Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 1,229)
      • Alles om de EV te pushen, …
        zelfs VAB gaat nu al adviseren om geen diesel te kopen…. waar de nieuwste diesels bij wijze van spreken de omgevingslucht die ze aanzuigen properder terug uitstoten … (minder fijn stof) en dat is bij de EV zelfs slechter!
        Aangezien de kerncentrales dicht moeten, de zon niet altijd schijnt, er niet altijd voldoende wind is en waterkracht centrales bij ons totaal niet rendabel zijn…. zal de stroom voor onze EV dus toch van gas en kolen of biocentrales moeten komen (die dan weer gestookt worden met hout dat aangevoerd wordt met oceaanstomers van de andere kant van de wereld…. ja, milieuvriendelijk is dat wel….NOT)
        Btw, gezien die EV’s niet gratis zijn, zal ik moeten werken, en tenzij ik dat ‘s nachts kan doen, zal mijn EV niet thuis aan mijn zonnepanelen kunnen hangen…. inderdaad, wat een farce!

[hide]https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/08/bijna-geen-verschil-meer-tussen-de-verschillende-type-auto-s-di/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/24/elektrische-wagen-op-batterijen-wint-race-om-groenste-auto-cng/

Het begint als een serieuze studie
          Ze maken eens onderscheid tussen klimaat & milieu, verfrissend

Ze zijn zelfs heel duidelijk over het belang van de bron van electriciteit
          “Maar ook voor de elektrische auto’s is het oppassen. Veel hangt af van de technologie waarmee de elektriciteit is gemaakt. Stroom uit windmolens, kerncentrales, waterkracht of zonnepanelen zorgt amper voor C02-uitstoot. Een heel verschil met stroom uit gas- of… uit steenkoolcentrales. Die is enorm belastend en kan de elektrische auto tot de ergste vijand maken van het klimaat.”

Maar dan gaan ze volledig in de mist
          Ze gaan er voor heel hun vergelijk uit van 100% groene stroom (en dus zo goed als geen CO2 stroom)
          “In onze vergelijking hebben we het over louter “groene stroom”. Dat is stroom uit windmolens en zonnepanelen. We kozen hiervoor omdat iedereen 100% groene stroom kan laden (via een groen energiecontract, of via eigen zonnepanelen, bijvoorbeeld).”
          Terwijl deze in ons land groene stroom vorig jaar slechts tussen de 7-10% lag….

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/23/4-februari-de-dag-dat-onze-groene-energie-op-is/

Wat een farce[/hide]

123

Hoe bepalen ze wat er bestemmings verkeer is en wat nie?

Zoek op je GPS een poi in de buurt , restaurantje
            als ze je stoppen, maar ik moest daar zijn, bij Comme Che Schwiebel!! Ik was bestemmings verkeer tot en met !

In Tirol zijn de locals die vervelende toeristen ook al beu. Zouden we niet beter gewoon onze euro’s rechtstreeks overschrijven naar daar en gewoon thuis blijven, dan hebben ze daar verder geen last van ons terwijl ze van onze centen leven… :mrgreen:

Tirol weert toeristen van secundaire wegen

123

[quote=”wing” post=279342][quote=”vandamme” post=279340]heb 6 jaar in NL gewoond,……..[/quote]

.
                .
                .
                .
                .
                ik wist het hé………, ik wist het ………….:happydance: :happy: :happydance: :happy:

grapje héé … :ass:[/quote]

En ik ben een halve papegaai, ik neem automatisch het accent over van gelijk wie tegen mij klapt..
                collegas vinden het hilarisch dak Ollands klap als ze uit Olland bellen of Iers dialect als ze uit Ireland bellen.
                Zelfs Texan , of Boston of Californiiiaaa.
                Kom mensen uit Leeds tegen die de weg vragen in Ieper, en ze vragen me of dak nog in Leeds gewoond heb 😀

[quote=”vandamme” post=279340]heb 6 jaar in NL gewoond,……..[/quote]

.
                  .
                  .
                  .
                  .
                  ik wist het hé………, ik wist het ………….:happydance: :happy: :happydance: :happy:

grapje héé … :ass:

123

heb 6 jaar in NL gewoond, die hebben gewoon alles beter voor mekaar op vlak van overheids en beleid.

Hun bier trekt op zeik, en het aanbod van eten is op de beste dag maar matig te noemen..
                    Maar infrastructuur en administratie is gewoon 10 keer beter dan in Belgie met onze redundante overheids lagen…

in NL stippelt de politiek een beleid uit , een visie, en hebben ze vakmensen die het dan zonder politieke inmenging uitvoeren. Dat werkt.

In Belgie willen ze altijd micromanagen en hun eigen poulains op de projecten zetten met alle gevolgen vandien.. steeds weer nieuwe ploegen die eerst moeten inwerken dan de rommel van de vorige opkuisen en dan rap voor verandering van de wacht rap rap nog hun goest door drijven.

