Rammeltjes, piepjes en kraakjes

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Rammeltjes, piepjes en kraakjes

• Maker
    Discussie
  • Ik ben heel blij met mijn recent aangeschafte Boxster, werkt echt verslavend, maar ik ben wel wat onaangenaam verrast door de bijgeluiden in de auto. Ben van mening dat niets in een auto mag piepen,kraken,etc….

Het ruitje tussen de 2 zetels rammelt als ik over minder goed wegdek rijd. Heb zelf al wat ideetjes hoe dit op te lossen (iets tussen steken dat het vaster komt te zitten) maar suggesties en ervaringen welkom.

Iets lastiger betreft de deur, met name waar de zijruit de kap raakt. Ook dat maakt geluid bij oneffenheden in de weg. Vrees dat daar niets aan te doen is?

Het tweede probleem lost zich gelukkig vanzelf op zodra de lente begint 😀

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
    • Sport uitlaat onder hangen dan hoor je het niet meer 😀

Niet ongewoon in een cabrio hoor.
        Er kan wel hier en daar wat aan gedaan worden maar 100% krijg je het niet weg.

Alle rubbers invetten, ook de ophanging en bijhorende onderdelen (alles losdraaien, invetten en weer vastzetten, indien nodig vervangen door nieuwe onderdelen), afstelling cabriokap- en ramen checken, losliggende zaken waarnemen en verhelpen (rommel in handschoenkastje enz…), andere…

Dit zal al veel van de problemen verhelpen.

Ook door schade en schande wijzer geworden WES-RS? :mrgreen:

Ik heb zopas mijn rubbers ingespoten met vaseline spray. Werkt prima. :up:
            WARNING: Niet voor gebruik op de slaapkamer. 😉

idem dito bij mij hoor…Eigenlijk juist dezelfde geluiden… heb al verschillende cabrio’s gehad en altijd hetzelfde 🙂 maar bij de boxster wel het minst aantal geluidjes van allemaal. Mijn baas heeft een 996 cabrio en daar zou ik zot van worden 😀

@mark
              : met wat vet je juist in?

Rubbers invetten! Stopt het kraken en piepen.
                Windscherm kan niet goed vastgezet zijn! Losmaken en terug vastzetten, mss opgelost :salut:

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.