engels) Op Youtube staat een filmpje zonder het gebruik van het kitje. Dan heb je wel kniptang, lijm en soldeerbout nodig. Uiteindelijk resultaat is hetzelfde, alleen zijn in het tweede geval je originele luidsprekertjes om zeep. (worden weggesneden)

je hebt in elk geval wat extra bekabeling nodig ja, zie bvb hier:
                http://www.benl.ebay.be/itm/97-02-PORSCHE-986-BOXSTER-DOUBLE-DIN-INSTALLATION-KIT-/320901054058?pt=US_Car_Audio_Video_Dashboard_Installation_Kits&hash=item4ab7317e6a

ik heb deze kits ook wel eens van Duitse leveranciers gezien, daar kon je de kabels ook apart kopen geloof ik.

6 reacties aan het bekijken - 106 tot 111 (van in totaal 111)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.