Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door
123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”kleinekastenteufel” post=281051]
Als alle anderen “dommekloot” zijn dan zal eigen gelijk gegarandeerd zijn.[/quote]
beetje vaag statement waar ik niet echt veel mee kan.
Mijn stelling is dat ge online geen zinnig debat kan voeren op sociale media omdat er een hoop mensen zijn die niet objectief of inhoudelijk willen en ook niet in staat zijn om zo te debateren.
Alles is subjectief, oogkleppen op, en liefst alles leuk, en gemakkelijk houden.Ga in eender welke Facebook groep die begint met “Je bent van … Als…” en probeer daar eens een inhoudelijke discussie te voeren over iets dat weinig populair, maar wel correct onderbouwd is.
Je wordt en masse verweten daje een zagevent zijt, of “Als je dat niet leuk vindt moet je maar oprotten” en dat soort dingen.
Das wel degelijk de democratie der dommekloten aan het werk.
Liever fake populair news then feiten en objectieve analyses.
Rustig een argument verdedigen?
Luid geblaat om je mening te onderdrukken.Je kan het evengoed zien op de facebook comments van bv het Nieuwsblad.
Mooi voorbeeld van onderwerpen is als men praat over erfenis successie rechten.
Daar loopt iedereen luid te roepen dat ze bestolen worden. Dat het de meest onrechtvaardige belasting is die er maar kan zijn.Terwijl het eigenlijk gaat over iets dat ze niet hadden. Hoe kun je dan bestolen worden?
Je krijgt een cadeau van de vorige generatie en je hebt er geen fluit voor moeten doen.Die discussie is heel eenvoudig objectief te herleiden tot
Belastingen zijn onvermijdbaar
Wat is er dan rechtvaardiger?
Belasting op je eigen noeste arbeid?
Belasting op iets dat je voor niks krijgt?Maar op die vraag kunnen ze nooit antwoorden, willen ze ook niet antwoorden
omdat ze niet in staat zijn om objectief iets te analyseren.Korting op het ene , is verhoging op het andere, want de inkomsten kunnen niet zakken zonder de uitgaven te beperken.. En daar wil ook niemand op compromiteren..
Dus is alles onbespreekbaar
We willen geen daling van de dienstverlening
roepen schande bij artikels over besparing in ‘t onderwijs
roepen schande bij artikels over besparingen in gezondheidszorg
roepen schande bij artikels over langer werken voor je op pensioen mag
roepen schande over allesEn ook over elke vorm van belasting heffing, die zijn allemaal subjectief schandalig.
Voor niks gaat uiteraard de zon op, maar goed, zoveel waarheid kunnen ze niet aan.Maar goed, dan heb ik maar ongelijk natuurlijk. Want subjectief hebben ze allemaal gelijk en kunnen ze allemaal samen bevestigend met de kudde mee blaten.
[quote=”Yellow Submarine” post=281044]Wat is dat toch op sociale media tegenwoordig. Als je maar een zweempje kritisch reageert krijg je meteen een berg verwijten naar je kop geslingerd.
“Die oude 928 is er erg aan toe” mag blijkbaar niet meer gezegd worden zonder daarna een niets toedoende repliek van derden te krijgen. Soit, kik kan er tegen maar het is een beetje de druppel.
Yellow overspoelt het forum met zijn inzichten, wij moeten braafjes zwijgen.
[quote=”vandamme” post=281045]Ik heb Facebook dicht gegooid want het is de democratie van de dommekloten.
Ze zijn met veel, en ze zitten al op facebook waar ze ongehinderd van enige intelligentie hun domme praat kunnen verkopen.
Erger nog, ze vinden er andere dommekloten om hun domme praat mee te ondersteunen.En die mogen allemaal stemmen, dus is het nie moeilijk dat we zoeen inefficiente overheid vol politici die voor geen meter objectief hun mandaat uitvoeren. Alles is subjectief.[/quote]
Als alle anderen “dommekloot” zijn dan zal eigen gelijk gegarandeerd zijn.
ivm die RANDDEBIEL die op je privaat eigendom is gekomen zonder toestemming om dan op die stoel te kruipen… vind dat je er nog heel braafkes onder blijft… bij mij had ie een klacht via mijn advocaat aan zijne rekker met een claim dat ie met zijn toffe schoentjes beschadigen had aangebracht…
Er lopen toch ook overal van die eikels…pfff ben me al aan het opboeien in u plaats 🙂Ik heb Facebook dicht gegooid want het is de democratie van de dommekloten.
Ze zijn met veel, en ze zitten al op facebook waar ze ongehinderd van enige intelligentie hun domme praat kunnen verkopen.
Erger nog, ze vinden er andere dommekloten om hun domme praat mee te ondersteunen.En die mogen allemaal stemmen, dus is het nie moeilijk dat we zoeen inefficiente overheid vol politici die voor geen meter objectief hun mandaat uitvoeren. Alles is subjectief.
Wat is dat toch op sociale media tegenwoordig. Als je maar een zweempje kritisch reageert krijg je meteen een berg verwijten naar je kop geslingerd.
“Die oude 928 is er erg aan toe” mag blijkbaar niet meer gezegd worden zonder daarna een niets toedoende repliek van derden te krijgen. Soit, kik kan er tegen maar het is een beetje de druppel.