Alles is te subjectief en primaire motivatie is de volgende verkiezing winnen ipv objectief binnen het mandaat voor de burger, alle burgers te werken.

simpel voorbeeld, Geluidssportgebieden.. VlaremII heeft alles onmogelijk gemaakt
                    politiek beloofde zoeen gebieden voor de motorcrossers en kleiduif enzovoorts

we zijn jaren en jaren verder, en niks gedaan omdat niemand het in zijn achtertuin wil en alles volgebouwd is door de lintbebouwings politiek.

in NL hebben ze gewoon meerdere zoeen gebieden..

Schietstanden, NL erkent dat het een sport is, en richten een 300 meter schietstand in Emmen op
                    1.5 miljoen euro
                    veilig
                    electronishe banen
                    tip top

Belgie
                    100 meter schietstand in Oostende
                    stads architect wist het wel hoe dat ding moest ontworpen worden
                    2.5 miljoen euro
                    3 keer kogel buiten omdat er geen overhangende ballistische beveiliging in het design zat
                    onveilig gebouwd
                    niks electronische doelen
                    Burgers die concessie hadden van de stand die door stad gezet en gebouwd was mochten zelf de kosten dragen van de extra beveiliging en kregen dan nog ook alle gezeik op hun kop toen er een incident was…

Das Belgik vs NL.
                    En dat ligt niet aan de walen hoor.. De vlamingen zijn even erg

Het ligt aan de politiekers die verdeel en heers doen, en de burgers die door stemplicht blijven stemmen.
                    Daarom ben ik burgerlijk ongehoorzaam, ik weiger te stemmen zolang er stemplicht is. principieel
                    Elke stem die ze mede door de stemplicht krijgen, levert ze een dotatie op en doet ze denken “ik krijg xxx stemmen, ik moet wel geweldig zijn”
                    Met alle doordram mentaliteit die daaruit volgt gaat alles naar de kloten.

In het ochtendnieuws vandaag : “Lydia Peeters wil files aanpakken door E313 verder uit te breiden met een derde rijstrook”. Eindelijk een politicus die het licht ziet denk ik dan. Echter dit moedig initiatief moet door de (fill in the colour) VRT Redactie zonodig gevolgd worden door commentaar van een zogenaamde ‘verkeersexpert’ van Univ Hasselt die weer begint te toeteren dat dat geen oplossing is en alleen maar meer verkeer aantrekt … :think: :bounce: :bounce: :bounce:
                      Jaag dit soort ‘experten’ toch gewoon de boom in, zeg dat ze op hun houten tak gaan zitten en er niet meer af komen. Limburg en Vlaams Brabant worden al decennia economisch (en ecologisch) gewurgd door volgeslibde snelwegen naar/van Antwerpen en Brussel. Elke dag daarin (vast)zitten is de onderhuidse kiem voor burnouts en ander soort fraais bij de hardwerkende burger.
                      Kijk naar het groene Nederland : 15 jaar geleden waren Eindhoven, Amsterdam en andere grootsteden ook zo goed als onbereikbaar. De NL regering heeft dat aangepakt met grote infrastructuurwerken, er kwamen op een mum van tijd autostrades, bruggen en randwegen als vliegvelden, en de files slonken en slinken nog steeds. Als toemaatje krijgt de haven Rotterdam zo gewoon steeds meer containervrachten in de schoot geworpen, hebben alle grote online shops voor hun distributiehubs voor Nederland gekozen, en zijn er dus (tien)duizenden jobs in NL erbij en hier in BE verloren. Hoog tijd voor applaus voor politici die durven zeggen waar het op staat inzake mobiliteit, zij zullen alvast niet als “luie, arrogante, wereldvreemde werknemers die we per ongeluk te veel macht hebben gegeven” geboekt komen te staan.

[quote=”ZUFF-65″ post=279252][quote=”Yellow Submarine” post=279246]Ik kom nooit in winkelstraten. Ik bestel alles online.

Als ze nu eens iets zouden doen aan al die bestelwagens en camions die door mijn straat rijden en stinken!

:engeltje:[/quote]

Het is door mensen die bijna alles online bestellen ,dat het distributienetwerk meer dan verdrievoudigd is

Dat heet een bepaalde norm van verdraagzaamheid hanteren en wat minder egoïstisch ingesteld zijn :sarcastisch :sarcastisch[/quote]

Het was sarcastisch bedoeld, Paul… 😈

Uiteindelijk zijn wij allemaal hypocrieten die onszelf heiliger proberen voordoen dan we zijn. Maar ik beken!

