Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,229)
    • Mogen we zelf nog beslissen aub ?

Na een daling van twee jaar is het belastbaar voordeel van bedrijfswagens die ook privé worden gebruikt, ook wel Voordeel Alle Aard of VAA genoemd, opnieuw gestegen.

Het gaat om een belasting met betrekking op het verbruik van het voertuig, die jaarlijks wordt herbekeken. Een deel van die calculatie heeft met de CO2-emissie te maken, specifieker door naar het verschil tussen de uitstoot van de bedrijfswagen in kwestie en de gemiddelde uitstoot van wagens met een gelijkaardige motor die nieuw in ons land worden ingeschreven te kijken – de zogenaamde ‘referentiewaarde’. Spelen ook mee: leeftijdscoëfficient en de catalogusprijs met inbegrip van opties (zonder kortingen) en BTW.

De opgegeven CO2-uitstoot van het bedrijfsvoertuig wordt afgetrokken van de referentiewaarde, die in 2021 gezakt is: van 91 gr/km voor dieselwagens en 111 gr/km voor benzinewagens, (plug-in) hybrides en auto’s op CNG en LPG naar respectievelijk 84 gr/km en 102 gr/km.

De opgegeven CO2-uitstoot van het bedrijfsvoertuig wordt afgetrokken van de referentiewaarde, die in 2021 gezakt is: van 91 gr/km voor dieselwagens en 111 gr/km voor benzinewagens, (plug-in) hybrides en auto’s op CNG en LPG naar respectievelijk 84 gr/km en 102 gr/km.

Voor een benzineauto van 30.000 euro die 120 gram CO2/km uitstoot en begin vorig jaar werd ingeschreven, gaat het VAA dit jaar met 7,2% naar omhoog, tot net geen 1.795,51 euro. Wordt hetzelfde voertuig deze maand ingeschreven, komt daar een dikke 81 euro bij, op jaarbasis welteverstaan.
        Een ander voorbeeld over een dieselauto die eveneens 30.000 euro kost. Als dit voertuig gemiddeld 99 gr/km CO2 de lucht in blaast, gaat de belasting omhoog van 1.620 naar 1.692 euro (+4,4%) indien hij in januari 2020 in het verkeer werd gebracht, en naar 1.800 indien dit laatste dit jaar gebeurt.

En hoe zit het elektrische wagens? Bij EV’s maakt de CO2-uitstoot geen onderdeel van de berekening uit, aangezien zulke voertuigen emissievrij zijn, althans na de productie ervan en zonder de onrechtstreeks door laadbeurten veroorzaakte emissie mee te tellen. De leeftijdscoëfficiënt en het prijskaartje van het voertuig tellen wel mee. Ondanks het feit dat elektrische wagens onderaan de VAA-schaal schommelen, zal ook hun factuur stijgen. Dit komt omdat het minimale VAA met 10 euro/jaar is gestegen, tot 1.370 euro.
        [b]
        FORMULES[/b]

Benzine, hybride, LPG, CNG: Catalogusprijs x [5,5 + ((CO2-102) x 0,1)] % x 6/7 x leeftijdscoëfficiënt

Diesel: Catalogusprijs x [5,5 + ((CO2 – 84) x 0,1)] % x 6/7 x leeftijdscoëfficiënt

Elektrisch, waterstof, plug-in hybrides (geen ‘valse hybrides’): Catalogusprijs x 4 % x 6/7 x leeftijdscoëfficiënt

Anoniem

Binnenkort zoals anno 1900 een rode vlag voor ieder gemotoriseerd voertuig. Waarvan de afschaffing destijds nu met de Brighton run in Engeland wordt herdacht, wordt weer realiteit.
          Hoera voor de ‘zwakke’ weggebruiker voor wie alleen maar rechten gelden en geen plichten.

Die mogen ze binnen steken

Als het aan de veggies en de sossen lag …

Een waarheid als een koe, Paul. :up:

Volgende:
                Iedereen die het nieuws volgt weet dat er minstens 5 (tot 7) dosissen zitten in één flesje van het Pfizer vaccin. Iedereen? Nou… toch niet bij onze oosterburen:

Acht verzorgers Duits bejaardentehuis krijgen overdosis vaccin

[i]De Duitse coronavaccinatiecampagne is overschaduwd door een incident in het noorden van het land. Daar kregen acht medewerkers van een bejaardentehuis zondag een overdosis van het vaccin toegediend. Volgens de lokale overheid van Vorpommern-Rügen hebben de zorgmedewerkers in de stad Stralsund vijf keer de aanbevolen dosis van het BioNTech-Pfizer-vaccin gekregen. Vier van hen zijn ter observatie naar het ziekenhuis gebracht na het ontwikkelen van griepachtige symptomen.

