Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 1,229)
    • Zeker zo, je komt gewoon afentoe idioten tegen op de weg. Mensen die beter op hun eigen weggedrag kunnen letten. Als ik een foutje maak, ben ik de eerste om dat toe te geven. Volgens mijn begrippen was je keurig netjes aan het sturen. De eerste overtreding is het binnenlangs inhalen, de tweede overtreding is het uitlokkende gedrag van die mafkees die mogelijk een beetje levensmoe is. Op een moto ga je toch niet lopen kloten en uitdagen, je bent 100% onbeschermd en als je een verkeerde tegenkomt rijdt ie zo’n mafkees motard zo van de baan.

Maar ja, als je Geel rijdt, dan kun je wel wat verwachten natuurlijk … :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

is een wanna be….
        Heb het filmpje nog eens bekeken, en zijn rijstijl, manier van interceptie en zijn algemeen gedrag wijze er op dat zit helemaal geen flik is…. (als freelance motor instructeur ga ik soms helpen als ‘de flikken’ op vervolmakingscursus komen…. en dan worden er andere dingen aangeleerd dan diegene die ik hier zie….) Bij een interceptie komen ze eerst naast je rijden om teken te doen om te volgen, pas nadat je hier gehoor aangegeven hebt, komen ze voor je rijden en halen ze de snelheid er uit om naar de eerste band te gaan….

Vermoedelijk voelde hij zich in zijn gat gebeten omdat je (in het begin van het filmpje) van rijstrook wisselde ‘tussen’ de beide motoren in…. je hebt bij wijze van spreken “zijn colone” doorbroken…. getuige ook het rechts inhalen van de tweede motor die onmiddellijk erna mooi in baksteenformatie achter haar leader ging rijden….

Niet wakker van liggen, en je al zeker niet over opjagen…. is slecht voor je tikker en je schiet er niks mee op….

Een flik in zijn vrije tijd?

Achteraf bekeken denk ik dat het de aanblik was van een Garmin èn een iPhone met Waze, beide aan de voorruit geplakt, die hem deden besluiten dat ik een “systeem” aan boord had om de controles te ontlopen, en hem vervolgens door het lint deed gaan.

Mijn vrouw ging bezerk, maar ik was vastbesloten om stand te houden… :what:

123

wa voor ne klapmongool is dat nu op die moto.
            1 hij verandert van vak en gebruikt maar pinkers als hij al over de lijn is
            2 hij doet zijn helm nie dicht, op die snelheid is dat gewoon dom.
            3 zwalpt links en rechts met 1 hand aan het stuur,
            4 het is gene flik. hij heeft geen politie motor of andere dingen waaruit je zou kunnen afleiden dat hij ook maar iets te zeggen heeft.

Dit is wel andere koek.

Maar inderdaad. Kijk maar naar het prijsverschil tussen 991 en 981 dat in de USA veel kleiner (en dus realistischer) is dan bij ons.

Allez kom, welke constructeur rekent “DE WERKELIJKE KOST” aan ?

In De Standaard staat het ook.

Bijvoorbeeld een spiegel met productiekost van 10€ werd vroeger aan 79€ verkocht, maar daarna aan het dubbele. Ze gebruiken een algoritme dat rekening houdt met hetgeen de consument denkt dat het kost.

Op zich is dat zelfs niet verboden, maar wel dat PSA én Renault van hetzelfde programma gebruik maakten en vooral dat ze het van elkaar wisten. Want dat is dan een “hub en spoke” kartel. De software supplier is dan de link. Dat gaat hen duur te staan komen!

https://www.hln.be/auto/-franse-autoconstructeurs-dreven-prijs-wisselstukken-kunstmatig-op~a699a616f/

15% prijsstijging sinds 2000…..

Daar zou ik nou niet te moeilijk over doen. :wtf:
                    Ik ken er anderen die er iets of wat meer bij gelapt hebben :think: :think:

Alleen wat stoom uit mijn oren maar dat was pas daarna.

Dit was de eerste keer dat ik iets uit de dashcam van de 968 gehaald heb. Blijkt dat er een 8GB memorycard inzit en dat er slechts een uurtje opname op kan. Daarna wordt het eerste gewoon overschreven, de bestandjes zijn telkens 1 minuut. Ik heb nu enkele 32 GB cards besteld want het is natuurlijk jammer dat ik van de ritten in Dresden niets behouden heb.

Hier heb ik er de 2 voorafgaande minuten aangeplakt:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=qWIyvbp7SGg&feature=youtu.be[/video]

Hiervoor was ik dus opzij gegaan nadat ik ze in mijn spiegel had gezien. Dan bleek dat ze me de pas afsneden zodat ik niet opnieuw naar links kon en toen ik er achter reed blokten ze me verder af. Ik moet niet zeggen dat ik er schijt van kreeg dat ze trager dan 120 bleven rijden op het linker vak terwijl er rechts plaats was.

De andere was een vrouw en die bemoeide er zich eigenlijk niet mee.

Hing er iets los aan de 968 of kwam er ergens rook uit? :mrgreen:

niet te geloven….., en te gek voor woorden…. :coolness:

Ik wist niet wat ik er moest van denken. Stoppen zou ik in geen geval gedaan hebben voor iemand met een Johny motor/motorpak.

Vooraf reed ik vlotjes op het linker baanvak in mijn typische assertieve eco-stijl, zonder zelfs één keer mijn rempedaal te beroeren, dus met voldoende afstand tot de voorligger maar wel gas op de plank zodra de voorligger opzij ging. Dat ging goed vanaf Dresden maar dus niet nabij Antwerpen.

Mijn vorige akkefietje met een motard was trouwens ook al in Antwerpen. Een werf in Spoorweglaan. Ik rij terug naar huis met de Cayman via de R11. 2 rijvakken, je mag er 70. Voor mij, een dikke baanmoto die 50 rijdt. Hij gaat opzij, dus ik geef gas. Rood licht. Meneer, type oude bal met bierbuik (picture oud-burgemeester Bob Cools), stopt naast mij en doet teken dat hij wat wil zeggen. Ik doe mijn ruit naar beneden en hij zegt dat hem inhalen geen zin heeft want “hij kent het daar” en weet dat er veel verkeerslichten staan en dat hij het allemaal wel mooi vond wat ik deed, maar dat het belachelijk was. Voor ik kon antwoorden reed hij door…

Antwerpenaren, steeds bereid om de wereld te verbeteren! Dat doen ze het liefst door anderen te vertellen wat ze moeten doen… :first:

Teveel gefrustreerde op.de weg die ook flik willen spelen. Waarom hebben ze er net voor gekozen om flik te worden? Te dom?

wou die kerel zich écht voordoen als een agent of hoe zie ik dit ?? 😯

Die mannen zijn ook ni gewoon dat ze voorbij gestoken worden door een oldtimerke hé :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.