Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

  • Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 1,229)
    • nieuwe wanpraktijken bij dezelfde Brusselse stadsvzw GIAL

      Jean-Marc Goeders, die van 2008 tot 2015 directeur-generaal was van de Brusselse vzw Gial, kreeg in die periode als zelfstandige een vergoeding van 1.250 euro per gewerkte dag.
      Goeders kreeg daarmee nog een groter bedrag dan de eerder al in opspraak gekomen Michel Leroy. Die verdiende als directeur van de dienst ontwikkeling 18 jaar lang zowat 1.000 euro per dag. Zijn vergoeding had geleid tot verontwaardiging over de werking van de vzw Gial, die de informatica bij de stad Brussel beheert.
      Wetend dat de stad Brussel slechts 32,6 vierkante Km groot is en nog geen 180.000 inwoners telt, Hoeveel kost dat per PC/server die er staan op het stadhuis, de bibliotheek en enkele scholen ?

        spijtig genoeg zijn de meesten het vergeten tegen de volgende verkiezingen en blijven die graaiers gewoon hun ding doen :what:

          😯 Volgens hem is het evenwel “niet ongewoon dat de regels niet worden aangepast terwijl de rit nog gereden wordt”. 😯

          Maar regels aanpassen tijdens de rit van de gewone man mag wel….. pensioenleeftijd verhogen, brugpensioenen afschaffen, belastingverhogingen, co2-taks, turteltaks, tommeltol, … voorbeelden genoeg te vinden…..allemaal regeltjes die tijdens de rit aangepast worden…. maar niet voor hen hé!

          Om te onthouden, binnenkort weer verkiezingen….. en volgend jaar opnieuw…. bende stomme kl…ten, denken ze nu echt dat we dit blijven pikken????? 😈 😈 😈

            Loonplafond parlementariërs anderhalf jaar uitgesteld

            De nieuwe regeling voor het loonplafond voor federale parlementsleden gaat pas in vanaf de nieuwe legislatuur, dus ergens halfweg 2019. Dat uitstel komt er vooral op aandringen van drie liberale parlementsleden, die anders nu al minder zouden moeten gaan verdienen.

            De parlementaire werkgroep politieke vernieuwing werkte vorig jaar de strengere regeling uit. Maar volgens een goede bron van de krant kantten vooral Open Vld-Kamerleden Patrick Dewael, Dirk Van Mechelen en Vincent Van Quickenborne zich tegen een onmiddellijke invoering. Ze kregen steun enkele leden van andere partijen die er ook bij inschoten.

            Brecht Vermeulen (N-VA), voorzitter van de werkgroep, bevestigt dat in de krant. “Er is inderdaad een compromis uit de bus gekomen, met een invoering pas na de verkiezingen, dus vanaf juni 2019. Er was inderdaad weerstand, in het bijzonder van Open Vld. De sp.a heeft het akkoord niet mee ondertekend vanwege dit uitstel.”

            Dirk Van Mechelen reageert dat hij niet in de werkgroep zit en bijgevolg uit de lucht valt. Volgens hem is het evenwel “niet ongewoon dat de regels niet worden aangepast terwijl de rit nog gereden wordt”.

              Opnieuw wanpraktijken bij Brusselse stadsvzw

              Een audit heeft aan het licht gebracht dat stadsvzw Gial, dat instaat voor de informatica van de stad Brussel, tussen 2000 en 2017 drie miljoen euro heeft uitbetaald aan Michel Leroy, die zowel als zelfstandig consulent en als directielid voor de vzw werkte.

              Na het schandaal bij de Brusselse daklozenvereniging Samusocial vroeg de nieuwe directie van Gial een externe audit aan. Die bracht een problematisch contract aan het licht met het consultancybureau Altera Via van Michel Leroy, zo bericht Le Vif/L’Express vandaag.

              Leroy is directeur ontwikkeling bij Gial, maar werd nooit in dienst genomen. Hij werkt sinds 2000 als zelfstandig consulent voor de vzw. De laatste jaren bedroeg zijn dagtarief niet minder dan duizend euro, zo bleek uit de audit die in oktober werd uitgevoerd.

              In totaal zou Leroy de afgelopen achttien jaar drie miljoen euro hebben verdiend met zijn schijnzelfstandigheid. Voor dergelijke grote contracten moet er volgens de wet een openbare aanbesteding worden uitgeschreven, maar dat is nooit gebeurd. Bovendien werd het contract met Leroy voor onbepaalde tijd verlengd, terwijl dat eigenlijk regelmatig zou moeten worden herzien.

              ‘Het kan gebeuren dat we één of twee weken met een consultant werken die zulke prijzen aanrekent, maar niet achttien jaar lang’, aldus Mary-Odile Lognard, algemeen directeur van Gial sinds de zomer. Het contract met Leroy werd in december stopgezet, met een opzegtermijn van zes maanden.

