Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Dat is een andere discussie, het prijsverschil tussen Cayman en 911 is er veel kleiner dan in Europa bijvoorbeeld.
Binnen EU zouden echter alle prijzen excl taks en identieke uitrusting ook identiek moeten zijn.
Bekijk de prijzen eens bij Porsche USA als je echt een verschil wil zien waar je nie vrolijk van wordt.
de MRSP is min of meer gelijk,
Dollar prijs Ex btw (amerkaanse sales tax meestal lager met de exchange rate)= Europrijs btw inEn de dealers daar geven wel kortingen die de moeite zijn.
Zou eigenlijk een klacht bij FOD economie over prijs afspraken moeten worden…
Want de reële kost moet hoger zijn na export en transport richting USA.Dat een auto bij ons iets duurder is dan in Duitsland is te verklaren door de 2% meer aan BTW. Bij Porsche zit er ook nog wat extra aan vooral door de verzekering verplichte uitrusting (een Cayman T kost excl BTW 1400€ meer dan in D).
Maar waarom zijn ook alle opties (excl BTW) duurder????
Apple Car Play: +20€
Verwarmde zetels: +30€
Kuipstoelen: +330€ en enkel de dure vast alcantara versie verkrijgbaar, niet de leder versieWTF! [confidential]Is het d’Ieteren die hier zomaar een percent of 8 in de zakken steekt?[/confidential]
Was hier net specs van 718 aan hte lesen, max toelaatbaar gewicht 1680 kg of zo
ik dacht whuut das weinigkijk bij de 987 1645 kg of 1675met pdk
Note if additonal accesoires are installed the useful load will be corresponding less.1645 kg – empty weigt 1350 kg (of 1440 met opties) =
en ge weet hoeveel een PCM met DVD player, ASK audio weegt?Laten we eens de volle opties rekenen 1645 – 1440 kg = 205 kg payload
En daar zit je dus rap aan met chauffeur, en passagier..
Dus naar Le Mans rijden met pax, backpack, 2 tenten, koelbox vol bier enzovoorts
Eigenlijk ben ik dan al overladen?? das toch belachelijk..Leeg gewicht 1 serie is 1440 maax gewicht 1930 , das 490 kg payload
Je maakt me toch niet wjis dat een Cayman een zwakkere ophanging heeft dan een bimmer.yep, maar dan moet er nog altijd eerst een gewon flat NA komen.
Ik heb hem liever niet verlaagd en zonder de grootste laagprofiel bandenmaat..
Het is dan al de 3e wagen in een gezin van ik en alleen ik.. En ik kan hem niet op de zaak zetten, dus hoge biv en verkeers tax hoef ik ook niet.Het is dan al de 3e wagen in een gezin van ik en alleen ik..
Gewoon de nieuwere versie van mijn huidige 987Als ze hem niet maken, wordt het 981
of 2e 987 erbij, als reserve/track toy…. de Cayman 6 zou er toch aankomen, in “GTS” look als we de verkopers mogen geloven. Maar het zou wel ook om de 4.0 gaan dus zo “basic” wordt die niet. Van mij mag die er basic uitzien, maar ik wil wel het echte GT onderstel, ttz een GT4 “touring” en die zou er niet komen blijkbaar.
Ik ben zeker dat de oude GT4 tijdelijk zullen zakken in prijs terwijl de nieuwe worden uitgeleverd, just saying…
Nuance: ik lees dat de schoonmoeder-systemen verplicht zijn op “nieuw goedgekeurde” auto’s vanaf mei 2022 in de markt maar pas vanaf mei 2024 voor modellen die al eerder op de markt waren.
Als ze ooit een nieuwe auto aan mij willen verkopen gaan ze moeten zorgen dat er in 2021 een base cayman met flat 6 bestaat met NA
zoniet, koop ik me wel een okkazie 981 erbij, maar ik ga nooit van mijn leven een f4t kopen of iets met parental lock kopen.
Death before dishonor.
