Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II
- Dit onderwerp bevat 231 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 2 maanden geleden door GrPeter.
-
MakerDiscussie
-
29 januari 2021 om 08:38
Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.
-
MakerDiscussie
-
Ik heb hier een tijd geleden geschreven dat Astrazeneca 4x slechter werkt dan Pfizer. Bepaalde medeforummers hadden moeite om te volgen waarom.
Ik moet me corrigeren, het is 8x slechter. Dat werd gisteren 4/6 in de podcast over vaccin-nijd van De Standaard letterlijk zo gezegd door wetenschapsreporter Dries Desmet. Hij haalde precies dezelfde redenering aan om zijn punt te maken: klinische studies in het kader van de goedkeuring wezen uit dat AZ 60% van de besmettingen tegenhoudt, Pfizer 95% (ik dacht 90% vandaar het verschil). Dus 40% resterende besmetting (AZ: 100-60=40) is 8x meer dan 5% (Pfizer: 100-95=5). Met de Britse en de Indische varianten die pas na de genoemde studies opdoken zijn de zaken ingewikkelder en worden nog onderzocht. Zeker is dat de 2de shot nog belangrijker wordt.
Dinsdag mijn eerste shot. Astrazeneca. Dan wachten tot de dag na het jaarlijks verlof voor de 2de shot. Bye bye vakantie in het buitenland. Want o ja, AZ moet je eigenlijk 3 maand intermissie laten, maar 8 weken is blijkbaar goed genoeg. Pro memorie, Pfizer is 4 weken. Daarna nog 2 weken eer je je vaccinpaspoort krijgt.
Ik heb me met tegenzin maar toch onverwijld geregistreerd. Want 60% is beter dan 0%. Maar toch denk ik niet dat ik me gerust zal voelen wanneer ik in het najaar als haringen in een ton in een concertzaal zou staan. Want 60% beschermd is 8x slechter dan 95%.
^^ Ik zag gisteren een “duel” waarbij de nieuwe Ferrari SF 90 (1000 pk, +400000 euro) belachelijk werd gemaakt door de Rimac. Want die heeft 2000 pk. Ik ben al vergeten hoe snel van 0-100. Vast sneller dan de teletransporteur van Scotty.
[quote=”DeePee post=285759″](Renault RS’en zullen voortaan —– worden uitgebracht, nvdr).[/quote]
“als Alpine” ontbreekt.Persoonlijk zie ik de promo filmpjes voor E-bolides met lede ogen aan. De enige party-trick is de acceleratie. Verder heb je er niks aan, want je hoort niets, er zijn geen versnellingen, het ding weegt door die 100 kW aan batterijen zoveel als een grote SUV dus je voelt ook niets. Dat wordt je toch snel beu? Eens je een zeker vermogen aan boord hebt, wordt méér nogal zinloos. 0-100 in 3″ is te traag, want de ander doet het in 2″?
Niet verwonderlijk dat er moraalridders zijn die dergelijke wedloop willen beteugelen.
Urbanus wist het in 1974 al, de wereld is om zeep. En zo lang de groenen mee de plak zwaaien zal het er niet op beteren, 2022 worden de LEZ ook strenger
Gaat men de acceleratie van auto’s beperken?
Verschillende Europese landen zoals Spanje hebben in recente termen hun snelheidsbeperkingen verlaagd en ook bepaalde merken vinden dat auto’s niet te snel mogen rijden. Zo nam Volvo het voortouw door de maximumsnelheid van zijn modellen te beperken tot 180 kmh, een voorbeeld dat Renault is gevolgd (RS’en zullen voortaan worden uitgebracht onder de merknaam Alpine).
Een heel aantal mensen vinden dat een goede zaak en er zijn ook al stemmen opgegaan om naast de topsnelheid ook het acceleratievermogen van personenwagens te temperen, met name die van elektrische modellen die onmiddellijk hun maximale koppel kunnen aanspreken.[i]De brand is Brecht is geen alleenstaand geval: er is de zaak-Conings waarbij defensie blunderde, er is het schietincident in Florennes in 2018 waarbij een technicus op de vliegbasis een andere F-16 in brand schoot. “Vele kleine incidenten blijven bovendien onder de radar”, vertelt een militair bevoegd voor interne veiligheid.
