Radiostekkers.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Radiostekkers.

• Maker
    Discussie
  • Goedemorgen,

in mijn 1985 944 wil ik een andere radio dan OEM zetten.
    Nu heb ik hem eruit gehaald en zitten er (zoals verwacht) geen iso stekkers, maar ik ben wel benieuwd of er voor de originele witte stekkers verlooptstekkers naar iso bestaan?

Of hoe sluit ik hem anders aan?

Wie kan mij hier verder mee helpen aub?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Nee die heb ik niet, ik heb 2 kleine stekkers, waaronder een vierkante witte.

dit roept om een foto van de connector die nu aan jouw radio aangesloten zit.
        is het deze ? er is idd nog heel wat oud spul te koop op het WWW

Bestaan er de contra stekker van de stekkers die in de 944 zitten, zodat ik de originele kabelboom niet hoef af te takken of te verprutsen?

123

Op een oude auto als een 944 is het allemaal zo lastig niet.

Radio heeft maar 3 dingen nodig
            1 Antenne
            Die zit al niet op een gedeelde stekker
            2 12 volt permanent
            3 12 volt geschakeld

en de rest is output
            4 Speaker kanalen.

Normaal zit er bij je radio dan ook een losse stekker , met gekleurde draden en een uitleg in de handleiding wat je op welke draad moet aansluiten.

Met een Multimeter kun je die 12 volt geschakeld en permanent gewoon vinden op de bestaande draadboom, en aftakken.
            12 volt permanent kun je meestal vinden van de cigaretten aansteker, en worst case, de batterij zit aan de achterkan van het dash, dus die kun je snel trekken en met eigen zekering aansluiten als het moet.

En speakers kun je relatief snel vinden door de draad even te volgen in de richting van de speakeren met trial en error om te weten welke speaker kanalen je hebt (Links voor links achter rechts voor , rechts achter)
            Als ik me goed herinner is het gewoon Links Rechts op een 944, er is zelfs geen Voor of achter. (85 had de Bose optie nog niet)

Het stelt op zich niet zoveel voor, moderne Porsches zijn een stuk lastiger omdat er voor versterkers in gebouwd zitten vaak met fiber optics en het is een gedoe.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.