• Advanced emergency braking (cars, vans)
• Alcohol interlock installa�on facilita�on (cars,
vans, trucks, buses)
• Drowsiness and a�en�on detec�on (cars, vans,
trucks, buses)
• Distrac�on recogni�on / preven�on (cars, vans,
trucks, buses)
[b]• Event (accident) data recorder (cars, vans, trucks,
buses)[/b]
• Emergency stop signal (cars, vans, trucks, buses)
• Full-width frontal occupant protec�on crash test –
improved seatbelts (cars and vans)
• Head impact zone enlargement for pedestrians
and cyclists -safety glass in case of crash (cars and
vans)
[b]• Intelligent speed assistance (cars, vans, trucks,
buses)[/b]
• Lane keeping assist (cars, vans)
• Pole side impact occupant protec�on (cars, vans)
• Reversing camera or detec�on system (cars, vans,
trucks, buses)
• Tyre pressure monitoring system (vans, trucks,
buses)
• Vulnerable road user detec�on and warning on
front and side of vehicle (trucks and buses)
• Vulnerable road user improved direct vision from
driver’s posi�on (trucks and buses)Ik moet er ene hebben die in 2021 van de productie lijn afkomt, de laatste zonder die nanny aids.
heb Porsche al een mail gekakt met mijn wishlist en de vraag om daar iets rond te doen
en de melding dak na vanaf 2022 geen enkel nief auto meer bekijke, dus let’s work something out zodak bestel bon kan tekenen.FUCK DE EU en alle parlementariers en mandatarissen die er in zitten.
fuck verhofstad, van bremt de groene de blauwe, de gele , bruine rooie en alle tussen kleuren die er maar zijn.
fuck em allBeeld je eens in, Porsche doet maar 25% sportwagens van hun productie.
Maar bedrijven als Ferrari, Lambo, Caterham, Atom, Zonda, Koenigsegg, ….Die zijn allemaal fucked op de EU markt zijn die gewoon compleet waardeloos geworden.
Wie wil er nu een Ferrari of Lambo , die aan 125 per uur begint te bleiren
Bong Bong , OVERSPEED,Bong Bong , OVERSPEED,Bong Bong , OVERSPEED,Bong Bong , OVERSPEED,Bong Bong , OVERSPEED,Met gezonde nieuwsgierigheid kijk ik uit naar je politiek incorrecte bak.
Veel succes met je speurtocht.Dit voorstel was hier al vernoemd en blijkbaar is het nu gestemd. Dus vanaf 2022 zal elke nieuwe auto met oa lane-assist en snelheidsbegrenzer worden uitgerust.
Op de salaris-Golf van mijn zoon staat zo een lane-assist (voor u begint: de auto is een afdanker van iemand die de zaak verlaten heeft) en dat werkt voor een paar honderd meter, dan wordt u aangemaand om het stuur over te nemen… Ooit reed ik eens met een Passat testwagen en die kon zichzelf parkeren. Tjonge tjonge, wie zelf niet kan parkeren, zou die überhaupt wel geschikt zijn om met de auto te rijden?
Op het ogenblik dat men over de plaatselijke snelheidslimiet zal gaan, wordt het motorvermogen dichtgeknepen. initieel zou er wel een on/off knop zijn “om de weerstand bij de autokoper te verminderen”… Yeah, right! :what:
Dit soort lollen is nu net waarom ik mij de minst politiek correcte correcte bak heb besteld die ik mij kan veroorloven. :salut:
ongetwijfeld is het niet opportuun om een lijstje te vragen van hoe je best de staat kan terugpakken ? 80/20 regel ergens te vinden ?
met deze x-ingrepen (20% moeite) kan je makkelijk aan die 80% ‘winst’ ?
ben niet geïnteresseerd in de 95 % moeite om die laatste 5% terug te krijgen 🙂België betaalt 451 miljoen euro per jaar aan bedrijven die bij ons diesel tanken.
Truckers, taxi- en buschauffeurs kunnen in België een terugbetaling krijgen van de accijnzen op diesel. De korting bedraagt vandaag iets minder dan 25 eurocent per liter, ongeveer een vijfde van de prijs aan de pomp. Het gunsttarief werd in 2004 ingevoerd (Open VLD, SPa en CDnV) als een steunmaatregel voor de transportsector.
Maar de laatste jaren rijzen de kosten de pan uit. De overheidssubsidies stegen van 184 miljoen euro in 2014 naar 451 miljoen euro in 2018. Daarvan vloeide 165 miljoen euro naar buitenlandse firma’s. Dit jaar zullen ze verder oplopen tot 600 miljoen euro.
Wat opvalt, is dat 45 procent van de aanvragers niet uit België komt. Vorig jaar vroegen 5.284 buitenlanders een terugbetaling. Ze kregen in totaal 165 miljoen euro aan Belgische subsidies. De kloof tussen het aantal Belgen en niet-Belgen dat een korting krijgt, wordt elk jaar kleiner. Daarmee smelt ook het concurrentievoordeel voor de Belgen weg.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.