Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Alles, nog ééntje dan: Vreg: ‘Elektrische bedrijfswagens kosten honderden miljoenen aan kabels’
[i]De Vreg ziet een oplossing in de invoering van een capaciteitstarief. De kosten voor het gebruik van het net zouden in dat systeem niet op basis van verbruik worden berekend, maar op basis van de capaciteit van de aansluiting.
Een gemiddeld gezin heeft op dit moment pieken in het verbruik van maximaal 7 KW. Met een elektrische auto zou dat stijgen tot 27 KW. Als iedereen die wagen begint op te laden om 17 uur, volgt er een piek in de straat die op dat moment niet kan worden opgevangen.
Met het capaciteitstarief zou iemand met een ‘grote’ aansluiting veel meer moeten betalen. Het alternatief is een ‘kleine’ aansluiting, waardoor de auto de hele nacht zou moeten opladen.[/i]
Zoals ze in Zweden en in Zeel zeggen: betoale!
Inderdaad DST, ik stoor me er ook mateloos aan, aan die bullshit die ze ons op trachten te spelden. Ik heb Trump al aangeschreven of hij Nederland wil overnemen. Moet ik um vragen of hij er Belgie ook bij wil nemen?
Inderdaad erg knap van jou Stijn! Nog te weinig mensen beseffen dat tijd en aandacht de meest kostbare geschenken zijn die men iemand kan geven.
Jawadde, straf verhaal. Fantastisch wat je voor die jonge gasten en de oudere mensen doet. Voor de goede doelen waar we voor staan is er uiteraard geld nodig, en dus zijn we eenieder die via sponsoring zijn/haar steentje bijdraagt erg dankbaar, maar in alle eerlijkheid zijn het diegene die hun tijd ( ondertussen een onbetaalbaar goed geworden in onze maatschappij) opofferen, die het verschil maken voor de personen in kwestie.
Tonnen respect Stijn.
Top!
Zo moesten er meer mensen zijn….
Ik probeer zelf mijn steentje bij te dragen, maar jij bouwt volledige dorpen!
Chapeau!Prachtig Vandamme, verder ben ik niet gekomen dan het adopteren van een Chileense straathond.
Diep respect voor wat je doet Stijn, doe mijn hoed af voor jou ! Echt gemeend !
:respekt:
Een ervaringsdeskundige weet hoeveel pijn het doet om met een steentje in je schoen te stappen. :respekt:
mooi Stijn dat je daar tijd en liefde insteekt, die gastjes zullen dat nooit vergeten dat je er voor hen bent op moeilijke momenten
Mooi van je, Stijn. Zelf beperk ik me tot een maandelijkse donatie aan het Noodwinkeltje in mijn gemeente, dus ik voel me eventjes heel erg klein.
heb zelf schijt ouders gehad die me niks dan tegenwerking gegeven hebben voor mijn toekomst.
Alles wat ik heb heb ik zelf gedaan en geregeld.. Daar mee zeg ik niet dat er niemand in mijn leven iets heeft helpen doen, maar dat waren dan niet mijn ouders.
13 middelbare scholen, kinder psycholoog aan 13 (die dan later gewoon op mijn moeder zat, vertrouwens persoon.. hij reed overigens met een 968,,,en heeft hem tegen een booom geplakt..dood, jammer van de 968 natuurlijk, hij was geen gemis) , deeltijds onderwijs, zelfstandig wonen aan 16, ruiselede.. heb het allemaal meegemaakt.
Dus nu ben ik 43, geen vrouw of kinderen.
Als ik tijd heb zit ik bij mensen van in de 80 in mijn famillie, die alleen zijn komen te staan en naar wie iedereen met een gezin met moeite een half uurtje per week kan opbrengen op eens langs te gaan. Ik ga veel met ze eten want alleen eten is deprimerend, ben zelf alleen ik begrijp het als je 80 bent en niet meer zelf naar buiten kan om mensen te ontmoeten.Dus oude mensen, en langs de andere kant jonge mensen die gelijk ik in de jeugd zorg zitten..
Ik doe persoonlijk vervoer, te zeggen, de begeleiders van een leefgroep, zeker in de vakantie, kunnen moeilijk 1 gastje alleen gaan wegvoeren naar kamp of voetbal of gelijkwat.
Want dan moeten ze de ganse groep in de auto duwen , er naar toe rijden en terug.
repeat per keer iemand moet gevoerd of opgehaald worden.. Enorme overhead.De jong mannen zijn al heel enthousiast als ik inspring met de Firma wagen.. waaauw ne fel blauwe bmw ipv de grijze opel whatever van het tehuis.
En soms als het mooi weer is vallen ze stijl achterover als de grijze Cayman daar plots staat.Ik haal bv mijn “rental kids” op van de voetbal, of ik voer ze naar hun kamp..praatje maken, horen hoe het was..
Sommigen zitten daar als echte wees, minderheid
sommige zijn geplaatst wegens mishandeling, drugs ouders, verwaarlozing, of gewoon alleenstaande tienermama die zelf ook niet weet van welk hout pijlen maken..
sommigen gaan in ‘t weekend naar huis, sommige zitten daar lang.Bv einde van de week als alle kids op kamp hun show doen voor de ouders.. sta ik daar ook,
zodat die kleine niet de enigste is die het showtje doet en er niemand voor hem komt kijken.
Dan neem ik daar tijd voor, en zak chips en ne coca aan de bar.. gelijk normale kids van hun pa en ma zouden krijgen.Kortom, ik kijk vooral om naar diegenen naar wie niemand omkijkt.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.