Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 1,229)
    • Probleem is dat die “als het te goed gaat, gaan we het veranderen”-manager zomaar dingen beslist, de mensen in de antenne zitten daar hun job te doen zoals van hen verwacht wordt, maar als er van alles veranderd boven hun hoofden, en zij geen info krijgen (wat uit je verhaal wel duidelijk blijkt dat ze van niets wisten) dan loopt het fout. Frustratie bij ‘de klant’ (jij in dit geval), bij de medewerker die denkt dat hij/zij zijn job uitvoert zoals gevraagd en een correcte dienstverlening geeft, en bij iedereen die je stukje proza leest en reageert ‘hoe is het mogelijk? Kafka? Only in Belgium, ….”
      Resultaat: ontevreden klanten, ontevreden medewerkers, een slechte naam voor de dienst, en weer een probleem veroorzaakt dat niet opgelost dient te worden…. (ja sarcasme is me ook niet vreemd 😉 )

Stel je nu eens in de plaats van die loketmedewerker…. tussen hamer en aanbeeld vallen de grootste klappen…. in het begin doe je wat je kan om je klant verder te helpen, na enige tijd begin je het beu te worden dat je niks goed kan doen, niet voor de klanten (want de regeltjes zijn weer veranderd zonder dat iemand van iets wist), niet voor je bazen (de laatste tijd komen er toch veel klachten binnen van dit of dat kantoor, daar moeten we eens iets aan doen, zet daar eens een andere medewerker….) en de ambtenaar is geboren!

ps, ik ben fantastisch geholpen geweest in hetzelfde kantoor toen ik mijn 911je ging inschrijven, was ook niet het standaard verhaal, maar de medewerkster heeft prima werk gedaan….. ik heb dus ervaren dat het kan…. ofwel was er een manager vergeten een regeltje aan te passen :think:

PS Bladerunner, ge moet er iets voor over hebben hé als ge ne “Jan-men-kloten” wilt zijn…. :happy:

[quote=”Rollie” post=262079]Weer een lekker verhaaltje van onze kampioen:I speak sarcasm..LOL, maar beste Luc: 3 van de 5 pogingen
        had je netjes kunnen vermijden door je beter te informeren of te laten informeren door bvb je verzekeringsmakelaar als hij tenminste van wanten weet maar ja,dan was je lekker stukje proza ook een heel stuk korter… :music:[/quote]

Het probleem is dat het constant veranderd, want mijn verzekeringsagent kon dit vroeger gewoon online doen, nu moet je persoonlijk naar een DIV cel rijden, niets meer online. Ik zie nu op de website van DIV dat het vanaf 1 februari weer veranderd. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ze hiervoor een “Als het te goed gaat, gaan we dit veranderen” manager aangeworven hebben.
        Ook bij ons loopt het hier vol van. 😎

Zalig geschreven Bladerunner, alleen is het blijkbaar een lijdensweg om aan die plaat te geraken :bounce:

Weer een lekker verhaaltje van onze kampioen:I speak sarcasm..LOL, maar beste Luc: 3 van de 5 pogingen
            had je netjes kunnen vermijden door je beter te informeren of te laten informeren door bvb je verzekeringsmakelaar als hij tenminste van wanten weet maar ja,dan was je lekker stukje proza ook een heel stuk korter… :music:

:wtf: :wtf: :wtf:

‘leuk’ om te lezen want zeer goed verteld. Om mee te maken echter…Kafka.

@ Bladerunner. DAS STRAF :bounce: :bounce:

wat een lijdensweg om van je centen af te geraken… 😯 of om aan een gepersonaliseerde te geraken… :wtf: maar goed, vanaf nu is het dan Bladerunner-van-mijn-kloten… :happy: :mrgreen:

Ik heb mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat altijd maar Jan-men-kloten gevonden, dit is Kempens voor een “omhooggevallen pretentieus ventje met nen veel te dikke nek”. Maar sinds mijn vrouw is beginnen vragen, smeken, dreigen, enz… om ook zo’n plaat te krijgen moet ik mijn mening herzien. t’ Zijn dikwijls Jan-men-kloten maar niet allemaal.

Maar goed, hier de lijdensweg om zo’n plaat vast te krijgen.

