Radiovraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Radiovraagje

• Maker
    Discussie
  • Na een winterslaapje van iets meer dan een half jaar is de CS terug vanonder haar dekentje gehaald en heeft ze terug een poetsbeurt gekregen .
    Doordat de batterij plat was (aangegeven in een ander draadje) vraagt mijn radio de code aan .
    Dat stomme papiertje met de code heeft steeds te pas en te onpas in de weg gelegen en nu ik het nodig heb vind ik het niet meer .
    Is er een manier om achter de code te komen (zelf, Porsche of elders) of moet ik nu de originele radio als verloren beschouwen ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Het zijn idd sleuven onderaan .
      En alveer een leuke tip .
      En ik heb ergens ook ijzerzaagjes nog liggen .
      Is een probeerseltje voor volgende vrije dag (volgende week woensdag)
      Thx again Wim

Wim

Koen, sleutels kun je zelf maken. 💡

Zijn het sleuven, dan een ijzerzaagje (kleintje) doorknippen en die er in stoppen.
        Zijn het 2 of 4 ronde gaatjes voor de sleutel, dan spijkers gebruiken die net in de gaatjes passen.

Op deze manier druk je de beveiliging weg en ku je de radio eruit trekken.

Helaas geen gaatje te vinden om de radio te resetten en ook geen sleuteltjes om de radio eruit te halen om te zien of er op de radio de code staat .
          Dan zal ik straks of in de week de link van Wim moeten gaan gebruiken .
          Ik heb geen zin omde radio te gaan vervangen door en niet originele

[quote=”jack-in-the-box”:14kbpq3l]Deze worden soms in viltstift bovenop de radio geschreven. Mss even kijken, je weet maar nooit.

mvg
            Jack-in-the-box[/quote]

Is eventueel een goede tip alleen moet ik dan even kijken hoe ik de radio eruit krijg .

ken dat, heb een blaupunkt met keycard, keycard was kapot, nieuwe aangevraagd echter de handleiding die erbij zat, krijg ik het niet mee aan de praat dus wie me kan helpen, graag……. 🙂 )

Deze worden soms in viltstift bovenop de radio geschreven. Mss even kijken, je weet maar nooit.

mvg
                Jack-in-the-box

@Porschky : Thx voor de tip . Ik zal woensdag (vrije dag) eens zien of ik iets van die aard vind.

Zoniet ga ik zeker Wim zijn tip proberen te volgen .

Vooraleerst bedankt en de uitslag volgt woensdag as. 😉

Wim

Koen probeer ondestaand linkje eens, en succes.

http://www.radio-code.co.uk/becker-radio-codes.html

toen ik destijds mijn 964 C2 kocht bij carreramotors had ik de testrit zonder radio aan gedaan (uiteraard!! 😉 ). Toen ik hem gekocht had, en voor de eerste keer de (originele Porsche) radio wou aansteken, vroeg ook die radio achter de code… de we niet meer hadden. Toen is een mecanicien van hen met een opengeplooide paperclip naar mijn wagen gegaan, en heeft toen met zo een fijn stukje ijzerdraad in een piepklein gaatje gestoken die aan de voorzijde van de radio bijna amper te zien was… en voila!! Code niet meer nodig…!!

Kijk dus eens of ook jij zo een ‘piepklein’ gaatje ziet aan de voorzijde van de radio… Wie weet kan ook jij het euvel oplossen voor de kost van een paperclip!?

Op bepaalde forums kan je aan de hand van je type en serienummer de code laten bepalen. Hier en daar lopen er blijkbaar mensen rond die zich bezig houden om algoritmes te schrijven om de codes te berekenen. Heb al wel gemerkt dat ze tegenwoordig niet zomaar aan iedereen de codes verstrekken, en je eerst een bepaalde input (bv. 100 posts) aan het forum moet geven alvorens ze je een code willen berekenen.

Een voorbeeld van zo’n forum is : http://forum.gsmhosting.com/vbb/index.php , maar hier heb ik ook bod gevangen toen ik de code van mijn radio zocht. Misschien even googelen en hopen dat je een goed vindt.

Succes.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.