Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 1,229)
  • Wim

Hier bij onze bakker ook hetgene wat jij opnoemt, en moet zeggen dat het beter smaakt dan de kaas en hesp in de verpakte plastiek die aan de kanten al 1 cm ingedroogd is.

Snel geholpen worden……ligt er ook weer aan hoe snel jij dan loopt tussen de schappen…….. dan naar de supermarkt om fabrieksbrood en voorverpakte troep. 😉 😆

0

[quote=”Bladerunner” post=261184]……. “Neen juffrouw” riep ik door de winkel “Indien ik iets nodig heb voor tussen mijn boterham ga ik wel naar de Delhaize want daar ben ik sneller geholpen en voor de helft goedkoper gesteld”[/quote] :what: :what: :what:

Als ik dan die bakker was dan mocht je je brood ook in uwe delhaize gaan kopen. Staat het je niet aan dan blijf je er weg. Zo simpel is het. Ik ga ook soms naar de bakker en daar staan ze op een zondagmorgen ook tot buiten aan te schuiven. Is dat soms niet de ideale moment om eens een babbel met anderen te doen? Ik ben blij dat er nog (jonge) mensen iets durven starten en durven concurreren tegen die mastodonten van beursgenoteerde en geldgeile supermarkten waar een klant een nummer is. Je moet oppassen want verzuring en depressie liggen vlak naast elkaar.

0

kunt altijd naar nen andere bakker gaan he :popcorn:

0

Het gebeurt niet dikwijls meer dat ik naar de bakker rij maar ’s zondags en de dagen dat ik thuis ben en mijn vrouw is werken, wil ik best wel naar de bakker rijden.

Nu, ik zou dikwijlser willen gaan maar dan vallen er doden.

Wat is er nu aan de hand. Ik woon vlak bij een bakkerij die jaren heeft leeg gestaan, niemand wou het pand tot op een gegeven moment een jong koppeltje de zaak terug in orde bracht. Goed nieuws voor mij dus, vlakbij en lekker brood en ’s zondags een pistoletje, meer moest dat niet zijn.

Op korte tijd werd hun zaak een succes en de mensen kwamen van over de hele gemeente naar mijn bakker. Wat begon met een Opel Astra werd al vlug een BMW 5 reeks. Pas op, ik gun jonge, harde werkers hun succes. Het gevolg was wel dat ik moest beginnen aanschuiven voor mijn brood en pistoletjes. Op zich geen probleem, ware het niet dat de jonge bakker, Nico, vond dat het succes nog groter kon worden en besliste hij om nog iets extra te verkopen. Niet alleen belegde broodjes werden plots gemaakt, maar ook charcuterie, kaas, verse soep, Cola, Fanta, water en zelfs koffiebonen kwamen in de extra bijgeplaatste koeltoog.

Rampen zijn het, altijd tot buiten aanschuiven. Nu neem ik aan dat men ’s zondags als extra 100gr belegen kaas koopt omdat men dit ’s zaterdag vergeten is in de Delhaize, maar nee, werkelijk alles van bovengenoemde moet elke dag weer bij de bakker gekocht worden. Als ik dan zeg tegen zo’n debiel dat hij in de Delhaize voor de helft van de prijs gesteld is kijkt hij mij gewoonlijk aan met een blik van verwondering en zegt dan, “Ja maar hier is het vers gesneden.” Tegen zulke domheid ben ik niet opgewassen en feliciteer hem met zijn titel van Slimste mens ter Wereld.

Daarstraks was het weer van dat, ik moest enkel een brood hebben, ah ja, het is een gewone donderdag en donderdag eten wij gewoon brood. Ik stond dus buiten want de verzamelde debielen waren weer aanwezig om het vers gesneden charcuterie tot het hunne te laten verworden. Toen het na 20 minuten mijn beurt was vroeg ik mijn brood. “Verder nog iets meneer?” vroeg het niet misse studentje. “Neen juffrouw” riep ik door de winkel “Indien ik iets nodig heb voor tussen mijn boterham ga ik wel naar de Delhaize want daar ben ik sneller geholpen en voor de helft goedkoper gesteld”

0

[quote=”CARMANIACS” post=260969]En zo komen we tot de vaststelling : zaagt de gemiddelde Vlaming niet wat te graag :what:[/quote]

Je moet eerst weten wie de gemiddelde Vlaming is voor je dat kan zeggen !

