Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

• Maker
    Discussie
  • Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
    Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.

Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 231)
    • Dat is inderdaad een hele geruststelling Rollie, hahaha. Over die bankrekeningen, er zijn toch wel een stuk of 5 serieuze bankinstellingen waar je met een gerust hart een tonnetje kunt stallen. Ofwel, er valt nog wel wat te spreiden in NL zonder rentekosten indien het om een paar tonnetjes gaat.

Meer dan 100.000 euro op spaarrekening? Dat wordt betalen.
        In Nederland rekent ING bank vanaf 1 juli 0,50% negatieve rente aan als particuliere klanten er meer dan 100.000 euro stallen op een rekening.
        https://www.hln.be/consument/meer-dan-100-000-euro-op-spaarrekening-dat-wordt-betalen-ook-in-belgie-neemt-druk-toe~a48a51f7/?fbclid=IwAR1BD5baH5FPBme4ZAY_eSjzl29L_F0YraQy4A4_Ab7j2Tg44tAUmwYCHHk

[quote=”Harley G” post=284999″]
          Maar als ik het goed begerpen heb, ga ik wel vrouwenondergoed moeten kopen omdat ik een BMW in bestelling heb. Of geldt dat enkel voor de BMW rijder met een blits kleurtje?

[/quote]
          Met uw ondergoed,voor welk geslacht dan ook, heb ik niets te maken  .  Maar een EV BMW in bestelling : is deze dan voorzien van Siemens elektromotor(en)     

Ben blij dat te lezen.

in mijn handleiding stond niks over vrouwenondergoed, dus ik draag nog altijd een mannenslip….-)

Zou het dan niet eerder Harriet of iets in die stijl worden?
                Ik ben in ieder geval nog heel zeker van mijn geslacht en seksuele geaardheid.
                Maar als ik het goed begerpen heb, ga ik wel vrouwenondergoed moeten kopen omdat ik een BMW in bestelling heb. Of geldt dat enkel voor de BMW rijder met een blits kleurtje?

Harlieke …?

Héél belangrijk! 🙂
                    Een aantal uitdrukkingen en gezegdes kunnen ze nu ook gaan “neutraliseren”.
                    Wat dacht je van “man met de pet” en “de man in de straat”?
                    Klaas Vaak kunnen ze nog Klaasje Vaak van maken dankzij K3 ook in België een aanvaarde meisjesnaam.
                    Janneke Maan ontsnap is al genderneutraal als je het vanuit Nederland bekijkt.
                    Kunnen misschien ook nog een kleine discussie over het geslacht van de Paashaas hebben?
                    Uiteindelijk zal het mij allemaal worst wezen maar ik denk dat er wel belangrijkere topics zijn rond gelijkheid tussen vrouwen, mannen, transgenders, allochtonen enz dan een benaming in ons strafwetboek.  Eentje dat notabene op veel vlakken nog gebaseerd op de wetten van onze vriend Napoleon, meen ik mij nog vaag te herinneren.
                    Ik ben misschien wel een goede huisvader maar tegelijkertijd ook onvoorzichtig en onredelijk bij momenten 

https://www.hln.be/binnenland/goede-huisvader-verdwijnt-uit-burgerlijk-recht-in-de-plaats-komt-modern-en-genderneutraal-begrip~aaf5d855/

pfff… ik word oud precies
                      dacht dat er meer urgente prioriteiten waren in Brussel

maar het is duidelijk dat de onderliggende principes enkel voor ‘jan met de pet’ gelden en niet voor de ‘Michellekes’

Denk dat Paul een typefoutje maakte want hij heeft het over 5x eficienter, wat wel klopt.

Nu, neem 25 milljoen vaccins van UK weg, daar maak je op heel de EU het verschil niet mee. Maar het blijft een afgang.

In de UK zitten ze al aan 30.1 miljoen ipv 6.6

#RestErNogEenBetrouwbareBauwePolitieker

Het net rond Sihame lijkt zich stilaan te sluiten: vervalste facturen en de op maat gemaakte keuken:
                            En toch bleef die mechelse smurf zijn wit konijn halstarrig verdedigen (tot vorige week).
                            Ook de ganse poppenkast en het live TV ‘onderzoek’ van Vande Lanotte op de VRT, was zo fake als het lijf van cher.
                            Wie gelooft die politiekers nu nog?

Lees meer: https://www.hln.be/vtm-nieuws/het-net-rond-sihame-lijkt-zich-stilaan-te-sluiten-vervalste-facturen-en-de-op-maat-gemaakte-keuken~a8afda45/?fbclid=IwAR2vFL30wy7ue6tUY4tb2texvYWCbPLOP6lNQHvPnZHyfIAZQiQ8-bGbhBE

[quote=”DST” post=284758″]https://www.hln.be/buitenland/megavoorraad-van-tientallen-miljoenen-astrazeneca-vaccins-ligt-klaar-in-fabriek-italie-voor-export-naar-vk~a8e3183c/

29 miljoen daar kan Belgïe 1.000 dagen mee vaccineren….[/quote]
                              Stof tot nadenken….. 
                               Enkele dagen geleden  in het nieuws :   cijfers van sciensano :  ongeveer1.2 miljoen Belgen reeds een eerste maal  ingeënt ( 10.7%)  : wow  zeer hard gewerkt 
                               In Uk hebben ze  ook reeds 10% van de bevolking ingeënt oftewel ongeveer 6.6miljoen bewoners  in ongeveer dezelfde tijspanne van begin januari tot nu 
                                Waaraan ligt het verschil in efficientie en /of tempo  ?     
                                In de Uk kunnen ze blijkbaar 5x efficienter en sneller werken voor de inwoners van Wales,England, Schotland  en Noord Ierland
                                Maar ze hebben  dan ok maar één regering  die het allemaal verder delegeert  en coördineert, terwijl ze in het kleine  Belgenland  ocharme met 3 minister presidenten of premiers hebben en 3 ministers van Gezondheid moeten doen. Om van de rest nog maar te zwijgen.  Goed bezig hé 

[quote=”DeePee” post=284793″]Die groenen zijn door corona hun verstand helemaal kwijtgespeeld. Helaas is er geen politiek tegengewicht.
                                In de binnenstaat bij ons maakt men van een straat MET fietspad een fietsstraat. Kan iemand mij de logica uitleggen ?!
                                (buiten de stadskas zwaar subsidieren via GAS boetes
                                 [/quote]

Wat is een binnenstaat?

De bedoeling van de regel dat je enkel aan het raam mag zitten is zonneklaar: de toevoer van kuddes mensen richting kust temperen. Tegelijk is er per reiziger meer “lucht” op de trein. Als er een superverspreider op de trein zou zijn, dan worden er minder reizigers besmet. Trouwens, de laatste keer met de trein naar zee.. toen was ik 11 jaar. Tegenwoordig rij ik zo naar zee:

Voor de rest… ik vind Weyts een larmoyante kabouter. Op Vandenbroecke zal ik om ideologische reden nooit stemmen, maar hij doet het prima. Decroo eveneens en Verlinden ook.

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 231)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.