Sommige lokale overheden in Duitsland hebben ook al aangegeven dat ze de coronavaccins van Pfizer en BioNTech die afgelopen weekend zijn gedistribueerd niet willen gebruiken. Ze zijn bezorgd dat de vaccins tijdens transport niet voldoende gekoeld zijn gebleven.[/i]

Waarvoor men zich op dat laatste baseert werd niet vermeld. Transporteur Essers monitort de temperatuur de hele reis lang vanuit hun hoofdkwartier.

Dikke pluim voor Stijn (Vandamme) die zijn tante geregeld bezoekt en op thuisbezoek meeneemt voor een etentje of in een ritje met de Cayman.
                  Als je zijn laatste topic hier leest, zit je midden in de roos ( rusthuis =sterftehuis)

En wees blij ; je zelfstandigheid en waardigheid blijven behouden en je eigen gat nog zelfstandig kunt afvegen . Daar draait het om !
                  Zijn er nog belangrijke items waar we ons druk over gaan of zullen maken …, neen toch …..
                  Tenzij de kleur kiezen voor onze toekomstige P. : geel of toch iets anders………….. 😀

Ja sorry, ik kan de cynicus in mij slecht bedwingen. Ik was de 13jarige lastpak die de godsdienstleraar spottend van antwoord diende.

Ik vind sinterklaas infantiel. Dat voorschotelen aan oude mensen maakt mij al kwaad. Want het reduceert hen tot kinderen.

En in coronatijd is het gewoon wraakroepend. Vind ik. En ik beschuldig niet zozeer de man zelf maar de directie van het wzc die dit toeliet (wellicht er zelfs om verzocht)

[quote=”vandamme” post=283567]+1

… De Alzheimer kruipt elke dag voort, maar ben rotsvast overtuigd, dat zodra ze opgenomen is, ze gewoon versneld zal aftakelen wegens gebrek aan stimulans en zelfstandigheid in een rusthuis…[/quote]

Dat is wetenschappelijk bewezen. Beginnende alzheimer doet de patiënt minder initiatief nemen. Eigen initiatief kan vervangen worden door externe stimulans en dit vertraagt de voortgang van de ziekte.
                      Vraag me maar niet waarom ik hierover geïnformeerd ben.

Maar on topic; afgeven op die hulpsint is niet netjes. Was het slim? Neen! Kon het vermeden worden? Ja, door iedereen te isoleren zoals ze in china doen (daar lassen ze de mensen hun voordeur gewoon dicht, zelfs eten halen is er niet meer bij). Maar dan sterven die oudjes uit eenzaamheid. Je zal maar dementerend in een WZC zitten, groot ziekenhuisformaat of kleine leefgroepen het maakt niet uit, en niet beseffen waarom alleman van familie en vrienden je aan je lot heeft overgelaten.
                      Nogmaals zo’n test is niet zaligmakend. Nu wordt de jeugd uit de wind gezet door de focus te leggen op de WZC’s en vaccins. Terwijl we hier in de maand september in onze regio tal van kotstudenten hadden die zich moesten laten testen. In plaats van thuis te blijven waren twee weken later grote groepen besmet in de jeugd- en sportverenigingen. Alleen komt dat nu toevallig niet in het nieuws.

Wel ik ben het daar wel deels mee eens.
                        Maar in geval van mijn schoonmoeder bvb verloopt het soms toch net iets anders.
                        Ze woonde ook nog alleen.
                        Kreeg zeer veel hulp en bezoek van gans de familie.
                        Ze had Parkinson.
                        Op een morgen is ze toch nog eens zelf uit bed gestapt voor een van de zonen er was. Ze is gevallen en heup gebroken.
                        Ze is onder narcose gebracht voor operatie, daar is ze veel slechter uitgekomen.
                        Dan is er nog maar weinig anders dan een rusthuis. Wilsbeschikking opmaken was te laat.
                        Dus ja een pilletje gaat ni meer dan hè.

123

+1

Ik vrijwillig in jeugdzorg, daar hebben ze bij ‘t begin van de pandemie meteen alle leefgroepen en onderling contact stil gelegd en bezoek, hoe lastig ook is strict aan banden gelegd.

Ook begeleiders konden niet meer onderling wisselen van groep of even langs gaan bij een groep om even iets te halen etc etc
                          Oom is directeur van instelling voor zwaar mentaal gehandicapte mensen. Dag 1 pandemie.. alles dicht.. Geen bezoek meer
                          Ouders die bezoek eisten.. ok, het is binnen of buiten.. als je uw kind komt halen.. moet je hem thuis houden tot dit overwaait.

Zijn harde beslissingen, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.. Covid heeft dat meer dan duidelijk gemaakt dit jaar

Rusthuizen, de term is verkeerd ,het zijn sterfhuizen.. Je gaat er maar binnen om te wachten op de dood.
                          Als het zo ver is pak ik wel gewoon een pilletje. Dan is het laatste dak meemaak tenminste nog mijn eigen tuin.. Je krijgt me voor geen geld ter wereld in zoeen sterfhuis..