              Gial wil in de toekomst blijven samenwerken met Leroy, maar dan wel tegen een herzien tarief; klinkt het nog. De man zal ook niet langer deel uitmaken van het directiecomité.

              Le Vif merkt ook op dat het contract met Altera Via telkens werd goedgekeurd door de Stad Brussel. De bevoegde schepen was telkens van PS-signatuur. Voormalig schepen van Informatica Karine Lalieux (PS) keurde in 2008 de laatste versie van het contract met Leroy goed. Vandaag is PS-schepen Mohamed Ouriaghli voorzitter van de raad van bestuur.

              Het is overigens niet de eerste keer dat er wanpraktijken bij de stadsvzw aan het licht komen. In 2006 werden de afgevaardigd beheerder en secretaris-generaal ontslagen, nadat ze de vzw door ernstige fouten hadden opgezadeld met een tekort van meer dan twee miljoen euro.

                Hier ook ne dikke +1

                Bijkomend:

                IMG_0464.JPG

                  Bollocks een dikke +1

                  [hide]Ik ben het beu verketterd te worden terwijl ik quasi ten allen tijd mijn rijgedrag aanpas aan de situatie, me hoffelijk gedraag, voldoende ruimte laat, anticipeer, en daardoor nauwelijks mijn rempedaal moet beroeren op een snelwegrit ondanks dat ik sneller rij dan 120. 140 is EEEEEECHT niet gevaarlijk ! Wat WEL gevaarlijk is zijn die 120 kmu bumperplakkers, die constant op hun rem zitten, je kent die zenuwpezen wel, elke 500 meter hebben ze een bijna-accident. En zo zijn er velen he. En toch ben ik de asociale crimineel.[/hide]

                    Alé, ze hebben het warm water weer uitgevonden…..
                    Als vertegenwoordiger bol ik meer dan 50.000km per jaar, en niet altijd volgens de snelheidslimieten, geef ik eerlijk toe 😳 , ik kan dus een beetje uit ervaring spreken…. Bijna 30 jaar op de baan, 2 ongevallen gehad – twee maal aangereden langs achter terwijl ik stil stond voor rode licht of om links af te draaien – en ik kan je zo zeggen dat 140km/u rijden niet gevaarlijk is…. onvoldoende ervaring, niet durven rijden en dan maar verder tuffen aan 80, 90, 100km/u op die middelste band…., met alles en nog wat bezig zijn behalve met autorijden, …. er staan spiegels op een auto om te gebruiken net zoals pinkers, maar blijkbaar weten veel mensen niet waarom die dienen…. , ‘ik ben alleen op de wereld’ gedrag, de anderen moeten maar uit de weg gaan…. als ik zie dat ik niet veilig kan van rijstrook wisselen, dan doe ik het niet, maar blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over….

                    Veiligheid heeft niet veel te maken met snelheid, wel met je gedrag!
                    Snelheid veroorzaakt geen ongevallen, onaangepaste snelheid wel!

                      HLN 2018-02-15

                      Verkeerszondaars die vaak in de fout gaan maar nooit ­veroordeeld worden omdat ze meteen de onmiddellijke ­inningen betalen, moeten harder worden aangepakt. Dat zegt minister van Mobiliteit François Bellot (MR) in Het Nieuwsblad, de Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg en De Standaard.

                      Bellot onderzoekt strengere straffen voor zogeheten ‘mini-recidivisten’. Een wetswijziging is daarvoor niet nodig. In principe kunnen politierechters veelovertreders nu al tot de orde roepen, maar de bestuurders blijven vaak onder de ­radar. Onder meer omdat de databanken van de verschillende politiezones nog onvoldoende op elkaar zijn afgestemd. Om tot een strengere aanpak te komen, wil de minister samenzitten met het college van procureurs-generaal, justitie en de politie.

                      De mobiliteitsorganisaties zijn alvast gewonnen voor het idee. “Bestuurders die wekelijks 140 rijden op de snelweg zijn erg gevaarlijk op de weg.”

                        Ronny, als jij een crowdfunding organiseert doe ik het. :mrgreen:

                          Allez nu weet ge hoe het moet, wij willen nonno (nono is voor een dwarsligger als jij ook goed :happy: :happy: :happy:) op die Targa (met hoofdletter uit :respekt: voor eigenaar en voiture

                            Als Thieu964 ter wereld kwam wou mijn vrouw absoluut niet Oma, Bomma, Moemoe, Moeke, enz.. zijn en koos ze voor Nonna (grootmoeder in het Italiaans) maar vermits ze gewoon Vlaamse is uit Oud Turnhout koos ze voor NONA. :engeltje:

                              Moest dat niet Nano zijn? :mrgreen:

                                :up: :applaus: :drink:

                                  Het wonder is geschied….

                                  20180119_122139-kopie.jpg

                                  Mss Blade is blij, en ik ook. :engeltje:

                                15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.