0

Daar houd ik je aan. :p

0

En van mij mag je de 997 proberen bij een volgende gelegenheid …

0

Aha, you know hey Mannen, ik ben van de sharing, ik deel graag belevingen, dussuh in 2018, waarschijnlijk weer nieuwe ronde, nieuwe kansen, jullie mogen wel een rondje met mij mee hoor, lijkt me leuk, want ervaart denk ik net even anders dan anders, how nice!! At your Service, zeggen we in Rotterdam! :driver: :salut:

Als je dan toch kennis wilt maken met een echte Elf … dan is die groene wel een aardige denk ik!

0

Héél aangenaam zelfs. :engeltje:

0

Ik weet dat zelfs je TOTMBO ooit met een 911 is meegereden… is aangenaam gezelschap moet ik zeggen… :mrgreen:

0

Awel dan koopt ne 991 en neem mij dan eens mee, dan heb ik daar ook ens in gezeten… :happydance: :up: :happy:

0

Ach we kunnen hier nog pagina’s over doorgaan….. :think:
                            Ondertussen maakte ik mij daarnet een veel ergere, wereldschokkende bedenking of eerder een vaststelling….
                            IK HEB NOG NOOIT MET EEN 911 MEEGEREDEN! 😳 Laat staan er zelf mee gereden. :bounce:
                            Het is een schande na 4 jaar in het Porsche wereldje te zitten! Zelfs mijn kinderen hebben al met een 911 meegereden in Italië 😯
                            Dit is er echt over en ik vind dan ook dat er hier iets moet aan gedaan worden in 2018! :mrgreen:
                            Goede voornemens maak ik me al lang niet meer maar dit komt zel op mijn bucketlist. Desnoods koop ik mij ene. :first:
                            Nèh, dat moest er uit! :ass:

0

of we daar nu over zagen of niet, het is wat het is …. en het zal niet veranderen in dit apenlandje

als we daarentegen allen een forumbijdrage storten, ja, dan zullen we vaststellen dat het forum sneller en beter werkt :happydance:

DUS maak het jezelf makkelijk en kies allemaal voor de donatie button en stop toch met zagen op dit forum, daar wordt niemand blij van :drink:

0

En zo komen we tot de vaststelling : zaagt de gemiddelde Vlaming niet wat te graag :what:

0

Nu het hier toch over lonen en belasting gaat zal ik ook eens even iets posten waar ik gisteren niet blij van werd.

Ik heb vooral compassie met mijn werkgever.
                                  Wat moet die allemaal wel niet geven aan ons arbeiders om ons toch het gevoel te geven dat we iets extra hebben gekregen.

Anciënniteitspremie voor 27 jaar dienst.
                                  Wij krijgen vanaf 3 jaar dienst 40 uur basis uurloon premie, per extra jaar nog eens 2 uur erbij.
                                  Dus na 27 jaar 86 uur basisuurloon, € 1866.93, ik blij :happydance:
                                  Even verder gelezen op mijn loonbrief.
                                  Uitzonderlijke voorheffing op € 1683.77, want er is daar al RSZ afgetrokken, €857.82
                                  Dus netto € 1683.77 – € 857.82 = € 825.95 😯 44% netto :puke: en dan reken ik de jaarlijkse afrekening nog niet mee.

Ik denk dat ik volgend jaar al mijn anciënniteit uren ga omzetten naar verlof.
                                  Bij mijn weten is dat het enige wat de staat nog niet kan belasten.
                                  Echter is dat voor mijn werkgever geen leuk cadeau.
                                  40 arbeiders die al hun uren omzetten in verlof wil zeggen dat die alweer 2 man extra moet aannemen volgend jaar.

Zotte wereld leven wij, zonder premie was het misschien wel beter :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.