1) 1ste poging. Het moest een verrasingscadeau zijn voor kerstmis, ik dus naar DIV Alken, want je moet je persoonlijk aanmelden op een DIV antenne voor zo’n plaat. Ik wil dus de plaat aanvragen en zeg dat dit een cadeau is. Een man, van +/- 85 jaar schat ik hem, verteld mij doodleuk dat dit niet kan. De persoon die op de papieren staat moet dit alles ondertekenen. “OK” zeg ik dan teken ik wel zelf. “Neen”, zegt hij want jij bent niet de persoon voor wie de plaat bestemd is, uw vrouw moet tekenen. “Ja, maar dan is het geen cadeau meer en daarbij, ik teken wel meer in de plaats van mijn vrouw”. “Als je dat doe gooi ik de papieren in de vuilbak” dreigt hij. “Wat dan?” vraag ik. “Schrijf maar naar de dienst geschillen bij DIV”. Ik schiet in een lach en vertel hem dat ik nog twee geschillen heb lopen bij DIV van jaren terug en dat ik nog steeds wacht op een antwoord, laat staan een oplossing. Hij zit achter, naar alle waarschijnlijkheid, kogelvrij glas, dus kan ik hem niet op zijn smoel slaan. Misschien best want als je 85 bent moet je eigenlijk niet meer op je smoel krijgen.

2) 2de poging. Ik heb ondertussen mijn vrouw verteld dat ze haar plaat krijgt als cadeau maar dat ze zelf haar aanvraag in Alken moet doen. Ik kijk op de Website naar de openingsuren en ja, het is open, dus wij naar Alken. Geen volk voor de deur, prima. Als we willen binnengaan blijkt de deur gesloten met een bordje,”Gesloten” op de deur.

3) 3de poging. Mijn vrouw neemt geen verlof meer om naar Alken te gaan en ik werk in de buurt, dus heeft zij thuis alle papieren getekend, een volmacht geschreven en haar paspoort mee gegeven. Ik geef alles af, de 85 jarige man is er niet en ik wordt geholpen door een vriendelijke vrouw. “Alles OK” zegt ze zonder naar de handtekening, volmacht, paspoort te kijken. “Wat nu?” vraag ik. “Je krijgt één van de dagen een brief met de vraag om 1000 euro over te schrijven, en daarop staat wat er dan dient te gebeuren”. Voor de betaling krijg je 10 dagen de tijd. Opgelet, die tijd krijg je vanaf de dag dat je bij het DIV loket je plaat reserveert. Na 8 dagen krijg ik de brief en heb dus nog 2 dagen om het geld over te schrijven. Echter, niets, nul info over wat verder. Gelukkig staat er een contactpersoon,emailadres en een telefoonnummer onderaan de brief. Ik heb ondertussen een vijfhonderdtal keer gebeld maar opnemen, neen hoor. Een mail dan maar, om info. Welwel, een mail terug dat ze mijn vraag heeft doorgestuurd naar haar collega’s. OK denk ik, er zit beweging in. Na een week wachten, nog geen antwoord, dus terug een mail dat ik 1000 euro betaald heb en eindelijk info wil wat er nu verder dient te gebeuren. Onmiddellijk een mail terug dat ze het nogmaals doorgestuurd heeft. Tot nu nog steeds geed antwoord.

4) 4de poging. Opnieuw dan maar naar Alken. Ik heb alle brieven, betalingsbewijzen, herinschrijvingsdocument, enz. bij en geef alles af en vraag wat er nu verder moet gebeuren. “Mijnheer, dat staat toch allemaal op de brief van de betaling.” Neen hoor, niets, niemandal, noppes, zero.” “Ah ja, je hebt gelijk” zegt ze, “dan zal het weer veranderd zijn.” “Maar ik zie dat je het inschrijvingsbewijs van de wagen niet bij hebt en dat moet er bij zijn, anders gaat het niet.” “Mevrouw, mijn vrouw rijd dagelijks met de wagen, het betreft een herinschrijving, indien ik nu haar inschrijvingsbewijs hier afgeef, en de politie vraagt bij controle naar die papieren en ze kan deze niet voorleggen krijgt ze een boete, dit moet altijd in de wagen aanwezig zijn.” “Ja, sorry, ik moet ze toch hebben anders gaat het niet”.