“Je kan geen corona krijgen van je huisdier” post iemand op Facebook. Ik vraag waarom niet en leg uit waarom ik dat niet geloof want corona is corona en als het van zoogdier A naar zoogdier B kan, dan dus ook terug van B naar A (ttz vleermuizen, mensen en andere apen, katachtigen, honden, kamelen…etc).
>> Krijg ik van een oude tante het verwijt “een arme mens” te zijn die blijkbaar geen huisdier heeft… Ik heb geantwoord dat ze vooral haar goesting moet doen. Ik weet ook wel dat huisdieren per definitie “in hun kot” blijven en dus de epidemie niet in de hand werken zoals wij mensen die overal bijeen kruipen, maar dat was het punt niet.Volgende:
Mijn kozijn attendeerde me dat iemand op Facebook volgende foto had geplaatst gisteren:Die reuzenstoel staat voor mijn deur, hij is van mijn vader die naast me woont en dient als blikvanger. Die kerel vond het heel grappig, zo bleek uit de bijgaande tekst. Wel, ik heb erop gewezen dat dit in de huidige omstandigheden gewoon dom was, want wie weet wie er voor hem al is opgeklauterd? Kreeg ik het verwijt een zuurpruim te zijn zonder gevoel voor humor. De politie zit trouwens ook op Facebook… En mijn vader is er 82, hij lag al eens in de kliniek met longproblemen (door het stof van zijn duiven) dus als hij Corona krijgt is het einde verhaal en een doodvonnis.
De burgemeester van A’pen is trouwens ook een idioot (ooit vond ik hem heel slim) die het uit pure balorigheid niet erg vindt dat mensen op straatmeubilair plaatsnemen waar voordien of achteraf anderen aan zaten. En maar kappen op de bestuurslui van andere partijen. De zwaarste verantwoordelijkheid ligt bij dictator Xi en zijn Ethiopische handpop bij de WHO. We schieten er niets mee op om Van Ranst en die anderen in diskrediet te brengen.
Bandentaks zal er nooit komen want bandenslijtage per KM neemt toe naarmate het gewicht van de auto toeneemt.
En daarin scoren de EV’s het slechtst !!! gevolgd door de SUV’s.[quote=”DeePee” post=280585]Automobilisten belasten op de banden(slijtage), het lijkt wel elke dag 1 april …
er is al een belasting op naft, ne het is surtout die parameter die bepaald of ge veel stof, emissies, bandne, remblokjes verstookt.
brandfstof is het makkelijkst van al
geen kastjes nodig
niks meten
Geen dure infrastructuur nodig
niemand nodig om het opte volgen en facturen te maken
geen nieuwe wetten nodig
Niks.het is poep simpel , minder brandstof verstoken = minder emissies, geluid, fijn stof, slijtage op de wegen
En het is eerlijk over de ganse lijn voor iedereen , camions, mobiletten, motos, auto’s bussen, camionettenbanden als belastings verhaal.. achterlijke klapmongolen zijnt.
Hoe kun je nu gaan berekenen hoeveel km’s je met 1 band kan doen?
De ene band doet 40000 de andere 30000 bij dezelfde auto of chauffeur/rijstijl
dus goedkopere banden nemen omdat je minder wilde chauffeur bent? >> duurder belast dan iemand die duurder band heeft en feller rijdt.
veel platte banden omdat je veel km in slechte wegen moet doen? duurder belastSlaat nergens op het is niet meetbaar en niet eerlijk te regelen.
Verder is het vragen om onveilig te rijden, banden zijn een veiligheids punt
Met de onbestaande politie op de weg nodigt het uit om elke band tot op de banden te gaan slijten omdat ze belast worden
Of rechappen te beginnen opleggen.. de dommekloten in de wereld zijn tot alles instaat.Dus ik zie daar echt geen plausibel verhaal in.
en als ze het toch doen , dan laat mijn banden dan wel in Frankrijk verwisselen. toevallig daar lek gereden..
of willen ze BE en serienummer op de banden laten zetten.. Good luck
EU freedom of movement en goods mattafakkaOok motorfietsen moeten conform EU regelgeving naar de technische controle tegen 2022.
En daarmee is het volgende rondje pesterijen voor hen ook nabij, namelijk uitsluiting uit de LEZ.https://www.topgear.com/car-news/future-tech/how-does-never-replacing-tyres-again-sound
ik ga me zo’n setje bestellen dan
En remblok-slijtage ook…
Ik kan de redenering op zich wel volgen. Fijn stof is fijn stof. We kunnen dat doortrekken naar schoenzolen. Mijn loopschoenen hangen na maximaal 1500 km trainen hopeloos uit elkaar. Vergeet ook de banden en remblokken van onze fietsen niet!
Ik stuur direct een wetsvoorstel naar onze regeerders :up:
Gekheid & stokje: wat een quatsch! Koop ik toch gewoon mijn banden over de grens. In UK als het moet… Waarom moeilijk doen als je iedereen met GPS perfect kunt monitoren? Het is verdomme toch weer niet diene Ben Weyts die hierachter zit?
Automobilisten belasten op de banden(slijtage), het lijkt wel elke dag 1 april …
heb horen zeggen dat er in de buurt van Zele nog zo ene rond bolt, krikkel bazeke heb ik me laten vertellen :happy: :ass: :up:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.