[quote=”DST” post=279261]https://www.hln.be/nieuws/buitenland/greta-thunberg-heeft-nood-aan-vakantie-en-brengt-de-feestdagen-thuis-door~a47d2d52/

Allez ze is just op cruise geweest en wil al terug vakantie[/quote]

Die is dan ook dood en doodop van al die” voorgekauwde” speeches uit het hoofd te studeren en het dan nog op een melodramatiche wijze voor te dragen
                          (Er zijn acteurs en actrices die voor minder verlof nemen ,deels omdat hun subsidies worden afgenomen)

[quote=”DST” post=279259]vandamme 4 president:up:

We zouden beter af zijn met een Technocraten regering zoals in Oostenrijk
                            Blijkbaar gebruiken die daar gewoon hun gezond verstand
                            Gevolg; geen pesterijen en financiering van ego gedreven spellekes / dramatiek zonder enig resultaat (wat de politiek meer en meer is vandaag)[/quote]

Dat komt waarschijnlijk grotendeels door de gezonde berglucht van de Oostenrijkse Alpen

De lucht hier in nederstalig Belgie hangt vol van stofdeeltjes afkomstig van al die gele vlaggetjes 😀 😀 😀

vandamme 4 president:up:

We zouden beter af zijn met een Technocraten regering zoals in Oostenrijk
                                Blijkbaar gebruiken die daar gewoon hun gezond verstand

Gevolg; geen pesterijen en financiering van ego gedreven spellekes / dramatiek zonder enig resultaat (wat de politiek meer en meer is vandaag)

123

Overheid is geweldig nalatig op dat vlak, ze doen niks om de lokale handel te beschermen en amazon en bol zijn koning.

Als consument zou ik een dommekloot moeten zijn om op mijn persoonlijk (micro) vlak niet de goedkoopste leverancier te nemen. Maar socio economisch (macro) is dit gewoon niet goed te noemen.

Is nochtans makkelijk op te lossen door een pakjes heffing in te voeren waar je volgens een bepaalde formule dingen gaat belasten..

Bv afstand x gewicht x distri to point of distri to hub

Afstand is eenvoudig , langer ,duurder. Goed voor locale economie

Gewicht werkt omgekeerd, lager gewicht kost meer. Want dat werkt individuele kleine pakjes tegen zoals de verkwisting bij Amazon, of prullen bestellen via individuele pakjes

Point vs hub : Thuis levering ontraden, en ophaling bij centrale hubs promoten. Iedereen gaat toch benzine tanken of naar de post of naar de supermarkt, er moeten meer pakjes automaten komen omdat dat efficienter is dan overal rond te rijden met pakjes.

Voorbeeld 1
                                    1 pakje met een 1 kg ( 200gram prul + verpakking) item uit Noorden van DE (553km) aan huis geleverd
                                    553*0.1*0.08* = 4.4 euro tax

prullen worden zo duurder en dan denk je even na..
                                    voor een duur horloge maakt het geen fluit uit.

Voorbeeld 2 
                                    1 pakje van 1kg (200 gramprul + verpakking) item uit Noorden van DE (553km) bij pakjes automaat geleverd
                                    553*0.1*0.04* = 2.2 euro tax

incentive om het efficienter te laten afleveren
                                    Voorbeeld 3
                                    1 pakje van 1.2kg (2×200 gram prul + verpakking) item uit Noorden van DE (553km) bij pakjes automaat geleverd
                                    553*0.12*0.04* = 2.64 euro tax

Steek je 2 items in 1 zending zal je verzendings kost het je relatief minder:  

Voorbeeld 4
                                      1 pakje van 1.2kg (2×200 gram prul + verpakking) item uit Noorden van DE (553km) bij pakjes automaat geleverd  in Gent
                                    493*0.12*0.04* = 2.36  euro tax

Minder ver, minder duur.
                                    Je kan de gewichts variabele nog een soort bandings factor geven waarmee je kleinere gewichten zwaarder doet door wegen in de formule, maar das iets om wat verder over na te denken.

Op zich werkt het in basis vorm al om prullen en 1 bestelling>10 pakjes van amazon tegen te gaan.

En ja, op korte zicht, subjectief, schiet ik mezelf daarmee in de voet, want nu koop ik veel online, en vaak ook prullen.

Maar ik durf verder te kijken dan mijn eigen neus lang is en durf iet objectief te bekijken,.

Note : das gewoon “een voorbeeld” ik zeg niet dat die formule de finale en juiste moet zijn, er kunnen nog andere variabelen zijn die ik niet meteen noem.

Er moet gewoon een incentive zijn om lokale retail niet te laten verloren gaan zoals we de lokale productie al grotendeels kwijt zijn aan oa China.
                                    En er moet een incentive zijn om al die individuele pakjes en verwisting “free next day delivery” tegen te gaan. En daar zit niemand in eender welke regering op te denken.

Liever daarop extra betalen dan op mijn eigen individuele vrijheid

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 1,229)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.