5) 5de poging. Alles, maar dan ook alles, paspoort, volmachten, documenten, tot zelfs de autosleutels neem ik mee naar Alken. Weer iemand anders achter het kogelvrij glas maar de oude man is ook terug. Tiens, toch nog niet dood denk ik. Ik hoop, als het mijn beurt is dat ik niet bij de oude man moet komen en heb geluk, het is de derde ambtenaar die mij knikt om naar voor te komen. 10 seconden duurt het om alles over te dragen, zij kijkt niets na en knikt al naar de volgende. “Wat nu” vraag ik, “Hoe gaat het verder?” “Hoezo, alles staat toch op het betalingsdocument?” “Neen” zeg ik “er staat niets op”en gelukkig is ambtenaar twee ook aanwezig en zij herkent mij. “Neen Josée, er staat niets meer op, het is weeral veranderd” roept ze. “Wat nu?” vraag ik nog eens. “Als het computersysteem hersteld is, want het werkt niet meer, voer ik alles in en dan krijg je uw plaat thuis.” zegt ze. “Wanneer is dat dan” vraag ik nogmaals. “Als de computer gemaakt is.”zegt ze nogmaals. “Dus, kort samengevat, ik sta hier voor de 5de keer, heb ondertussen 1000 euro betaald, krijg van niemand een fatsoenlijke uitleg, op uw website is de uitleg zeer pover, eigenlijk ben je er niets mee, alles veranderd voortdurend en hier sta ik dan en kan alleen hopen dat het ooit in orde komt?” vraag ik met een lichte stemverheffing. “De volgende” roept ze.
                      “Bullitproof” lees ik in de onderste hoek van het glas waarachter deze drie krokodillen van het DIV zich schuil houden.

En dit is geen fictie, dit is wat er echt gebeurd is en tot nu toe wachten wij dus nog steeds.

Bladerunner = Marnix Peeters. Neen, zegt mijn vrouw, die woont niet in Mol maar ergens in de Ardennen bij onze Franstalige landgenoten

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zo lang ie geen Ollanders tegenkomt, hou ik het nog wel ff droog! :drink:

:up: :up: :up: :happy: :happy: :happy:

Geweldig :up: :popcorn:

Zo is mijn weekend alweer goed begonnen :salut: :respect2:

Geef de “blade” een eigen topic voor deze stukjes, zou ik zeggen!

[quote=”Bert V.” post=261222]:first: :happy: zijn er al plannen voor een nieuwe roadtrip? :popcorn:[/quote]

Dit is nog een groot vraagteken, ik en mijn vrouw verschillen hier van mening.

Je weet dat ik vroeger een zwarte poetsvrouw had uit Groenland, de bevallige Doris. Althans, dat is wat ze zei als ik vroeg of ze van Groenland afkomstig was. “Yes” zei ze dan.
                                  Trouwens al mijn vragen werden toen beantwoord met “Yes”. Toen ik haar vroeg of ze “Yes” in het vervolg wou aanvullen met “Master” zei ze ook “Yes” maar Master bleef uit. Ik begon dan ook te twijfelen of ze überhaupt wel iets verstond van wat ik vroeg, maar ze stond er op dat ik altijd Nederlands tegen haar sprak.

Nu, toen ze op een gegeven moment een brief kreeg van Theo Francken wist ze ons te vertellen dat ze een reis gewonnen had naar Afrika, maar dat ze na de vakantie terugkwam om opnieuw bij ons te komen poetsen, want dat deed ze graag, dat poetsen bij ons. Dat zal wel, ik zette als ze aankwam altijd een verse cappuccino voor haar want daar was ze dol op. Zulk een lekkere cappuccino hadden ze waarschijnlijk niet in Groenland want ze wou altijd een tweede, meteen na de eerste.

We zijn nu twee jaar verder en Doris is nog steeds niet terug. Zelfs een brief naar Theo om opheldering, want vakanties duren nooit twee jaar, bracht geen soelaas. Dus had ik me voorgenomen om deze zomer Doris op te zoeken in Groenland met hier aan vasthangend de “Roadtrip”.

Maar mijn vrouw wil niet naar Groenland, te koud daar zegt ze, trouwens, vult ze aan, Doris kwam helemaal niet uit Groenland, ze was zo zwart als roet en in IJsland zien de mensen zo wit als sneeuw. “Misschien is ze in een geiser gevallen toen ze klein was?” probeer ik dan, maar mijn vrouw is hardnekkig, ze wil niet naar Groenland.

224-225-ijsland-en-blue-lagoon-38753-rondreis-124331749_strokkur_geiser1_jpg.jpg

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.