Gaan samenwonen met mensen die je 9/10 al heel je leven kent, en al heel je leven geen maat mee was, voor goeie reden meestal.. plots is dat dan je “housemate”.

Dood zijn is zo erg nog niet.. het doodgaan en afwachten terwijl je minder en minder mens en afhankelijk wordt op verpleging om je kont af te vegen.. met dan nog een groep irritante mensen , daje al heel je leven ontwijkt , rond je, Das pas erg.
                          Fuch that chit. Gimme the pill.

Ik zorg nu voor tante van 83 met Alzheimer, Kom net terug van te gaan eten bij haar, want alleen eten is t ergste dat er is..
                          doe alles wat ik kan om haar onvermijdelijke opname uit te stellen. Veel eten brengen (rusthuis meals on wheels sucks)..
                          Vaak binnenspringen als het donker begint te worden, om haar licht aan te steken (vergeet ze gewoon , zit dan donker tv te kijken)
                          Als ze beetje down lijkt.. kom we gaan een toertje doen .. met de BMW , ze had vroeger ook een BMW, enige in de straat..
                          of de Porsche, WAAW Das een schoon geluid.. Oude tante is liefhebber van auto’s.. We rijden dan Heuvelland in, alle leukke weggetjes voor mij.
                          En zij geniet dan van alle scenery.. die ze thuis in haar stads woning niet heeft.. de open lucht, bomen, bossen, heuvels valleien, Ze geniet dan met volle teugen En nadien bij mij thuis koffie, en kan ze met de katten spelen… ook weer therapeutisch. Ze vergeet dan haar miserie en de angst voor haar ziekte.

Anderen gaan op bezoek bij haar thuis .. maar dat is hoogstens tijdverdrijf. Bezoek als verplicht nummertje is dikke vette zever.
                          Samen eten of gaan rijden.. vult hare tank: Dan kan ze er weer tegen. Het trekt haar wereld terug een beetje open.

De Alzheimer kruipt elke dag voort, maar ben rotsvast overtuigd, dat zodra ze opgenomen is, ze gewoon versneld zal aftakelen wegens gebrek aan stimulans en zelfstandigheid in een rusthuis..

De mensen daar kijken gewoon op de klok van maaltijd tot maaltijd.. zitten soms al een uur op voorhand aan tafel.. te wachten..
                          Wachten op eten, wachten op bezoek, wachten op slapen, wachten op de dood.

Wachthuizen…

Ik draag genoeg af aan de fiscus om goedopgeleide professionals te bekostigen, er zijn al voldoende amateurs aan de slag daar blijkbaar.

Mijn zus werkt in een WZC. Geen besmettingen tot dusver. Maar er wordt volgens een ander concept gewerkt, met kleine leefgroepen met vaste begeleiders. Geen Sint. Uit voorzorg verzaakte ze ook aan een familiaal etentje toen het in juni was toegelaten. Maar geluk speelt ook mee natuurlijk.

We moeten stoppen met WZC’s die op een kliniek-concept gebaseerd zijn. Ik hoop niet dat ik ooit ergens in een rotkamer op de 4de verdieping ga zitten wachten op het einde.

[quote=”Yellow Submarine” post=283555]En je zou toch kunnen verwachten dat elkéén die Sint gaat spelen in een niet-geventileerd WZC, bewoond door de meest kwetsbare bevolkingsgroep (2 op 3 van alle covid-doden), dat enkel zou doen mits voorleggen van een negatieve corona-test? Het spijt mij, maar hoe goed bedoeld ook: de ramp in Mol getuigt van een onvergeeflijke stommiteit.[/quote]

Dus soms is wat VanZwanst op Het Journaal vertelt pijnlijke waarheid en soms irrelevant?! Een negatieve corona-test is een momentopname van enkele dagen geleden. Met veel pech was hetzelfde gebeurd drie dagen na zo’n negatieve test.

Een goeie tip voor u nog meer nonsense verkoopt. Draai een paar weken/maanden mee in een woonzorgcentrum als vrijwilliger. Het is wel onbezoldigd, maar dat is een detail. En praat met medici/paramedici, want ze moeten u nog veel uitleggen blijkbaar. En probeer alsjeblief geen mensen te beschuldigen zonder dat daar wetenschappelijke bewijzen tegenover staan. Er bestaat ook zoiets als laster en eerroof.

En je zou toch kunnen verwachten dat elkéén die Sint gaat spelen in een niet-geventileerd WZC, bewoond door de meest kwetsbare bevolkingsgroep (2 op 3 van alle covid-doden), dat enkel zou doen mits voorleggen van een negatieve corona-test? Het spijt mij, maar hoe goed bedoeld ook: de ramp in Mol getuigt van een onvergeeflijke stommiteit.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.