[VRT][/i]Zou Jurgen Conings de fosfor munitie hebben klaargelegd? Want dat was zijn job, schietgerief beheren en ter beschikking stellen voor schietoefeningen
Jaja, ik weet wel dat het een andere kazerne is, kon het niet laten. Ik wou het eigenlijk in “Funniest jokes” plaatsen want ik lach me een breuk met deze saga. Terwijl het eigenlijk heel droef is… Lachen is leuk want zo blijkt dat de anderen ook aldoor alles verknallen (excusez le mot) en niet alleen ikzelf (waar teergeliefde mede-forummers me behulpzaam attent op maken)
Nee jong, wist je dan niet dat Yellow Submarine een artiestennaam was? Mijn echte naam is Pheadra Hoste. En ik kan u vertellen dat ik met die ouwe Roger het één en ander heb beleefd! Eigenlijk wilde hij als ouwe mens het liefst in de zetel zitten met een zakje chips onder een dekentje maar dat pakt bij mij niet. Ik heb hem meegesleurd over berg en dal, willen of niet! En maar mekkeren. Uiteindelijk heb ik hem laten euthanaseren, aangezien hij nergens meer heen kon, hij was echt versleten, mijn Roger. Van de erfenis heb ik me dan de Spyder gekocht, ik vond dat ik dat wel verdiende.
YS , ik wist niet dat je een leeftijdsgenoot van Roger de Vlaminck waart
Okay… niets tegen de Audi op zich, maar… die gast moet dus met het vliegtuig van Engeland naar Schotland om de Audi te gaan testen. Echt? In den tijd van Roger De Vlaminck reden wij met onze nafte-carossen gewoon naar Schotland…Allez, behalve de oversteek van het Kanaal dan. Daar zwommen wij gewoon.
[quote=”DST” post=285464″]Wanneer ze dan zien dat electrisch niet zoveel opbrengt dan een volledig uitgemolken diesel of benzine, is het de schuld van de electrische wagen dat er een gat in de begroting is…dit terwijl de (bedrijfswagen) auto nergens zo zwaar belast wordt als in België
[/quote]
Mja, het is vooral de ongelijke taxering van de auto in B die zo klote is.En het stond natuurlijk in de sterren geschreven dat de 100% niet ging blijven duren. Kijk maar naar de saga van de terugdraaiende teller.
En wees maar gerust dat er een verschil zal zijn tussen de “ludicrous” Taycan modellen en de “sensible” VW’s.
Taycan lichte vracht zal wel op basis van de Gran Turismo of Cross Turismo moeten gebeuren.
De betere begrafenisondernemers hebben al een voorschot betaald..
[quote=”DST” post=285464″]https://www.hln.be/auto/schrapt-de-regering-vandaag-het-fiscaal-voordeel-voor-elektrische-bedrijfswagens~a09a7c48/
Wanneer ze dan zien dat electrisch niet zoveel opbrengt dan een volledig uitgemolken diesel of benzine, is het de schuld van de electrische wagen dat er een gat in de begroting is…dit terwijl de (bedrijfswagen) auto nergens zo zwaar belast wordt als in België
[/quote]
Over 2 jaren ben je je taycan aan het ombouwen naar lichte vracht misschien (eerder waarschijnlijk) of anders een ID3hier nog zo’n leuke…
https://www.hln.be/auto/vlaamse-regering-schetst-kader-voor-uitbouw-laadinfrastructuur~a9b30511/
35000 laadpalen??
Here we go
Eerst belasten ze diesel & bezine dood onder het mom dat het nodig is voor het milieu (of klimaat wat hen het beste uitkomt)
Iedereen moet electrisch rijden (hybride is ook al niet goed meer)Wanneer ze dan zien dat electrisch niet zoveel opbrengt dan een volledig uitgemolken diesel of benzine, is het de schuld van de electrische wagen dat er een gat in de begroting is…dit terwijl de (bedrijfswagen) auto nergens zo zwaar belast wordt als in België
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.