Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

• Maker
    Discussie
  • Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
    Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.

Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 231)
    • Het is allemaal ver aan het komen, het enige dat we binnen 0 jaar nog gaan mogen doen is, werken, eten, slapen, europa is de nagel aan ons doodskist.

Dat ze in Europa zich ook maar (en liefst eerst) bekommeren om het gebruik van de GSM aan het stuur en ja ook op de fiets, elektrische step, te paard,  … ieder voertuig.
        Er gebeuren dagelijks tig meer ongevallen door onoplettendheid dan door overdreven snelheid. Dagelijks vallen er doden op de E313 in de buurt van Geel, meestal door buitenlandse truckbestuurders die met alles behalve de rijbaan bezig zijn (voeten op het dashbord, blu-ray of netflix kijken, chatten op social media, …)
        Het is technisch perfect mogelijk dat het bijv. toetsenbord en de videokaart van de GSM blokkeert zodra de GPS beweging detecteert of uitgeschakeld staat.

Vanaf 2024 (ik las elders uiterlijk 2026) zullen alle bestaande voertuigen, ook oldtimers, uitgerust moeten worden met (aftermarket) ISA, gierig of niet, het gaat u geld kosten.

Snelheidsbegrenzers verplicht vanaf 2022

“De snelheidsbegrenzer zou met navigatiegevens en verkeersbordherkenning werken en de maximumsnelheid van het voertuig aan de geldende limieten aanpassen. Auto’s die vanaf 2022 nieuw worden verkocht, moeten ermee uitgerust zijn, al wil Europa de software (Intelligent Speed Assistance of ISA) ook vanaf 2024 verplichten voor reeds bestaande wagens.”

Nu wil het toeval toch wel dat ik te gierig was om de optie navigatie aan te vinken 

Als iedere gram “vervuiling” aan dezelfde prijs wordt belast, dan ben ik voor. 100 km met een 250g CO2 aan dezelfde prijs als 250 km met een 100g Co2, zoiets. Dat zal natuurlijk niet gebeuren, die eerste zal 10x meer betalen.

Anoniem

België kampioen inzake autobelasting, maar blijkbaar dromen bepaalde politici ervan om een wereldrecord te behalen. Deze morgen op radio 1 was er een interview met een partijvoorzitter die pleit voor een belastingshervorming, waarbij een vermindering van de inkomstenbelasting gecompenseerd kan worden door extra belasting voor vervuilers. De reporter vroeg hierop door,waarop het antwoord kwam: meer verkeersbelasting!

[quote=”Bladerunner” post=285171″]Ze gaan het nog maar eens, voor de zoveelste keer, bekijken. Ik vind dat mevrouw Krullebol zich wel heel veel kan permiteren. Natuurlijk zijn Somers en Rutten niet voor commentaar beschikbaar.

El Kaouakibi wegens ziekte langdurig afwezig in Vlaams Parlement met behoud van wedde: “Onaanvaardbaar” | VRT NWS: nieuws

Enkel jaren terug viel mijn vrouw, na 40 jaar ononderbroken werken op ziekenkas wegens ziekte van Mènière. Na 1 maand zat zij al aan 60% van haar wedde en binnen de eerste 14 dagen van de ziekenkasperiode stond hier al een controlegeneesheer van de ziekenkas. En dit na 40 jaar gewerkt te hebben zonder (af en toe wel eens een griepweekje) afwezigheid.
                      A propos, na de tweede maand is ze terug gaan werken en dat doet ze nu nog altijd, ook als ze last heeft van Ménière.
                       [/quote]

[quote=”DST” post=285304″]

Spain, here I come[/quote]
                        Hou er wel rekening mee ,met een EV duurt de rit minimum één of  2 dagen  langer:    
                        In vergelijk met Spanje is België toch zo slecht nog niet. De infrastructuur wat betreft laadpalen staat in Spanje echt nog in de kinderschoenen. Wil je met je elektrische auto hiernaartoe op vakantie, dan wordt het van tevoren goed plannen om niet ergens stil te komen staan. 
                        Maar van al die extra belastingen in Belgie kan je ook diarree krijgen door stress. 

Toch even goed overleggen en bezinnen misschien 

Ze gaan het nog maar eens, voor de zoveelste keer, bekijken. Ik vind dat mevrouw Krullebol zich wel heel veel kan permiteren. Natuurlijk zijn Somers en Rutten niet voor commentaar beschikbaar.

El Kaouakibi wegens ziekte langdurig afwezig in Vlaams Parlement met behoud van wedde: “Onaanvaardbaar” | VRT NWS: nieuws

Enkel jaren terug viel mijn vrouw, na 40 jaar ononderbroken werken op ziekenkas wegens ziekte van Mènière. Na 1 maand zat zij al aan 60% van haar wedde en binnen de eerste 14 dagen van de ziekenkasperiode stond hier al een controlegeneesheer van de ziekenkas. En dit na 40 jaar gewerkt te hebben zonder (af en toe wel eens een griepweekje) afwezigheid.
                            A propos, na de tweede maand is ze terug gaan werken en dat doet ze nu nog altijd, ook als ze last heeft van Ménière.

manmanman……

1 + 1 = 2

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/20/groot-leuven-wordt-1-zone-30-km-u-voor-auto-s/

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201204_94872585

“Minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers juicht de maatregel alvast toe. ‘Een verkeersbeleid staat en valt met een handhavingsbeleid. Door de lokale besturen de mogelijkheid te geven om boetes uit te schrijven voor lichte snelheidsovertredingen in zones tot 50 kilometer per uur, zal er veel meer gehandhaafd worden dan nu het geval is.’”

ik moet er toch geen tekening bij maken hé
                                Lees elke gemeente heeft nu de mogelijkheid om ATM’s te plaatsen om hun kassa te vullen
                                En ze verkopen dit aan de schapen onder het mom van verkeersveiligheid, yeah right 

Mij hebben ze altijd geleerd dat scheiding der machten een van de fundamentale basis principes is in een rechtstaat 
                                Hiermee vegen ze er wel flagrant hun voeten aan, mijn gedacht

De trias politica is bedacht door de Franse filosoof Charles baron de Montesquieu (1689-1775). Montesquieu was heel belangrijk voor de ontwikkeling van de rechtsstaat. Hij vond de vrijheid van de inwoners van een staat erg belangrijk, en hij zag in dat personen of organisaties met veel macht vaak misbruik maken van hun macht. Daarom kwam hij met het idee om de macht te verdelen. Het gevaar van machtsmisbruik is dan minder groot.

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 231)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.