Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II
- Dit onderwerp bevat 231 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren geleden door GrPeter.
-
MakerDiscussie
-
29 januari 2021 om 08:38
Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.
-
MakerDiscussie
-
Tijd voor een korte update ivm de “heisa” die in dit topic reeds voorafging.Na overleg met de mod’s om de situatie te ontmijnen, zijn we in overleg gegaan met Yellow Submarine.Yellow Submarine geeft aan om zich wat in te houden en gaat proberen om op geen gevoelige tenen te trappen.Zoals sommige hier al aangegeven hebben, gaan we dit topic hier dan ook afsluiten.
https://www.hln.be/buitenland/energieminister-vs-wil-onmiddellijke-productieverhoging-opec~af8d7110/
Ondertussen in de VS: POMP MEER OLIE OP VERD!KKE
Je weet zeker niet hoe onschatbaar de tijd van dat soort mensen waard is
Snelste route Wenen – Bratislava is via de snelweg 1u04min (wel 80 km ipv 50) maar beter nog via de trein, dat is 1u07min.
Doet me denken aan Al Gore die een jaar of 10 geleden ook een groot voorvechter van anti-global warming was. Bleek dat zijn “woning” een half dorp aan CO2 uitstootte. Doe zoals ik zeg, niet zoals ik doe, dat blijft het motto van de bevlogen politicus.
Als we bij de volgende verkiezingen geen andere uitslagen hebben dan staat voor mij vast de ze de uitslagen manipuleren. Denken die politici nu echt dat wij d*mme kl*ten zijn??
Om gascentrales te kunnen bouwen zonder CO2 stijging mogen burgers vanaf 2023 in nieuwbouw geen CV meer installeren op aardgas
Ze gaan en masse naar Glasgow om milieuregeltjes te verzinnen en doen dat met een privé jet op een afstand van amper 50 km. Sommigen, vierhonderd in totaal, kwamen van ietsje verder maar vlogen evenzo met hun privé jet. De president van de VS spant de de kroon met 24 wagens en natuurlijk air force one plus een vrachtvliegtuig om de wagens mee te nemen
1) https://www.hln.be/milieu/von-der-leyen-verdedigt-vlucht-van-50-kilometer-met-privejet-er-was-geen-efficientere-optie-beschikbaar~a86ccd08/
2) https://www.hln.be/buitenland/britse-oppositie-boos-nadat-premier-johnson-privejet-gebruikt-om-van-glasgow-naar-londen-te-vliegen~a64cb9b1/
3) https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/04/meer-dan-400-privejets-vliegen-leiders-naar-klimaattop/
4) https://www.independent.co.uk/tv/cop26/joe-biden-cop26-climate-summit-v81741e7c
[quote=”Bompa Lawijt post=287297″]
[size=85]Sensa911 Wat ik hier de laatste tijd lees kan mijn inziens niet de bedoeling zijn, noch van het forum in het algemeen, zelfs niet in dit topic in het bijzonder.
Ik stel voor om dit topic dan ook te sluiten.[/size]
Mede forummers, Porsche liefhebbers, levensgenieters : wat denken jullie?
Ben het helemaal met je eens Sensa ! 10 jaar heb ik hier van dit forum genoten, vele vrienden gemaakt en mooie topics gelezen.
Maar die yellow submarine blijft maar doorgaan ! Vandaar, beste forumers, heb ik besloten dat het genoeg geweest is. De lol is eraf !
Het gaat jullie allemaal goed en bij deze verlaat ik nu het forum. Het wordt mij een beetje te gortig.
Groetjes van den Bompa.
[/quote]
hey Bompa, kom aan man…, gewoon die handel skippen er er over heen lezen…..
Begrijp anderzijds ook dat de leden zich hieraan beginnen te ergeren, de frustratie groeit met de dag tegenwoordig…[quote=”Sensa911 post=287223″][size=85]Wat ik hier de laatste tijd lees kan mijn inziens niet de bedoeling zijn, noch van het forum in het algemeen, zelfs niet in dit topic in het bijzonder.
Ik stel voor om dit topic dan ook te sluiten.
