Rammeltjes, piepjes en kraakjes

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Rammeltjes, piepjes en kraakjes

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben heel blij met mijn recent aangeschafte Boxster, werkt echt verslavend, maar ik ben wel wat onaangenaam verrast door de bijgeluiden in de auto. Ben van mening dat niets in een auto mag piepen,kraken,etc….

    Het ruitje tussen de 2 zetels rammelt als ik over minder goed wegdek rijd. Heb zelf al wat ideetjes hoe dit op te lossen (iets tussen steken dat het vaster komt te zitten) maar suggesties en ervaringen welkom.

    Iets lastiger betreft de deur, met name waar de zijruit de kap raakt. Ook dat maakt geluid bij oneffenheden in de weg. Vrees dat daar niets aan te doen is?

    Het tweede probleem lost zich gelukkig vanzelf op zodra de lente begint 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
    • yep :up:

        yep :up:

          dan is het zoekgebied naar de bron al zeer beperkt :popcorn:

            dan is het zoekgebied naar de bron al zeer beperkt :popcorn:

              rammelt eigenlijk alleen als hard-top geinstalleerd is

                rammelt eigenlijk alleen als hard-top geinstalleerd is

                  zo zijn er natuurlijk ook nog de laagprofielbanden die een groot deel van de demping niet meer voor hun rekening nemen.
                  om een voorbeeld te noemen: een 986 boxster werd uitgeleverd op 16 inch velgen met een optie in 17 inch. je ziet nu buikschuivers rondrijden op 19 inch.
                  het kan en past wel allemaal. het verlies aan comfort nemen ze er voor lief bij maar men gaat voorbij aan de versnelde slijtage van de ophanging en schokdempers.
                  en dan zijn we weer on topic :sarcastisch

                    zo zijn er natuurlijk ook nog de laagprofielbanden die een groot deel van de demping niet meer voor hun rekening nemen.
                    om een voorbeeld te noemen: een 986 boxster werd uitgeleverd op 16 inch velgen met een optie in 17 inch. je ziet nu buikschuivers rondrijden op 19 inch.
                    het kan en past wel allemaal. het verlies aan comfort nemen ze er voor lief bij maar men gaat voorbij aan de versnelde slijtage van de ophanging en schokdempers.
                    en dan zijn we weer on topic :sarcastisch

                      [hide]Wel, mijn 997 cabrio-dak kraakt wel even heftig als ik aan de steile afdaling van de parkeergarage begin, met andere woorden : als de voorstel wielen aan de afdaling begonnen zijn en de achterste wielen nog op het plat gedeelte staan. Op straat, de snelweg, hoor ik niks noppes van gekraak of gepiep of gerammel.

                      [/hide]

                        [hide]Wel, mijn 997 cabrio-dak kraakt wel even heftig als ik aan de steile afdaling van de parkeergarage begin, met andere woorden : als de voorstel wielen aan de afdaling begonnen zijn en de achterste wielen nog op het plat gedeelte staan. Op straat, de snelweg, hoor ik niks noppes van gekraak of gepiep of gerammel.

                        [/hide]

                          niet altijd een correlatie, maar hoe vaak zie je, ook bij auto’s in die prijsklasse, achterstallig of gebrekkig onderhoud ?
                          als rubbers in de ophanging versleten zijn bijv zal dit op andere plaatsen al weken/maanden vooraf te horen zijn voor het slijtonderdeel zelf begint te kloppen en bonken.
                          dus die kraakjes en piepjes zijn soms ook een voorteken van andere onderhuidse problemen.

                            niet altijd een correlatie, maar hoe vaak zie je, ook bij auto’s in die prijsklasse, achterstallig of gebrekkig onderhoud ?
                            als rubbers in de ophanging versleten zijn bijv zal dit op andere plaatsen al weken/maanden vooraf te horen zijn voor het slijtonderdeel zelf begint te kloppen en bonken.
                            dus die kraakjes en piepjes zijn soms ook een voorteken van andere onderhuidse problemen.

                              Even een late reactie maar een auto van tussen 50 en 150K die rammelt is OK? Heb toch moeite om dit te rijmen met de spreekwoordelijke Duitse kwaliteitsnormen.

                                Even een late reactie maar een auto van tussen 50 en 150K die rammelt is OK? Heb toch moeite om dit te rijmen met de spreekwoordelijke Duitse kwaliteitsnormen.

                                  +1

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.