Mede forummers, Porsche liefhebbers, levensgenieters : wat denken jullie?[/size]
[/quote]
Jij zegt wat ik al lang, héél lang denk. Dus vraag ik me nu met het schaamrood op mijn wangen af; waarom heb ik dat dan al niet héél lang geleden gezegd
Topper Sensa
Je denkt toch niet dat wij daarop afkomen tot meerdere eer en glorie van die ene zeveraar.
Komaan jongens, nog even volhouden. Dit weekend cars&coffe. Spreek eens face to face met elkaar !
[size=85]Sensa911 Wat ik hier de laatste tijd lees kan mijn inziens niet de bedoeling zijn, noch van het forum in het algemeen, zelfs niet in dit topic in het bijzonder.
Ik stel voor om dit topic dan ook te sluiten.[/size]
Mede forummers, Porsche liefhebbers, levensgenieters : wat denken jullie?
Ben het helemaal met je eens Sensa ! 10 jaar heb ik hier van dit forum genoten, vele vrienden gemaakt en mooie topics gelezen.
Maar die yellow submarine blijft maar doorgaan ! Vandaar, beste forumers, heb ik besloten dat het genoeg geweest is. De lol is eraf !
Het gaat jullie allemaal goed en bij deze verlaat ik nu het forum. Het wordt mij een beetje te gortig.
Groetjes van den Bompa.Inderdaad: hopeloos….
Je hebt gelijk: gisteren, vandaag, morgen, altijd, tot het einde der tijden.
Hopelijk ben je nu tevreden, maar toch vraag ik je vriendelijk om niet meer te discussiëren over items waar je weinig of geen noties van hebt. En dat zijn er nogal wat. Het is zielig en het zal altijd zielig blijven. Gisteren, vandaag en morgen.
Amen.[quote=”eddybeer post=287277″]Inderdaad.
Will Tura heeft ooit eens een prachtig liedje gemaakt voor mensen die anderen ervan beschuldigen bully’s en tirannen te zijn, terwijl net zij anderen het zwijgen willen opleggen.
Dat liedje is getiteld ‘Hopeloos’.
Voor hetzelfde geld had het ‘Zielig’ als titel gehad.
‘Zalig de armen van geest. Zij zullen het Rijk der Hemelen betreden’ .[/quote]
Ik kan Will Tura wel smaken maar ik kende de tekst niet zo goed dus opgezocht. Hieronder een couplet:[i]Hopeloos
Loop ik hier door de straat
Zonder doel, zonder haast, zonder jou
Hopeloos
Zelfs de lucht hangt vol mist
De hemel is triest en in rouw
Eindeloos
Duurt de tijd die ik slijt langs de weg van de eenzaamheid
Want de zon
De zon in mijn bestaan
Is ondergaan
De dag dat je weg bent gegaan
En mij hopeloos achterliet[/i]Nou??? Ik heb kunnen meespreken van wat Tura beschrijft, maar dat stadium ben ik alweer voorbij (ze is terug, ik heb sorry gezegd) als het u interesseert (vermoedelijk niet). Maar wat heeft “zwijgen opleggen” en beschuldigen hiermee te maken?
U moet niet alles zo ernstig opnemen. Veel te lastig voor de tijd dat we hier maar rondlopen. Ik wil anderen helemaal niet doen zwijgen, integendeel. En ik kan er best tegen dat ik tegengesproken word. Als ik in mijn ongelijk bewezen word ben ik zelfs dankbaar want ik leer graag bij. Afgesnauwd worden vind ik echter hoogst onaangenaam.
Ach wat baten zwart hoorapparaat en grijze massa als de gele uil niet snappen wil
Anderzijds kan ik als 80-jarige in B wel nog met een brozenberry boxster de baan op, want als anderen voor u gaan beslissen dan krijg je bijv. dit …Inderdaad.
Will Tura heeft ooit eens een prachtig liedje gemaakt voor mensen die anderen ervan beschuldigen bully’s en tirannen te zijn, terwijl net zij anderen het zwijgen willen opleggen.
Dat liedje is getiteld ‘Hopeloos’.
Voor hetzelfde geld had het ‘Zielig’ als titel gehad.
‘Zalig de armen van geest. Zij zullen het Rijk der Hemelen betreden’ .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.